piepende remmen en shims

Gestart door flippie12, 18-07-2008 09:04:13

Vorige topic - Volgende topic

Bastiaan

gelezen? euh ja.
Heb echter een stuk van mijn tekst gewist voor plaatsen. Was/ben via mda online.

De ontbrekende tekst gaat over het plaatsen van nieuwe schijven en blokken waarna de boel achter ging piepen. Vevolgens piepplaatjes er op, schijven afgedraaid, blokken afgekant, andere remblokken in niet geheel deze volgorde...
Nu is de echt schelle piep dus weg bij vooruit remmen, maar niet bij achteruit. Daarnaast heb ik de omschreven fluit/ffshh bij nagenoeg alle gewone remacties. Zal mijn garage eens vragen wat voor soort shims hij geplaatst heeft (is toch zelfde als zgn piepplaatjes?).

Hoop dat hiermee mijn wat kort door bocht reactie beter onderbouwd is. Als dit maar wel 100% op het forum komt...
- Binnenkort voor de deur: C70 2.0T Convertible 2004, 68d km
- Volvo V70 D3 geartronic 2011, Savile Grey, Limited Edition, Luxury Line MY12
- 480 2.0i Collection #372, 1995, Flame Red Metalic (verkocht onder voorbehoud)
- V70 D5 185pk GearTronic, 2007, Black Saphire Metalic (verkocht)
- 850 T5 estate, 1994, Dark Olive Pearl (verkocht!)

thuur

Dat maakt al meer sens ja ;D

Shims zijn idd anti-piepplaatjes (en ook om lichte trillingen tegen te gaan). Vreemd dat ze alleen bij achteruit piepen, ondanks de schuine kanten :eusa_think: Misschien nog wat fanatieker schuin afvijlen?

En de blokken zitten goed geklemd met een nieuwe veer?

Gr ;)

Hans Duiven

Vandaag de remblokken van de 855 vervangen. Net op tijd, ze waren echt tot op het draad versleten, i.t.t. de schijven.

Ik heb een extra half uur verknalt aan het ganbaar maken van de fixatiepennen. Ze leken wel vastgelast!

Veel WD40, geduld en een stevige hamer met slagpen kregen de pennen los. Gelijk een nieuwe setje inclusief veertplaatjes geplaatst.

De hele tent goed schoon gemaakt, voor de zekerheid nog ff ontlucht en de blokjes van een dun laagje kopervet voorzien.

Die kan binnenkort weer naar de APK.

Hans