Autowas spullen

Gestart door Jeff, 28-07-2008 12:51:06

Vorige topic - Volgende topic

Jeff

Ik ben benieuwd of er mensen nog tips hebben met betrekking tot autowas spullen voor zowel binnen als buiten de auto. Ik gebruik momenteel AutoGlym.  :eusa_think:

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

walter leever

:)zelf gebruik ik om de auto te wassen:Meguiar's,ben daar heel tevreden over(hot rims(wielen),gold class(shampo),tech wax.

Jaco S

Ik gebruik gewoon turtle spullen en binne kant zoals dashboard gewoon afwasmiddel met water in een spray flesje en dan gewoon schoonmaken....de leer gebruik ik leervet van Van Haren voor schoenen kan je ook goed voor de leer van je bekleding gebruiken, en de stofzuiger ruimt de vuil op in de auto;)

-D©©©L-

Wassen ?

Eenzet "Exclusief Glansshampoo" + Meguiar's was handschoen + 2 emmers warm water. (1 voor was water, 1 voor handschoen uitspoel water).
De velgen doe ik met een restantje waswater en een "noname" zachte borstel.

FGG

Ik gebruik de shampoo van Meguiars samen met de Meguiars-handschoen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Jaco S

owja, de velgen heb ik motorreiniger van de garage waar ik ooit heb gewerkt super middeltje, je spuit het er op en allee troept loopt er zo vanaf zonder er wat aan de doen enigste daarna wel ff er afspoelen!!

keesf

Citaat van: Jaco S op 28-07-2008 13:12:30
owja, de velgen heb ik motorreiniger van de garage waar ik ooit heb gewerkt super middeltje, je spuit het er op en allee troept loopt er zo vanaf zonder er wat aan de doen enigste daarna wel ff er afspoelen!!

water en zeep kosten meer werk maar zijn beter voor je banden en de velgen.. motorreiniger is vrij agressief en kan lak of rubbers aantasten

keesf

Citaat van: -D©©©L- op 28-07-2008 13:03:04
Wassen ?

Eenzet "Exclusief Glansshampoo" + Meguiar's was handschoen + 2 emmers warm water. (1 voor was water, 1 voor handschoen uitspoel water).

ik heb de 1zet ook eens geprobeerd. maar ik ben er niet erg tevreden over. droogt vrij vlekkerig op.
ook de beschrijving op de verpakking" in de helft van de tijd zemen" laat mij twijfelen over het gebruik van de shampoo dit omdat ik niet snap wat ze bedoelen.

-D©©©L-

Citaat van: keesf op 01-08-2008 23:54:40
Wassen ?

ik heb de 1zet ook eens geprobeerd. maar ik ben er niet erg tevreden over. droogt vrij vlekkerig op.
ook de beschrijving op de verpakking" in de helft van de tijd zemen" laat mij twijfelen over het gebruik van de shampoo dit omdat ik niet snap wat ze bedoelen.

Daar staat op: "Afzemen in de helft van de tijd" -> snel droog te zemen.
Dat vlekkerig opdrogen komt door je naspoel water (kalk etc). Door veel volume/lage druk te gebruiken loopt het er makkelijker af en heb je niet zoveel droogwerk.

Jaco S

Citaat van: keesf op 29-07-2008 23:30:35

water en zeep kosten meer werk maar zijn beter voor je banden en de velgen.. motorreiniger is vrij agressief en kan lak of rubbers aantasten

Ik heb altijd zo gedaan bij de garage waar ik werkte en wij hebben daar nooit last van gehad.....miss de motorreiniger die je voor patriculier haalt wij hadden bedrijfsmatig motorreiniger, en heb nooit iets meegemaakt dat het lak of de banden daar onder te leiden hadden

keesf

Citaat van: -D©©©L- op 02-08-2008 00:09:46
Citaat van: keesf op 01-08-2008 23:54:40
Wassen ?

Daar staat op: "Afzemen in de helft van de tijd" -> snel droog te zemen.
Dat vlekkerig opdrogen komt door je naspoel water (kalk etc). Door veel volume/lage druk te gebruiken loopt het er makkelijker af en heb je niet zoveel droogwerk.

dus toch snel droog zemen.. dat dacht ik al. en heb ik ook gedaan. alleen dus niet snel genoeg. en vandaar de vlekken. maar ik vind het reinigend vermogen van de shampoo niet super. maar misschien vergis ik mij erin.

Citaat van: Jaco S op 02-08-2008 16:35:47
Citaat van: keesf op 29-07-2008 23:30:35

Ik heb altijd zo gedaan bij de garage waar ik werkte en wij hebben daar nooit last van gehad.....miss de motorreiniger die je voor patriculier haalt wij hadden bedrijfsmatig motorreiniger, en heb nooit iets meegemaakt dat het lak of de banden daar onder te leiden hadden

ik heb zelf ook proffessionele motor/koude reiniger en remreiniger in spuitbussen geen van deze wil ik in contact met de lak danwel het rubber hebben. de plaatjes op de verpekkingen zijn voormij voldoende om t er niet op te doen. misschien werkt t wel maar ik doe het niet