Verbruik 850 TDi automaat vs hand

Gestart door gjschipper, 23-07-2008 11:45:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850newbie

Van de week eens uitgerekend aan de hand van het gereden aantal kilometers en het getankt aantal liters kwam ik uit op 1:19,2. Heb ik overigens niet harder dan 110 gereden op de snelweg. Ik rij sowieso heel veel snelweg en het was van de week wat rustiger op de weg dan anders, dus minder fileleed.

D-J

Niet harder dan 110 op de snelweg.....???
V70 T-5D

V70 classic

Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

850newbie

Ik rij voornamelijk in de spits, op een enkele rit vanuit Rilland naar Tiel ben ik precies 5 minuten langer onderweg dan wanneer ik 130km/h rijd. Tel daarbij op dat je een stuk relaxter achter het stuur zit en een behoorlijk bedrag per jaar uitspaart en voor mij is de keuze niet zo moeilijk. Ik kan mij voorstellen als je maar 15.000km/jaar rijd dat deze andere manier van denken en autorijden je niet aanspreekt maar ik rij 90k-100k per jaar en dan scheelt het veel.
Ik heb er ongeveer een half jaar over gedaan om het gehaast achter mij te laten en kom nu veel meer ontspannen op mijn werk en 's avonds weer thuis.
Wees verder niet bezorgd, hard rijden doe ik gewoon een paar keer per jaar lekker op het circuit en dan voornamelijk met de motor. Vorige maand nog een dag op Assen wezen knallen met een BMW, oké geen V70 maar wel met achterwielaandrijving wat net ff wat meer sensatie geeft in de regen ;-)

darius

mij lukt het echt niet om zuiniger dan 1 op 13 te rijden met de automaat..............maar hou wel van stevig doortrekken. Als mn vriendin erin rijdt gaat het wel "beter" ..
No show, only go.

D-J

@850newbie: Je beweegredenen snap ik. Ook ik probeer vaker meer rust in te bouwen. Maar daarom rijd ik dus gewoon 120 km/u. Dit zodat ik die rust ook voor andere waarborg en niet de reactie "rij toch eens gewoon 120..." uitlok.
Vandaar mijn verbaastheid.

my 2 cents
V70 T-5D

850newbie

probeer maar eens 120 te rijden in de spits........dan ben je bijna meer aan het remmen dan aan het gas geven.
Geloof me 120 is tegenwoordig een utopie. Als ik 110 rij is het snelheidsverschil met iemand die 120 rijdt zo gering dat deze echt niet geïrriteerd raakt. Mensen die harder rijden zullen ongetwijfeld wel geïrriteerd raken over het snelheidsverschil maar waarschijnlijk raken die mensen op de weg überhaupt snel geïrriteerd. Ook ik heb 20 jaar gejakkerd en weet dus dondersgoed hoe het werkt, maar ik laat me niet meer opjagen door de klok of medeweggebruikers en ik kan het iedereen aanbevelen.

Dieselross

Mijn V70 tdi uit 1999 automaat verbruikt 1 op 13

Dieselross

1:14 als ik rustig heb gereden, getankte liters / gereden km (ik heb geen boordcomputer  :-\)

nakkie

850tdi automaat.  Geloofde het zelf ook niet maar gemiddeld verbruik 1 op 11 met rustig rijden.

Dieselross

Misschien heb jij de retourleidingen ook lek   :-[

nakkie

Citaat van: Dieselross op 16-02-2009 23:25:17
Misschien heb jij de retourleidingen ook lek   :-[

Zou ik dan niet ergens diesel moeten zien liggen. Waar zit die retourleiding precies ???.

V70 classic

Citaat van: nakkie op 17-02-2009 14:37:09
Citaat van: Dieselross op 16-02-2009 23:25:17
Misschien heb jij de retourleidingen ook lek   :-[

Zou ik dan niet ergens diesel moeten zien liggen. Waar zit die retourleiding precies ???.

De inspuitleidingen zijn die stalen leidingen tussen de rotatie pomp en de verstuivers.
De retourleidingen zijn dus die andere darmen die vanaf de verstuivers en de pomp terug naar de tank lopen.  ;)
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Dieselross

En als ze lek zijn dan heb je soms een dieselgeur in je auto...

nakkie

Kan geen lek vinden in de leidingen. Hij moet morgen toch naar de garage voor een beurt , ik heb ze gevraagd of ze ook even de leidingen van de brandstof willen controleren.