Nieuwe 850 T-5R AT 2.0 g3

Gestart door Wally850, 19-07-2008 17:50:49

Vorige topic - Volgende topic

Wally850

Beste Roffelaars/innen,

ook ik maak dankbaar gebruik van info op dit forum en in april op "gevoel" 2.0 T-5R AT donkergroen metallic uit '95 km225000 gekocht tegen alle forum advies in.... en bevalt super.

Kort daarop bij Mesman Vialle LPi (en g3 ontvangen van RDW) laten inbouwen.

Inmiddels heeft de volvo zijn 240.000km beurt gehad.

Zoals velen zijn er goede en minder goede punten en er is de altijd aanwezige "wish-list".
Om met het leuke te beginnen... de "wish-list":
- Spoiler..... moet een spoiler op vind ik. :P
- Titans.... mocht ik er tegenaan lopen...
- Remmelarij... mocht het zover zijn dat huidige remmen aan vervanging toe zijn... zit te denken aan setje via autopartsonline, Brakemax met OMP.
- Turbo, zit nu 13g op, 15g zou leuk zijn, zonder dat ik gelijk dp etc hoef aan te passen.... het is en blijft een 2.0... er zal altijd een roffel sneller zijn, maar is gewoon leuk om mee te spelen.
- samen met turbo ook chippen....geldt zelfde voor, kleine moeite groot effect op "Fun-Factor".

Ik ga niet het onderste uit de kan tunen, hij loopt op lgp, ik ga daar niet teveel an rommelen, lpg rij je toch voor het besparen, niet voor het vermogen. leuk gassen doe ik wel op benzine alleen weet ik nog niet hoe ik dat ga combineren.... ;D

Wat-is-er-goed:
- rijd heerlijk, geen supersprinter maar kan leuk meekomen.
- technisch gewoon goed (klein minpuntje, zie onder).
-korte lijst, doet wat ie moet doen, heerlijk rijden en betrouwbaar.

Wat-is-er-niet-goed:
- start over het algemeen goed hoor maar 's morgens bij de 1e start hikt ie de 1e keer, start alsnog binnen de 3 sec, maar dat vind ik nog een puntje ter verbetering als ik erachter kom wat het is.
- toen ik hem kocht zag ik al dat er een paar plekjes in de lak op zaten waar de blanke lak los had gelaten.
-.........  :eusa_shhh: durf deze bijna niet te melden....... Ik heb me 2weken terug oplaten naaien over een parkeer plek in de stad....  toen iets te vlot de auto achteruit in een ander vak gezet en daarbij een paal niet goed ingeschat.... :eusa_doh:  .... heel slecht voor je ego!!!  :eusa_wall: :eusa_wall:
Heb nu wat krassen op achterscherm... dus als iemand een goeie, goedkope hersteller weet (let op combi goed en goedkoop... :angel:) hints zijn welkom.

Hier nog wat foto's

]

En nu het pijnlijke moment.... :eusa_doh: :eusa_wall: :'(

Grtz allemaal en vind het super dat iedereen zoveel vermeld over van alles en nog wat hier!!!

ps: wel volledig leer/alcantara interieur, vorige eigenaar had hem MET Titans geimporteerd..... alleen verkocht/geruild met colomba's.

RRRRR_Ramon

Welkom hier!

Weet je zeker dat je een T-5R hebt gekocht? Als ik je avatar (kleine plaatje in de linkerkolom) bekijk dan zie ik geen R voorspoiler en inderdaad geen Titans.

Je andere foto's doen het niet helaas nu wel ;D. Kijk even in DIT topic hoe dat moet.

Succes en veel veilige kilometers!  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

wepster

welkom walli maar ik zie aleen maar kruisjes en geen foto's ;D

993GT2

Welkom bij de club en veel plezier met je roffel !
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

Vulk

Welkom! Zoek eens hier op het forum naar "lijnolie".

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Teddy81

Ik zou je chassisnr eens laten nachecken bij de dealer. Die kunnen je dan met zekerheid zeggen of het een T-5 is of een T-5R.
Want ofwel heb je een 2.0 T-5 gekocht waar een T-5R interieur in gezet is, ofwel is het een T-5R met voorschade waar een normale bumper op gezet is...
En ja die coluba's is wel een beetje jammer, heb je foto's gezien mét titans? Nog een reden om te neigen naar T-5.
Welk hout zit er op je dashboard? (zit er uberhaubt hout?) Maak eens een foto van je interieur, stoelen en dashboard.

Zou vervelend zijn als je "tegen alle forum advies in" toch iets hebt gekocht wat het niet blijkt te zijn...

-D©©©L-

Misschien wil je het chassis nummer minus de laatste 5 cijfers hier even vermelden ? Dan is het zo te zien.

Dat is het nummer dat begint met YV1LW......

)()()sT

Citaat van: Wally850 op 19-07-2008 17:50:49
ps: wel volledig leer/alcantara interieur, vorige eigenaar had hem MET Titans geimporteerd..... alleen verkocht/geruild met colomba's.

Is de handgreep op de achterklep ook meegespoten??

Welkom trouwens!!!!

Groeten

Teddy81

Citaat van: )()()sT op 21-07-2008 12:10:44

Das idd ook wel een goed herkenningspunt...

Ook welkom hier natuurlijk! ;)

de boekhouder

Is er wel een 2.0 ltr R geweest ? (Italiaantje was toch een T-5 ?)
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

-D©©©L-

Citaat van: de boekhouder op 21-07-2008 13:06:17

Ja zekers. Overigens is de 850R 2.0 ook origineel geleverd in België en Luxemburg.
Motorcode van een 850R 2.0 is  50. 

-D©©©L-

Citaat van: Teddy81 op 21-07-2008 12:14:11
Citaat van: )()()sT op 21-07-2008 12:10:44

Das idd ook wel een goed herkenningspunt...

Motorcode icm interieur code (en originele popnagels) geeft altijd uitsluitsel over hoe ie ter wereld gekomen is.

BenC70ES

Citaat van: -D©©©L- op 21-07-2008 13:10:35
Citaat van: de boekhouder op 21-07-2008 13:06:17

Ja zekers. Overigens is de 850R 2.0 ook origineel geleverd in België en Luxemburg.

Voor de tweede maal deze week, dit klopt niet, T-5R en R zijn alleen in 2.3 geleverd in België.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

walter leever

ik meen mij ook te herinneren dat de italianen een 2.0R hadden,dit om belasting technische redenen(2.3 te duur)overigens zijn de T-5/R hier in belgie geleverd met inderdaad de2.3,maar nu weten we nog steeds niet wat dan wel is ::)