slecht starten bij warme motor

Gestart door ik-rol, 27-07-2008 22:23:12

Vorige topic - Volgende topic

jan piet

Vooralsnog goedkoop opgelost dus?!
( waren ze bij jou ook uitermate vriendelijk?)
Gr, JP

ik-rol

Inderdaad goedkoop opgelost. Ze waren vriendelijk en kwamen deskundig over.

Gunnar

Klopt perfect wat die mensen daar vertellen. Ik voeg even de map uit het stuurprogramma van de ecu erbij.
In de ene as zie je het startmotortoerental, in de andere de koelwatertemperatuur in graden celcius.

Bij een hoop vag autos hebben ze er zelfs een gat ingecodeerd, waardoor je bij warme motor en starttoerental onder de 250 toeren niets inspuit. Dit om mensen sneller een starter of accu te kunnen leveren.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

ik-rol

Is het eenvoudig om het systeem te foppen bij warme motor, zodat hij denkt dat het een koude start moet zijn? Het loskoppelen van de temperatuursensor bij warme motor lijkt mij niet makkelijk - je kunt er volgens mij moeilijk bij volgens Vadis - en volgens mij kun je jezelf daarbij aardig verbranden....

Gunnar

Je kan in principe die map aanpassen, maar je verdoezelt het probleem dat uiteindelijk alleen maar erger zal worden.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Bouma206

Tsjong. Wij hebben nu tot 2 keer toe de ANWB erbij gehad. Exact dezelfde kwaal. Hij heeft het nu 2 jaar achter elkaar gehad dus maar 1 keer per jaar. Ik kreeg hem vorig jaar gewoon echt niet aan. Dit jaar wel weer. Gewoon doorstarten en vol gas houden. Geeft overigens wel een erg fijn donker wolkje uit zijn longen  ;D
Maar er is dus nog geen concrete goede werkende oplossing (naast het vervangen van de brandstofpomp)?

Wat voor dope gooien jullie in de tank dan na zo'n grote beurt en waarvoor?
Fryslân boppe!!!!

ik-rol

Bij de grote beurt voegt de garage Forte toe (bij een collega met een Mercedes doen ze dat ook jaarlijks), ik zelf Wynn's 'diesel treatment ...". Als de kwaal erger gaat worden dan rijdt ik door naar Mijnsheerenland, maar zover is het gelukkig niet. Volgens Wynn's reinigt het de leidingen en de brandstofpomp. Dat laatste is de reden dat ik heb gekocht.

jan piet

Zie dat ik in dit topic nog niet had aangegeven dat het vervangen klepje een 'magneet-ventiel' heet.

Gr, JP