Aankoop GLE

Gestart door 20VGLT, 15-07-2008 23:58:53

Vorige topic - Volgende topic

20VGLT

Hey mensen nu is het tijd voor mijn eigen roffel te kopen.
Aangezien mijn japannertje tijdelijk de geest heeft gegeven ben ik nu op zoek naar een 850.
Omdat het budget heel krap is +- 900 euro hoeft het geen luxe te zijn maar hij moet wel veilig zijn om een paar maandjes mee naar het werk te kunnen.
In de tussentijd spaar ik dan door voor een GLT of misschien wel een turbo.
Nu heb ik bij ons in de straat een GLE gezien uit 1992 met 338.000 op de klok.
hij ziet er op het eerste oog goed uit en de beste man wil 690 euro voor de 850 hebben.
Vraag 1: kan een GLE deze km stand makkelijk draaien en kan ik er nog een paar maanden mee vooruit?
Vraag 2: wat kan ik verwachten kwa presatie en geluid(zelfde als GLT maar dan iets langzamer en stiller of scheelt het heel veel?
Ik heb gekeken naar een 440 of 460 maar deze zijn toch te krap aangezien ik 80 km per dag moet rijden met 4 man in de auto dus een beetje ruimte is wel gewenst.

Ik hoop dat jullie een antwoord hebben op mijn vraag want ik wil eigenlijk wel heel graag nu eindelijk een 850.

FGG

Het geluid van een 10-klepper (GLE) schijnt nog mooier te zijn dan van de 20-klepper, daar hoef je 'm niet voor te laten staan.
Wanneer het onderhoud aantoonbaar is mag de km-stand geen probleem zijn. Check even wanneer de distributieriem is vervangen, bij een 92-er moet dat nog elke 75.000km, dus dat zou bij 300.000km en vervolgens bij 375.000km zijn.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Proefrijden, kopen en het "standaard achterstallig" onderhoud uitvoeren. Krijg je geen spijt van. Eigenlijk is alles wel gezegd op dit forum, check vooral de aankooptips, het no-go topic en de sticky's.

Gr ;)

20VGLT

okee erg bedankt voor de goede tips, ik heb zelf thuis een brug en mijn vader is volvo monteur geweest( in zijn vrije tijd nog steeds) dus dat zal wel goedkomen met dat achterstallig onderhoud.
Dan ga ik morgen maar eens concact zoeken met de verkoper om het zaakje eens van nader te bekijken.
Indien koop gesloten wordt komen hier natuurlijk meteen foto's op het forum.

20VGLT

ik heb met de meneer ik kwestie gesproken, en het blijkt dat gewoon alle onderhoudsboekejes erbij zitten van Volvo dealer Rutten in Venlo en dat vorig jaar de distributie en de koppeling + drukgroep + keeringgen zijn vervangen.
Dus ik denk dat ik hem voor dit bedrag wel neem.

)()()sT

Nou,

Voor een kleine €700,- kun je geen buil vallen lijkt me.... toch?

Succes!

Stefan

Citaat van: )()()sT op 16-07-2008 11:35:16
Nou,

Voor een kleine €700,- kun je geen buil vallen lijkt me.... toch?

Succes!

lijkt me ook.  Da's nog geen €0.50 per kilo  8) en dealer onderhouden......
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Freakybaby

Buitenkansje. Betere voor zulk geld ga je niet vinden denk ik.

Je kan ook nog vragen waarom die man hem weg doet, zegt soms ook wel iets. Voor 690 euro is het eigenlijk altijd de moeite als ie zo goed onderhouden is.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

FGG

Heb je al foto's? ;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: