Vreemde storing!!!!

Gestart door Richard850, 22-07-2008 00:05:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard850

Vandaag een beetje rare probleem wat betreft de knipperlichten, en de normale verlichting (Dimlicht). Het was me al een keer eerder opgevallen, dat als ik de auto starte dat mijn dimlicht het inneens niet deed en later wel aanging.....

Vandaag eerst de RAW die ook al een beetje vreemd deed, ik had m'n RAW uit naar rechts, en inneens deed die nix meer, naar links ook niet, alarm lichten deden het wel.... Vanavond toen ik de auto starte deed de gewone verlichting het inneens ook niet, stadslichten wel weer... Als dit probleem zich voordoet, brand het ABS lampje ook al, deze had ik al een keer handmatig uitgelezen, en toen bleek de pedaalschakelaar iets mee te zijn, de ene keer brandt die wel, de andere keer niet....

Iemand bekend met dit probleem????!!!!!

thuur

Defect eletrisch gedeelte van het contactslot ;)


Gr 8)

Jeroentjuh

Citaat van: thuur op 22-07-2008 00:10:44
Defect eletrisch gedeelte van het contactslot ;)


Gr 8)

Kost iets van 46 euro en vervangen is makkelijk zelf te doen ;)

Richard850

Uhm, okay, wat moet er vervangen worden dan???? Is het ook te controleren??

thuur

Citaat van: Richard850 op 22-07-2008 00:24:29
Uhm, okay, wat moet er vervangen worden dan???? Is het ook te controleren??

Dat staat er al.

Ja, beweeg de sleutel iets terug als je last hebt van je symptomen. Let wel: niet de motor uitzetten!


Gr ;)

walter leever

 :)klopt sleutel een beetje terug bewegen/draaien en alles is weer okidoki,heb het zelf ook gehad,ze worden al wat ouder he,onze autmobielen ;)

Richard850

Citaat van: thuur op 22-07-2008 00:43:24
Citaat van: Richard850 op 22-07-2008 00:24:29
Uhm, okay, wat moet er vervangen worden dan???? Is het ook te controleren??

Dat staat er al.

Ja, beweeg de sleutel iets terug als je last hebt van je symptomen. Let wel: niet de motor uitzetten!


Gr ;)


Electrische gedeelte van het contactslot kan zo veel zijn in mijn ogen..... Kabelboom waar een breuk in zit bijvoorbeeld, of de contrastekker die achter in het contact komt, of het hele contactslot vervangen.. Maar dan ben je wel meer als €46,- kwijt.

Richard850

Maar hoe kan het dan bijvoorbeeld, dat de radio het wel gewoon doet?

mehn

Ok dan....

Je contactslot bestaat uit 2 delen:
1. Het mechanische deel van het contactslot; dit is het deel waar je de sleutel insteekt.
2. Het electrische deel van het contactslot; dit is het deel dat aan de achterkant tegen het mechanische deel zit en dat de ecelctrische verbindingen maakt d.m.w. sleepcontacten.

Nummer 2 is waarschijnlijk gewoon gaar. Je hebt iig de juiste symptomen.

Deel 2 zit vast aan deel 1 met 2 torx schroeven en kan eenvoudig vervangen worden. Je moet dan de kap rond het contactslot loshalen die weer vastzit met 4 torxschroeven (aan de onderkant). Dit zijn 2 verschillende maten torx. 2 schroeven zitten ondiep en 2 schroeven diep.

Handleiding staat op dit forum.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Richard850

Okay, prima, ik informeer even bij de dealer.

arjenT5R

Ik heb last van hetzelfde
de abs werkt ook niet meer en het lampje brand,
ook de cruisecontrol werkt niet meer.
kan dit door hetzelfde probleem komen?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

thuur

Citaat van: walter leever op 22-07-2008 00:51:30
:)klopt sleutel een beetje terug bewegen/draaien en alles is weer okidoki,heb het zelf ook gehad,ze worden al wat ouder he,onze autmobielen ;)


Gr ;)