afscherming binnenbekleding gordel bestuurder

Gestart door eric74, 28-07-2008 09:13:59

Vorige topic - Volgende topic

eric74

gordel van bestuurderszijde 850 break TDI 1996 rolt niet meer op... :eusa_naughty:
Juist al gaan bekijken hoe ik hierbij kan geraken om dit op te lossen, maar afscherming lijkt niet zo gemakkelijk te verwijderen.
Al wat kracht op gezet, maar ben bang dat ik het kapot ga doen....
Hoe begin ik hier best aan zodat alles mooi nadien weer gemonteerd  kan worden?
alvast dank

-D©©©L-

Je kan deze met de hand gewoon lostrekken, te beginnen aan de bovenzijde.

eric74

afscherming is ondertussen gedemonteerd  :eusa_dance:
oprolsysteem blokkeert idd
wanneer ik rolleke ietwat ophef, kan ik dit manueel oprollen , maar dit gebeurt niet automatisch :eusa_wall:
Ik zou graag geheel demonteren en nader bekijken.... maar onderaan hangt een soort pomp, piston? ... met elektronisch contact punt hieraan. Hierop staat duidelijke warning dat dit niet gedemonteerd mag worden blablabla  :police:
Wat is dit eigenlijk?
wat contact is dit?

Hopelijk kan ik dit gewoon demonteren nadien en nagaan wat oorzaak is.
Revisie mogelijk? wat kost dit nieuw?

alvast dank

KIM

Dat is je gordelspanner. Deze bevat een explosieve lading om bij een botsing de gordel heel snel aan te trekken.
Je mag deze wel loshalen, maar ivm restspanningen is het verstandig de accuklemmen los te halen. Na zo'n 30 minuten kun je veilig de stekker losnemen.
Monteren doe je ook met de accuklemmen los.
Ik weet niet of er een foutcode in het aibag systeem achter zal blijven na deze actie, maar die zou je dan kunnen laten resetten.

eric74

ik lees net in andere berichten via zoek-functie dat men blijkbaar ergens een rode knop moet verdraaien vooralleer je systeem demonteerd om de impact-functie niet te latenafgaan bij demonteren...

waar vind ik die knop??
hoe juist te doen?

mehn

Als je het kunststof deel dat verticaal loopt weghaalt (richting stoel trekken) zie je dat beide delen boven de voordeur en achterdeur aan elkaar zitten achter het verticale middenstuk. De beide delen kunnen los door de rode kunststof knop te draaien.

Om bij de gordel te komen is dat echter niet nodig.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: