Andere Velgen en banden op V70 2.4 of 2.5

Gestart door V70rawd, 28-08-2003 23:20:13

Vorige topic - Volgende topic

V70rawd

Hallo allemaal,
Is het gewoon mogelijk om andere velgen en andere banden op een Volvo V70 2.4 of 2.5 van 1997-2000 te zetten?
Kun je bijvoorbeeld standaard velgen vervangen door 17 inch Comet velgen met bijbehorende banden?
Het idee is een beetje dat hij dan een uiterlijk krijgt van een R awd.
Wie weet wat 4 nieuwe (zijn die nog te leveren) comets 17 inch kosten, en gebruikte?
En wat kosten 4 of 5 banden voor 17 inch velgen?
Alvast bedankt, ik ben gewoon een beetje nieuwsgierig.
Groeten,
Janjaap

V70rawd

Al een week geleden heb ik dit bericht gemaakt, en nog geen reactie, dat ben ik niet gewend van dit forum (geen kritiek overigens!).
Is er echt niemand die dit weet, of vinden jullie de vraag gewoon te stupide, dat kan ook natuurlijk ;).
Ik ben echt benieuwd of dit gewoon kan, wat de voor- en nadelen zijn, en de andere bovenstaande vragen.
Kan iemand mij aub duidelijkheid verschaffen?
Bedankt!
M.v.g
Janjaap

Entuscan

Janjaap
Prijzen van de velgen weet ik niet dadelijk ... moet je best bij de dealer vragen.
2de hands 17" volvo velgen zijn maar dun gezaaid.

Alle velgen van de 850 (5gaten),s/v70 tot 2000 zijn onderling wisselbaar. en zullen altijd een perfecte pasvorm hebben.

Prijzen van 17" banden gaan van €100 tot €200 per stuk of meer zelfs. Hangt er maar vanaf welk merk en welke maat je der op wil. Ook laadindex speelt een rol in de prijs.

De reden (gok ik) waarom niemand een antwoord gegeven heeft is omdat er een "zoekfunctie" op die forum is en er al veel banden en velgen topics geweest zijn
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Rene

Natuurlijk kun je gewoon andere Volvo velgen onder je Volvo plaatsen, past gegarandeerd.

Orginele Volvo velgen zijn wel schreeuwend duur.
Voor een set(4) comet velgen in 17" moet je rekenen op rond de €1500,- en dan nog de bandjes.

hansc

Ik zie geregeld lichtmetalen velgen te koop staan op Marktplaats.nl. Comets zijn idd wel dun gezaaid. Reken op ca. 100 euro per velg (tweedehands). Nieuwprijzen: vanaf ca.300 euro per velg (origineel Volvo). Bandentip: http://www.autobandenmarkt.nl/start.html.

V70rawd

Pff, ik wist niet dat die comets zo duur waren.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties. Nu weet ik alweer meer.
Groeten,
Janjaap