raambediening auto up/down

Gestart door haasje, 22-07-2008 12:19:54

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: Jeff op 24-07-2008 01:32:43
Ik heb links de knop auto rechts niet...

Ik wel, met dank aan eBay  :eusa_whistle:

Citaat van: haasje op 24-07-2008 02:06:57
de 850 (fase 2) heeft alleen een autodown functie op het linker voorraam

Jeff heeft alter 1 ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

haasje

denk dat jeff het zelf niet weet ;)

Citaat van: Jeff op 23-07-2008 00:05:22
Oke ga het binnennkort wel even testen als het schema, er is... voor de oudere types...
maar daarna:

en zover ik weet heeft alleen de fase 2 een autodown functie

thuur

Dan had je een 960 Executive moeten kopen.

Gr ;D

Jeff

Jeff weet wel degelijk dat die een Alter 1 heeft. En weet ook wel degelijk dat die een auto down functie heeft zitten aan de linkerkant ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

haasje

dan ben ik verkeerd voorgelicht :D (en heb het vandaag ook met eigen ogen op de sloop gezien, en fase 1 met relais, die die overgens nu mist ;) )

Jeff

Citaat van: haasje op 24-07-2008 15:06:40
dan ben ik verkeerd voorgelicht :D (en heb het vandaag ook met eigen ogen op de sloop gezien, en fase 1 met relais, die die overgens nu mist ;) )

Kan je die relais dingen niet gewoon bestellen bij een Electronica winkel dan?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

haasje

Citaat van: Jeff op 24-07-2008 15:56:26
Citaat van: haasje op 24-07-2008 15:06:40

Kan je die relais dingen niet gewoon bestellen bij een Electronica winkel dan?

het is helaas geen normaal relais, hier zit nog stukje electronica bij in, relais van de (geloof 940 en s40 (fase 1) zijn hetzelfde, heb hier nu ook 3 verschillende onderdeelnumers (6849421 (850 f1), 811265 (s40), 6848215 (850 f2))

haasje

vanavond even bezig geweest en mijn eigen raambediening beetje aangepast (alle ramen auto up en down)

Het onderste relais is de originele, de 7 aan de linkse kant die ik erbij gemaakt heb.

Zojuist even getest en het werkt goed  :eusa_dance:

morgen even alles weer inbouwen, zal denk ik het lastigste worden, ruimte in de tunnelbak is niet al te riant aanwezig. vandaar de wat langere draden, wil proberen om ze in de ruimte onder de radio te plaatsen.

(ps de tekst auto van het knopje is er door de vorige eigenaar vakkundig afgesleten; toch wel vreemd voor een auto met ecc)

thuur

Citaat van: haasje op 25-07-2008 23:05:41
vanavond even bezig geweest en mijn eigen raambediening beetje aangepast (alle ramen auto up en down)

http://www.addforum.nl/hosting/DSC00011.JPG

Het onderste relais is de originele, de 7 aan de linkse kant die ik erbij gemaakt heb.

Zojuist even getest en het werkt goed  :eusa_dance:

morgen even alles weer inbouwen, zal denk ik het lastigste worden, ruimte in de tunnelbak is niet al te riant aanwezig. vandaar de wat langere draden, wil proberen om ze in de ruimte onder de radio te plaatsen.

(ps de tekst auto van het knopje is er door de vorige eigenaar vakkundig afgesleten; toch wel vreemd voor een auto met ecc)

Fantastisch :eusa_clap: Goed werk!

Je had beter nog een relaiskast kunnen meenemen van de sloop ;D

Gr 8)

haasje

was ook optie geweest, maar ja waar laat je die relais kast dan weer? :eusa_think:

-D©©©L-

Citaat van: haasje op 24-07-2008 07:27:51
denk dat jeff het zelf niet weet ;)

Citaat van: Jeff op 23-07-2008 00:05:22
Oke ga het binnennkort wel even testen als het schema, er is... voor de oudere types...
maar daarna:

en zover ik weet heeft alleen de fase 2 een autodown functie

Vanavond in gereden; een 1995 850 10V zonder auto down.

Wat gebeurt er als er een paar vingers tussen de ramen zit en de zelfgebakken auto up heeft de bediening over genomen ?

haasje

de autoup werkt alleen vanaf bedienpaneel niet op de schakelaars in de achterportieren. (en heb geen kinderen  ;))

BartusKN

dit ik ook ......... maar heb er de balle verstand van :(

haasje

Vandaag alles weer ingebouwd.
Past net, 7 relais en een extra sigarettenaanstekerplug met laadsnoer van navigatiesystem in de ruimte rondom versnellingspook. Uiteraard zodanig dat de versnellingsbakkabels nog vrij kunnen bewegen en de schakelaars op hun plek willen blijven zitten.

UserID6342

Nah, eindelijk dan Dirkie heeft zich er ook maar eens aan gewaagd... wat hebben we nu.. 2x raambediening (waarbij op 1 knopje LV auto staat) maar die beide origineel exact hetzelfde aangesloten zijn met relais, 1x een extra relais (dus in het totaal 3 stuks), 1x een 850 fase 1 bj 1992. Oude raambediening met relais (wist ik overigens niet dat tie erin zat) eruit gewipt, nieuwe raambediening met knopje auto aangesloten en de auto-down functie werkt dus niet !  Hoe zitten de kabels aangesloten bij beide bedieningen; gele draad vanaf schakelaar naar punt 1 van relais, blauwe draad op punt 3 van relais, zwarte draad op punt 5 van relais en groene draad op punt 2 van het relais.  Dit schijnt dus niet te werken, nogmaals beide bedieningen zijn exact hetzelfde aangesloten. Op de grijze stekker welke onder het asbakkie wordt aangesloten zit het als volgt; 1= blauw/groene draad, 3=blauw/witte draad, 11=zwart, 10=blauw,4=wit, 2=groen.  Wie o wie helpt me aan de auto-down functie ?