LPI in belgische auto in nederland inbouwen ??

Gestart door gjg, 22-07-2008 08:57:52

Vorige topic - Volgende topic

gjg

Hallo LPI-ers,

Omdat de diesel nu wel erg duur gaat worden, overweeg ik om een v70R te kopen en er LPI in te laten bouwen. Ik woon in Belgie maar wat is nu verstandig om te doen, LPI in Nederland laten inbouwen of in Belgie ? zijn er dan problemen te verwachten of kan ik net zo goed alles in Belgie laten maken. Heeft Belgie nog een speciaal tarief/tax of korting voor auto`s op LPI, of zijn er andere adders onder `t gras.
Graag wat info van Belgische LPI rijders.

GJ

TTT242

Ik veronderstel dat de wagen een Belgische nrplaat gaat krijgen en dus in België naar de keuring moet? Dan ga je dat best door iemand in B. moeten laten doen en dan ook nog door een inbouwer die een bekwaamheidsattest heeft en dus een geregistreerd erkend inbouwer is. Als de wagen een NL'se nrplaat heeft/gaat krijgen, laat je dat best door een NL gekwalificeerde inbouwer doen. Voor G3 moet je erkend inbouwer uit NL hebben en dan een RDW keuring, zelf doen is in NL mogelijk maar dan geen G3 en door de rdw keuring komen natuurlijk.  Je kan dat wel door iemand van het "buitenland" laten inbouwen, maar er zal toch door een bekwame/erkende installateur van het land waar de keuring/inschrijving zal plaatsvinden een verslag moeten opgemaakt worden... in B. dus zeker. Neem gewoon een goed erkende installateur en ga niet zelf het warm water opnieuw uitvinden  ;). Ik denk niet dat je een Belgische monteur gaat vinden die voor "een appel en een ei" een NL ingebouwde LPI installatie zomaar conform gaat verklaren. Dus beste oplossing is volgens mij een bekwame installateur nemen in het land waar je de wagen gaat inschrijven. Als je LPI Vialle gaat inbouwen in B. neem dan zeker contact op met deze jongens....in gans B. geroemd om hun kwalitatief hoogstaande inbouw en service. De meeste Belgische Vialle LPI Volvo rijders van het forum hebben 'm daar ook laten inbouwen.
http://www.limburgselpgtechnieken.be/ (jaarlijks verlof tot 28 juli)

Lijstje van 850 x70 turbo's op LPG/LPI met de installateurs http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,19669.45.html
Vermoedelik gaat jouw V70R nood hebben aan een 6de gasinjector, maar dat is geen probleem. Voor andere technische vragen omtrent LPI in de V70R moet je maar eens op het forum rondlijken in de LPG/LPI rubriek....daar staan genoeg voorbeelden met commentaar in.
Wat betreft de extra kosten....éénmalig de belasting op inverkeersstelling en dan de jaarlijkse verkeersbelasting = dezelfde als die van bezinewagens + een extra jaarlijkse taks voor LPG. Deze taks is er om de goedkopere accijns op LPG brandstof aan de pomp te compenseren.
Belasting op inverkeersstelling...in fiscale pk's! Eénmalig
Jaarlijkse verkeersbelasting
Verder is de jaarlijkse autokeuring ietsje duurder (13 euro) omdat de LPG installatie ook mee gekeurd zal worden.
http://www.goca.be/ned/autokeuring/vergoedingen.asp
Voor de rest is het tanken en rijden maar

S6 ermee
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

ovlov 058

Heb verleden jaar m'n 850 met bestaande lpg-instalatie laten inschrijven en kreeg een korting van 290euro op de inschrijving.

Weet niet of dit nu nog van kracht is?

Ludo

Citaat van: ovlov 058 op 26-07-2008 16:00:11
Heb verleden jaar m'n 850 met bestaande lpg-instalatie laten inschrijven en kreeg een korting van 290euro op de inschrijving.

was 298 euro om precies te zijn.  :P  ;D
de destijdse tarieven gingen tot 31 juni 2008.
of dat verlengd is weet ik niet, vind er niets over.
misschien kan Thomas (Vulk) dat bevestigen, ik las gisteren dat hij de aanslagbrief had ontvangen.

ovlov 058

Citaat van: Ludo op 26-07-2008 17:07:13
Citaat van: ovlov 058 op 26-07-2008 16:00:11

was 298 euro om precies te zijn.  :P  ;D
de destijdse tarieven gingen tot 31 juni 2008.
of dat verlengd is weet ik niet, vind er niets over.
misschien kan Thomas (Vulk) dat bevestigen, ik las gisteren dat hij de aanslagbrief had ontvangen.

Was wel leuk moest eigenlijk geen inschrijving meer betalen, maar zat weer een belgisch addertje onder het gras, de btw moest je sowieso toch betalen.

Vulk

Normaal ging ik moeten 490 Euro inschrijving betalen en het was er 436 Euro omdat ik hem op lpg ingeschreven heb.

Rogers XC 70 2000

beste mede-Belgische LPG-ers / LPI-ers;

Op dit moment staat mijn "toekomstige" liefde nog bij Limburgse LPG-technieken. Morgen ga ik mijn auto halen. Over de kwaliteit van deze firma kan ik dus binnen een weekje berichten.
Binnen een maandje zal ik jullie ook precies kunnen laten weten wat de inschrijving en de jaarlijkse belasting is (mijn V70 XC is van 2000).
Wel grappig dat Limburgse LPG technieken zo goed staat aangeschreven; de auto is per toeval vanuit omgeving Brussel daar terecht gekomen. Nu komt ie naar BE-Limburg en gaat de meeste kilometers in NL-Limburg maken.

TTT242

Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 29-07-2008 14:56:34
Wel grappig dat Limburgse LPG technieken zo goed staat aangeschreven; de auto is per toeval vanuit omgeving Brussel daar terecht gekomen.
Dat is geen toeval  :eusa_naughty:...dat zijn mensen in Brussel die verstand hebben van auto's en het aan een verstandige LPG inbouwer overlaten
Btw, ik denk dat topicstarter er nog niet uit is wat ie gaat doen.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Gunnar

Ik heb een nederlandse LPG geinstalleerde auto in belgie ingevoerd en bij de keuring hier was het niets dan problemen met nummertjes in de koppelingen die niet juist waren, extra harmonicaslangen die over de vulleidingen moesten en het attest dat niet aanvaard werd.
Heb 400 euro moeten neertellen om bij een belgische installateur een attest te bekomen en de aanpassingen te laten doen.

Ik zou het afraden.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Ludo

Citaat van: Gunnar op 30-07-2008 21:50:26
Ik zou het afraden.

als je een inbouwer hebt die de certificatie voor Belgie mag afleveren, zijn er geen problemen, de installatie voldoet dan volledig aan de Belgische eisen.
het probleem zit er juist in omdat niet iedereen dat mag/kan afleveren.

anderzijds zou ik het zelf ook niet doen.
bij Limburgse LPG Technieken zijn ze bekwaam genoeg, hun klantenkring loopt over heel Belgie.
zelfs niet Volvodealers uit de andere kant van Belgie doen hun lpg inbouwen enkel daar.

gjg

@ rogers: ik wacht met spanning op je ervaringen vwb `t inbouwen en ook hoe het met de extra kosten zit in Belgie.
Nee ik ben er nog niet helemaal uit, maar hoop met de info een kosten-baat berekening te maken wat `t voordeligst is.

GJ

Rogers XC 70 2000

Sorry GJ.... zag nu pas je berichtje...
Ik heb de Volvo opgehaald bij de firma Limburgse LPG Technieken. Ik heb hem nu een maand ongeveer. De wagen bevalt goed en rijdt geweldig. Het verbruik is aan de hoge kant, maar dat ligt aan mijn rijstijl en aan de 4X4. Ik zit op 1 op 6,5 LPG ongeveer. Zeg maar een 16 op 100.  De enveloppe met de schade aan BIV en wegenbelasting heb ik binnen sinds gisteren, maar heb hem nog niet durven openmaken :-).
Ik zal straks een kijken en je morgen dan informeren.

grtz Roger

Vulk

Citaat van: TTT242 op 30-07-2008 20:12:17
Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 29-07-2008 14:56:34
Wel grappig dat Limburgse LPG technieken zo goed staat aangeschreven; de auto is per toeval vanuit omgeving Brussel daar terecht gekomen.
Dat is geen toeval  :eusa_naughty:...dat zijn mensen in Brussel die verstand hebben van auto's en het aan een verstandige LPG inbouwer overlaten
Btw, ik denk dat topicstarter er nog niet uit is wat ie gaat doen.

Ik ben ook daar geweest en dat is 200km van hier. :)