225/40/18" wielen tegen de wielkast... schokdempers vervangen?

Gestart door DaMenaCe, 30-07-2008 22:14:37

Vorige topic - Volgende topic

DaMenaCe

Ik heb sinds deze week nieuwe Volvo 18" velgen. Zie een picture hier :

Als we met zijn 2'en voor zitten, en ik rijd rustig over de drempels, dan is er niks aan de hand.
Maar als er 1 persoon ook achterin zit (rechts of links), dan blijft de linkerwiel met elk hobbeltje tegen de wielkast aankomen.
Rechtsachter heb ik gek genoeg geen last en hoor ik geen geluiden bij drempels of hobbels.

Zijn deze wielen te groot voor mijn S70, of heb ik misschien een andere schokdemper/veer nodig ?
Naar mijn weten is de auto voor verlaagd, en achter gewoon orgineel. Alle schokdempers zijn orgineel.
Graag reactie, want ik wil de velgen zeker houden.

Edit: Ik heb een 50liter ringtank in de kofferbak liggen welke nu leeg is, en 70 Liter benzine (vol).

Volvo Felipe

Jeroentjuh

volvoc70T5

denk dat je ET waarde te laag is, je kan misschien je wielkast laten uitrollen om te kijken of dat het oplost, of hulpveren (als dat kan..)

DaMenaCe

Ik heb inderdaad een ET waarde van 35. Ik begrijp niet zo goed wat dat inhoudt.
Is de bandenmaat 225/40/18 niet goed? Zo heb ik ze gekocht.

Wat kan ik nu het beste doen? zou het helpen als ik hem zou verhogen met andere veren? Of is het echt de schokdemper die dit soort dingen moet tegenhouden? En anders sportschokdempers achter?
Graag nog reactie.

edit: Wielkasten laten uitrollen is misschien een goede optie als een schokdemper/veer niet goed genoeg is.
Ik ben namelijk bang dat het niet mooi is "uitrollen", of zie je bijna geen verschil?
Bedankt tot zover!

volvoc70T5

je ziet geen verschil met uitrollen, binnenkant van de wielkast wordt uitgerold zodat hij daar niet tegen aan kan schuren.

ET35 is eigenlijk te laag.. goede maat is tussen 43 - 49..maar op zich moet het wel kunnen..
ik zou beginnen met uitrollen, je moet alleen even kijken waar hij precies aanloopt. maar denk dat het met uitrollen wel deels moet zijn opgelost.
schokdempers zou niet veel uit mogen maken hierin, je zou eventueel een hogere veer kunnen plaatsen achter..

DaMenaCe

Bedankt voor je reactie! Ik zie dat er een aantal bedrijven zijn die dat doen, maar in het zuiden van het land zitten. Ik woon zelf in Leeuwarden, dus niet echt om de hoek. Als ik niks dichterbij vind, dan maak ik een afspraak met iemand in het zuiden.

Ik heb nog eens goed gekeken, het is nog niet eens 1cm wat er weg moet (omgerold) aan de bovenkant. Dus dit zou idd een hele goede oplossing zijn.

Bedankt!

V70geRwin

Kan je dit ook oplossen met een spacertje?
Zou voor de achteras niet eens heel erg zijn...

fearless

Citaat van: spekkie99 op 31-07-2008 13:21:58

Nee, wielen staan te ver naar buiten met ET35. met een spacer komen ze nog verder naar buiten.  ;)

Wat betreft uitrollen van de wielkuipen, ben zelf bij 2 bedrijven geweest en die durfden het beide niet aan. Dit ivm erg hard materiaal en de kuipen van een 850/S70 zijn niet mooi rond, dus moeilijk te rollen.

V70geRwin

Citaat van: fearless op 31-07-2008 13:27:17
Citaat van: spekkie99 op 31-07-2008 13:21:58

Nee, wielen staan te ver naar buiten met ET35. met een spacer komen ze nog verder naar buiten.  ;)

Wat betreft uitrollen van de wielkuipen, ben zelf bij 2 bedrijven geweest en die durfden het beide niet aan. Dit ivm erg hard materiaal en de kuipen van een 850/S70 zijn niet mooi rond, dus moeilijk te rollen.

Ah, ok. Dacht dat het om de binnenkant van de kuipen ging.
Velg afdraaien dan maar  :evil:

Turbobiker

ivm de gastank zou je ook estate veren achter kunnen monteren. Maar dan kan de boel nog steeds af en toe aanlopen, maar waarschijnlijk gebeurt het dan minder vaak.
De Tussenpaus

mehn

Als je met ET35 gaat rijden geeft dat hetzelfde effect als dat je bij een ET43 velg (die erop horen)  een 8mm spacer zou toevoegen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

-D©©©L-

Ik mis de J waarde van de velg nog in het verhaal.

Turbobiker

Maar achter heb je redelijk wat ruimte, zou moeten kunnen, normaal gesproken. Nu dus alleen bij volle belasting niet. Wiel veert alleen naar voren in, wat in uiterste stand dan door de ET-waarde én de bredere band net voor aanlopen kan zorgen. Stuggere veren zorgen dat je die uiterste inveerstand minder snel bereikt.
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: -D©©©L- op 31-07-2008 14:35:07
Ik mis de J waarde van de velg nog in het verhaal.

Doet er weinig toe, wordt nl. links en rechts gelijk breder en voor de breedte van de band scheelt het ook vrijwel niets.
De Tussenpaus