V70 t5 bwj 2001 200pk of 250pk op LPG

Gestart door mvdw, 23-07-2008 22:12:14

Vorige topic - Volgende topic

mvdw

Hallo Allemaal,

Volvo V70 200pk bwj 2001
Volvo V70 250pk bwj 2001
Is het mogelijk om de bovenstaande Volvo's probleemloos op gas te laten lopen?
De wagens hebben nu ongeveer 100.000km op benzine gelopen
Ik ben aan het rond kijken naar een benzine V70 en deze om te laten bouwen naar lpg.

Bvd

Marcel (misschien aankomend volvo rijder)

Sbv

Ja,

Beide kunnen op Lpg. Zoek anders even op www.volvo-forum.nl daar zitten meer mensen met een V70n
Neem eens contact op met Mesman in Son of Allround in Spijkenisse(Hekelingen). Die hebben erg veel ervaring met LPI inbouwen in Volvo turbo's

Succes

daytonawim

Theoretisch kan het wel, advies Mesman in Son even opbellen.

Deze motoren hebben geen hydrolische klepstoters, afstellen is lastig en prijzig.

mvdw

Het afstellen is dus prijzig.
Maar hoe vaak moet dat om de 100.00km?
Olijve gas inbouw in Assen wil het namelijk niet doen, hij zegt dat er geen standaard lpg set voor is, ivm het vermogen van de Volvo.
Mijn voorkeur gaat uit naar de 200pk versie en die heeft op dit moment 83.000km gereden op benzine.
Heb ook een mail gestuurd naar De vries autogas in Hoogeveen hier wacht ik nog op antwoord.
Is het wel een verstandige keus?
Ik rij nu namelijk een Audi A4 Tdi 130pk en deze is echt probleemloos.

groeten,

Marcel

Sbv

Volg de tip van Daytonawim, neem eens contact op met Mesman.

TTT242

Ik heb er T5 op LPI  ;D Wat wil je exact weten.....klepspeling, afstellen en controleren. Tja, ik heb nu 30Dkm op LPI en tot nu toe gaat alles goed. Flash Lube zeker plaatsen, neem dan de electronische verdeler die juist per cilinder afgeeft. En kijk idd even op volvoforum.nl want dit model hoort hier eigenlijk niet thuis op dit 850 forum.
http://www.volvo-forum.nl/viewforum.php?f=20
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire