kees stelt zich voor (met foto's)

Gestart door keesf, 25-07-2008 01:16:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

keesf

hallo,

ik ben dus kees. ik heb sinds kort een groene t5 estate. 300.000 km met rondom wat slechte plekken gelukkig allemaal schoefschade. dus met andere deuren en schermen kom ik al een heel eind.

ik ben al even met auto's aan het spelen, ik ben de trotse bezitten van een 205 diesel ( rijd mijn vriendin in) en voor de hobby heb ik een vw kever uit 1970. iets andere techniek maar wel erg grappig

ik heb de overstap van een fiat punto naar een "echte" auto de 850 gemaakt. en ik kan nu zeggen dat ik dit al veel eerder had moeten doen.

ik hoop dat ik via dit forum wat meer kennis op kan doen van mijn autotje en dat ik hem mede met jullie hulp nog vele jaren op de weg kan houden

gegroet

Kees







ps. dit zijn de foto's die bij de verkoop advertentie stonden. ik heb nog geen eigen foto's

31-07-2008

de volvo staat nu voor een service en controle beurt bij de vakman.

de man heeft mij gebeld en verteld dat ik een motortechnisch een perfecte volvo aangeschaft heb. altijd fijn om het te horen.
de enige dingen die eraan gedaan moeten worden volgens de man zijn de draagarmen omdat ze speling vertonen en nieuwe banden ( dit buiten het beurtje om)
wat zijn michelins duur!!

de airco word visueel geinspecteerd. omdat hij het niet doet. verder wil ik niet dan eraan de airco gesleuteld word. dit uit kosten overweging.. hier ga ik zelf nog wel eens voor zitten

Kali-Integrali

Welkom op het forum Kees!

Mag ik ook eens als eerste vragen naar de foto's ;)

Gr- Martijn

Claudia

Welkom Kees!

Tuurlijk helpen wij je om jouw 850 nog heeeel lang op de weg te houden!
Kennis genoeg aanwezig hier op het forum...daar kan Haynes nog een puntje aan zuigen.  ;D

Kom maar op met die foto's!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

993GT2

Welkom op het forum en een foto van je kever mag er ook wel bij hoor!
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

FGG

Welkom op 't Forum, Kees.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

)()()sT

Welkom... en foto's ja  ;D
Grappig inderdaad die Kevers... Mijn beste maat heeft er 6, waaronder twee cabrio's uit 1965.

Groeten ;)

rifwachter

Hallo Kees,


Welkom op het forum.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

arjan_de_jong

Hey,
Welkom hier!

Leuk een 205je :) turboD of normale 1.8?

keesf

Citaat van: arjan_de_jong op 25-07-2008 11:44:59
Hey,
Welkom hier!

Leuk een 205je :) turboD of normale 1.8?

een gerneration. dus een 1.8 (1997)

b0nkolok

Dag Kees,
"schoefschade"? Geeft niet hoor, van binnen uit zie je dat niet.
Hartelijk welkom en ja .............. plaatjes graag!
Zo gaat dat: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13191.0.html
We wachten.
NB: kevertjes heb ik ook gehad, zelfs een 'brilletje', had ik die nog maar.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

DirkT?

Welkom!!
En weer een VW/Volvo-vriend erbij!!!
Ik heb zelf ook nog een 1970 1300 in de schuur staan, naast een Golf mk. 1 uit 1976 en een VW Caravelle/Camper uit 1983.
Vooral de afwisseling in de rijervaring is fantastisch!

keesf

Citaat van: DirkT? op 25-07-2008 16:39:49
Welkom!!
En weer een VW/Volvo-vriend erbij!!!
Ik heb zelf ook nog een 1970 1300 in de schuur staan, naast een Golf mk. 1 uit 1976 en een VW Caravelle/Camper uit 1983.
Vooral de afwisseling in de rijervaring is fantastisch!


ik heb tussen door ook nog een golf 1 uit '81 gehad. ik had alleen erg veel problemen met roest op de achterschermen en met de zekeringenkast(en) ( ik heb er 4 versleten en nooit t probleem gevonden)
ook heb ik nog een T3 transporter gehad. een 1.9 waterboxer met 9 zitplaatsen. de 83-er is zeker een luchtgekoelde met een 2l cu blok neem ik aan

DirkT?

Citaat van: keesf op 25-07-2008 22:42:03
Citaat van: DirkT? op 25-07-2008 16:39:49

ik heb tussen door ook nog een golf 1 uit '81 gehad. ik had alleen erg veel problemen met roest op de achterschermen en met de zekeringenkast(en) ( ik heb er 4 versleten en nooit t probleem gevonden)
ook heb ik nog een T3 transporter gehad. een 1.9 waterboxer met 9 zitplaatsen. de 83-er is zeker een luchtgekoelde met een 2l cu blok neem ik aan

"offtopic"
No problemo bij die van mij, beetje vliegroest maar dat gaat eraf zodra hij weer origineel manilla grün wordt.! T3 is geen luchtgekoelde, ook een 1.9 WBX, maar hij loopt nu niet. En ik ga hem ook te koop zetten op korte termijn. Kan die mooi de opknapbeurt van mijn Golf 1 financieren.
"on topic"

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de foto's!

keesf

Citaat van: DirkT? op 26-07-2008 10:47:37
Citaat van: keesf op 25-07-2008 22:42:03
Citaat van: DirkT? op 25-07-2008 16:39:49

ik heb tussen door ook nog een golf 1 uit '81 gehad. ik had alleen erg veel problemen met roest op de achterschermen en met de zekeringenkast(en) ( ik heb er 4 versleten en nooit t probleem gevonden)
ook heb ik nog een T3 transporter gehad. een 1.9 waterboxer met 9 zitplaatsen. de 83-er is zeker een luchtgekoelde met een 2l cu blok neem ik aan

"offtopic"
No problemo bij die van mij, beetje vliegroest maar dat gaat eraf zodra hij weer origineel manilla grün wordt.! T3 is geen luchtgekoelde, ook een 1.9 WBX, maar hij loopt nu niet. En ik ga hem ook te koop zetten op korte termijn. Kan die mooi de opknapbeurt van mijn Golf 1 financieren.
"on topic"

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de foto's!

dan heb je dus 1 van de eerste met een wbx 1.9 erin..

foto's toegevoegd

keesf

Citaat van: b0nkolok op 25-07-2008 13:45:12
Dag Kees,
"schoefschade"? Geeft niet hoor, van binnen uit zie je dat niet.
Hartelijk welkom en ja .............. plaatjes graag!
Zo gaat dat: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13191.0.html
We wachten.
NB: kevertjes heb ik ook gehad, zelfs een 'brilletje', had ik die nog maar.


met schroefschade bedoel ik dat de schade alleen op afschroefbare delen zit ( schermen,deuren e.d.)