Airco maakt lawaai (alleen op LPG (!?))

Gestart door FdeGram, 22-07-2008 15:25:17

Vorige topic - Volgende topic

FdeGram

Hallo,
Ik ga morgen op vakantie naar Schotland dus waarschijnlijk heb ik hem niet heel vaak nodig maar ik heb een in mijn ogen vreemd probleem met mijn airco.

Hij maakt een vreselijk bromgeluid wanneer ik vertraag en/of stilsta als de auto op LPG rijdt. Het vreemde is dat ik vooralsnog geen problemen heb als de auto op benzine rijdt. De auto wil nadat ik de airco heb aangehad ook niet meer overschakelen op LPG.

Nu zegt mijn monteur dat er misschien een vuiltje in de airco zit omdat deze pas gevult is en de auto drie jaar nagenoeg heeft stilgestaan, maar dit lijkt mij sterk. Iemand soortgelijke problemen of een idee/link over wat het is?

Gegevens: Volvo 854 GLT '92,  Vialle LPG installatie '96, niet originele volvo airco,kan niet zien wat het wel is want daar zit de service sticker overheen geplakt  :-\
Mijn dank

thuur

Wat brommen doet een compressor wel uit 1992, zolang ie prima werkt zou ik er niet veel aandacht aan besteden.

Ik hoop wel dat de droger is vervangen na 3 jaar leegte, zoniet dat kan er aardig wat vuil en vocht in de compressor komen.

Ondanks dat de airco een forse verbruiker is, zou het los moeten staan van het LPG gebeuren.

Gr ;)

FdeGram

Ok hartstikke bedankt, dat van die droger check ik even.
Mocht die vervangen zijn weet ik in ieder geval zeker dat ik niets kapot "rij".
MvG.