KW 2-probleempje

Gestart door fbm, 21-07-2008 01:09:12

Vorige topic - Volgende topic

fbm

Na alweer een tijdje met een KW setje (2e hands) te hebben gereden, wat echt super is  :eusa_dance: zeker in de bochten maar ook als je op het gas gaat blijft hij goed in het spoor! ben er dus erg tevreden over  :eusa_dance:

Nu reed ik van de week en ik had zoiets van er klopt iets niet, nood gedwongen moest ik al een week met de 850 naar me werk omdat de Punto ook al kuren heeft en het regende ook veel ste veel om op de fiets te gaan  :'( Dus eigenlijk rij ik niet zo veel  met de 850 alleen in het weekend en dan meestal de betere wegen zonder die verrekte drempels  :eusa_wall:
Heb dus nu van die binnendoorweggetjes moeten nemen om naar het werk te kunnen, hier liggen een paar van die k#t drempels die je echt stapvoets moet nemen want anders zit je met je kop in het dak helemaal met KW's

Reed naar huis en dacht eerst van zal wel een zachte band hebben en rustig naar huis gereden zo van daar kijk ik zo wel even naar Maar je kent het wel druk druk en nog eens druk dus thuis helemaal vergeten  :eusa_wall:
Vanochtend wilde we weg en ja hoor ik voelde meteen weer dat de wagen niet goed was. Maar rustig door gereden naar de benzinepomp om naar de banden tekijken en zo nodig op spanning te brengen, dat allemaal oke dus maar weer verder  :eusa_pray: maar bij de eerste bobbel in de weg bleef hij nadijnen van achteren  :eusa_eh: wat is dat nou, zijn dus niet mijn banden. Toen bedacht ik me zoiets van dat de bouten van de dempers achter misschien waren los getrild en deze even opnieuw vastgezet moesten worden  :eusa_shifty:
Niet dus  :eusa_naughty: rubber was totaal afgescheurd

Vind het opzig best vaag dat zoiets kan gebeuren, natuurlijk kan alles gebeuren en stond dus best raar te kijken :eusa_think:
Nu is mijn vraag of deze schotels (noem ze maar even zo) standaard KW zijn of van Volvo zijn en of deze los te verkrijgen zijn in beide gevallen?

Is dit eigenlijk iets wat (vaker) voorkomt bij de normale dempers? of doordat de KW's zo stug zijn? en helaas niet tegen drempels kunnen?

Gr Remco

thuur

Zo te zien zijn het Volvoschotels en ja, die scheuren nu eenmaal na x ton en 10+ jaar..

Gr ;)

fbm

Dat zou mooi zijn dat ze van Volvo zijn en moet er makkelijker aan te komen zijn dan KW's

Maar heeft Volvo ze ook in verschillende soorten? sedan of estate? met oog op laad gewicht? en stugheid?

thuur

2 Soorten: met of zonder Nivomats. De Nivomats zetten de auto wat hoger als ik me niet vergis.

Gr ;)

Johann

Is gewoon ouderdom van het Volvo rubber. Je zou als vervanging beide versies kunnen gebruiken.

M a r c

de nivomatrubber is wat stugger en steviger, onderdeelnr 9140847.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BenC70ES

De rijhoogte veranderd dus zeker niet?  En zijn er buiten, een misschien een langere levensduur, nog gevolgen? Meer trillingen, resonaties?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mehn

Citaat van: BenC70ES op 21-07-2008 09:47:21
De rijhoogte veranderd dus zeker niet?

Een paar millimeter. Ik heb deze bussen vorige week vervangen en toen viel thuur en mij op dat de doordrukking in de nieuwe bussen iets minder diep is als bij de oude nivomat bussen die eruit gekomen zijn.
Hierdoor ligt de auto met de nieuwe bussen (in mijn geval helaas) een paar mm lager dan met de oude nivomat bussen.
De nieuwe bussen die ik heb zijn geen originele onderdelen, dus hoe het bij originele onderdelen is weet ik niet.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BenC70ES

Lager is goed, vanwaar komen de jouwe?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

fbm

Citaat van: Johann op 21-07-2008 08:54:25
Is gewoon ouderdom van het Volvo rubber. Je zou als vervanging beide versies kunnen gebruiken.
Citaat van: M a r c op 21-07-2008 09:35:19
de nivomatrubber is wat stugger en steviger, onderdeelnr 9140847.

Ik kan ze dus beide gebruiken, maar de hoogte in combo met KW dempers maakt toch niks uit? als de hoogte toch niet veranderd dan zijn die nivomatrubbers een betere keuze, toch?

Citaat van: BenC70ES op 21-07-2008 10:03:36
Lager is goed, vanwaar komen de jouwe?
Citaat van: mehn op 21-07-2008 10:18:23
ET

Over wat voor rubbers hebben we het hier, misschien nog beter dan origineel?

fearless

Wat je op die foto ziet heb ik ook gehad met mijn auto, alleen knalde die van mij er doorheen in een bocht.  :o

Zeg maar zo, bij mij was het Hollandse zuinigheid om ze niet direct te vervangen tijdens montage van de KW's.   :eusa_shifty:   :eusa_shhh:

Johann

Citaat van: fearless op 21-07-2008 19:23:15
Wat je op die foto ziet heb ik ook gehad met mijn auto, alleen knalde die van mij er doorheen in een bocht.  :o

Mij idem, harige situatie..  :eusa_doh:

CiteerIk kan ze dus beide gebruiken, maar de hoogte in combo met KW dempers maakt toch niks uit? als de hoogte toch niet veranderd dan zijn die nivomatrubbers een betere keuze, toch?

Nivomat versie is sterker maar bij mijn S70 maakten deze een naar piepend geluid. Heb ze vervangen door de gewone versies en het geluid is weg.

fbm

Citaat van: Johann op 21-07-2008 19:28:09
CiteerIk kan ze dus beide gebruiken, maar de hoogte in combo met KW dempers maakt toch niks uit? als de hoogte toch niet veranderd dan zijn die nivomatrubbers een betere keuze, toch?

Nivomat versie is sterker maar bij mijn S70 maakten deze een naar piepend geluid. Heb ze vervangen door de gewone versies en het geluid is weg.

Heb net de nivomat versie besteld en komen morgen binnen, maar deze kunnen dus piepen?  :eusa_doh:

Johann

Citaat van: fbm op 21-07-2008 19:32:41
Citaat van: Johann op 21-07-2008 19:28:09

Heb net de nivomat versie besteld en komen morgen binnen, maar deze kunnen dus piepen?  :eusa_doh:

Had nog even gekeken maar de SD-C heeft KW3 met Nivomat rubbers en die piepen niet..