electrische koplamphoogte instellers van 850

Gestart door JeroenT, 25-07-2008 09:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenT

Ik heb twee electromotortjes voor hoogte instelling koplampen plus een daarbij behorende schakelaar over gehouden nadat met spoed agv een achteruitrijder mijn front was gerepareerd en nieuwe vaste koplampen er in gezet zijn.
Kan iemand mij vertellen of ik die motortjes ook in die vaste koplampen kan zetten?
De aansluiting voor ligt er gewoon dus dat mag geen probleem zijn . Ik zie wel op tegen de kluwe bedrading onder het dashbord .  Is die aansluiting makkelijk te vinden, heeft een bepaalde kleur?
Ik zou daar wel enige hulp bij  willen hebben. ???

-D©©©L-

Komt deze set verstellers ook uit de wagen die je nu hebt ?

haasje

als de auto niet van fabriek af voorzien was van koplampstellers, zit de bedrading waarschijnlijk niet in je dashboard (wel onder motorkap)

JeroenT

Ja die stellers kwamen uit deze wagen. Maar er is door een goedwillende algemene garage van alles aan electrische bedrading gewijzigd. Dat heb ik ook pas onlangs ontdekt toen ik besloten had om mijn 850 weer in oude staat terug te brengen.
Nogmaals ik heb (nog)niet veel kaas gegeten van die electrische bedrading. Kan ik dat ergens vinden hoe dat aan elkaar geknoopt behoort te zijn?

En... kkan ik die stellers in de gewone koplampen zetten?

haasje

de kleuren van de draden zijn oranje/wit, oranje/zwart, blauw/blauw en zwart/zwart de kleur van de stekker is wit/transparant (fase 1) of grijs (fase 2)

Jeff

Dan heb ik fase 2 stekkers liggen, want ik heb grijze stekkers erin...  :eusa_think:
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

haasje

wel de juist kleur draden?

er kunnen meer stekkers zitten

het kan zijn dat, net als met de raambediening, je een overgangsmodel hebt, misschien dat daar verschillen in zitten. maar wat ik gezien heb is dat de vlakke schakelaars (fase 1) een transparante en de bolle schakelaars (fase 2) een grijze connector heeft (heb ze hier beide voor me liggen)

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

haasje

#8
Citaat van: Jeff op 25-07-2008 16:23:42
Kan je een fototje plaatsen...?

links fase 2 rechts fase 1

vooraanzicht:


zijaanzicht:


het verschil zit in de plaats vaar inkeping zit aan de zijkant (bij fase 2 lager als bij fase 1)

JeroenT

#9
ik heb dus een fase 2 schakelaar maar maakt het voor de werking iets uit? (los van de stekkervorm)

en kan iemand mij zeggen waar ik op schema of andewre aanwijzingen van die kleurige bedradingen kan vinden?

haasje


Jeff

Ik bedoelde eigenlijk de stekker onder de motorkap ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Jeff

Heb je daar ook een foto van? Wil dit namelijk in gaan bouwen binnenkort... de enigste draad die ik heb liggen naast mijn stuur is die voor de mistlampen..  :eusa_think:
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)