Vanmorgen tegen 230 km/u geslipt

Gestart door Tom960, 02-08-2008 09:59:55

Vorige topic - Volgende topic

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

Turbobiker

Citaat van: DD op 07-08-2008 08:03:16
Citaat van: WYD op 03-08-2008 18:56:08
Wat een stelletje schijnheilige brave burgers hier zeg!  :police:
Snap ik gelijk weer wat ze met brave Volvorijders bedoelen, op topicstarter na dan als het waar is.

inderdaad je wordt hier op het forum dood gegooid dat men nog even de 200 of meer heeft aangetikt bij een ritje richting duitsland. 

Zijn ook nog eens genoeg Ring rijders hier die met 230 bochten induiken. Nog nooit iemand over gehoord.
De Tussenpaus

M.E. AMC

Citaat van: Wout309t op 07-08-2008 08:15:57
Citaat van: Tom960 op 02-08-2008 12:36:48

Je bent jong en je wil wat dood zeker?

ik moet ook aan het werk blijven ;D ;D, hier wel eens aangedacht.
met 230 de bocht uit is flinke restauratie en niet alleen de volvo!!!.
blijft er bij mij ook brood op de plank komen.
Abyssus eram plenus, sic ego venit tergum

face.flava

Citaat van: Turbobiker op 07-08-2008 08:40:23
Citaat van: DD op 07-08-2008 08:03:16
Citaat van: WYD op 03-08-2008 18:56:08
Wat een stelletje schijnheilige brave burgers hier zeg!  :police:
Snap ik gelijk weer wat ze met brave Volvorijders bedoelen, op topicstarter na dan als het waar is.

inderdaad je wordt hier op het forum dood gegooid dat men nog even de 200 of meer heeft aangetikt bij een ritje richting duitsland. 

Zijn ook nog eens genoeg Ring rijders hier die met 230 bochten induiken. Nog nooit iemand over gehoord.

Tja, men gaat hier ook altijd gelijk oordelen en doen alsof ze zelf zo verschrikkelijk voorbeeldig en correct zijn. Inderdaad de meesten hebben 200+ gereden, inclusief ik. Of je dat nou in nl, be, dl of op circuit doet, een klein foutje en je kan hartstikke dood zijn of medeweggebruikers in gevaar brengen/dood rijden. Ik vind sommige reacties eigenlijk gewoon hypocriet.

Tom, ik ben blij dat je er goed van af bent gekomen, van minder slimme acties leren wij. Ik zou zeggen ga voor de 260! Maar kijk goed waar je dergelijke snelheiden kan rijden en hoe je daarbij het risico op een ongeluk zo laag mogelijk kan houden ;D.
Ook weet je nu dat je dit soort verhalen niet op het forum kan posten, want nu ben je "gelabeld". Hopelijk vervaagt het met de tijd.

Wout309t

Het is heel simpel: Ik rij ook weleens 230, maar dat is midden in de nacht als het "kan".
Niet 's morgens in het verkeer en zeker niet in een bocht op wegdek van Belgie-kwaliteit. Maar inderdaad, dan nog kan het fout gaan.

Maar 230 rijden en dan verrast worden door een bocht, dan ben je gewoon stom en ondoordacht bezig... Als je alleen jezelf op zou vouwen, so be it. Je kunt ook nog een gezinnetje de weg afvegen en dan is het een ander verhaal.

Maar goed, we zijn allemaal wel eens stom of geweest... Leer er van zou ik zeggen.. ;)

face.flava

Citaat van: Wout309t op 07-08-2008 09:09:07
Het is heel simpel: Ik rij ook weleens 230, maar dat is midden in de nacht als het "kan".
Niet 's morgens in het verkeer en zeker niet in een bocht op wegdek van Belgie-kwaliteit. Maar inderdaad, dan nog kan het fout gaan.

Waarom denk je dat verkeersofficier Mr. Jacobus Spee 230km/u midden in de nacht ook niet zal waarderen? IEDEREEN die zo hard op de openbare weg rijdt is "stom en ondoordacht" bezig (zoals jij dat omschrijft). Inclusief IK toen ik 260 op de autoban reed!!!
Dus als wij dat midden in de nacht als het "kan" doen, zijn we niet veel beter dan Tom bezig.

Wout309t

Is ook waar, maar er zit wel verschil tussen 'het moment' toch? En dat is voor mij het verschil tussen niet verstandig en oerstom..

)()()sT

Leuk hè, zo'n welles nietes discussie op zo'n forum.... Ik heb ook een menig maar waag me er maar niet aan  ::)

:evil:

mistah-mike

ik heb ooit wel een 55 op een 50 weg gereden spreek van geluk dat ik hier nog zit  :eusa_angel: ;)

face.flava

Citaat van: Wout309t op 07-08-2008 09:25:48
Is ook waar, maar er zit wel verschil tussen 'het moment' toch? En dat is voor mij het verschil tussen niet verstandig en oerstom..

"verstandig"? ::)

Citaat van: )()()sT op 07-08-2008 09:27:11
Leuk hè, zo'n welles nietes discussie op zo'n forum.... Ik heb ook een menig maar waag me er maar niet aan  ::)

:evil:

Je bent in Nederland, geef je mening beste man  ;D  ;D.

Frenz

zonder waarde oordeel: bij 230 corrigeren in een bocht, na een olievlek?? dat doet een getrainde coureur je niet na

idd broodje aap.....

V70R-obert

Het moment dat je merkt dat je auto uitbreekt, is het moment dat je naast de weg ligt met zo'n snelheid in een bocht. Volgens mij valt er niets te corrigeren. Of de snelheid klopt niet helemaal, of zijn beschermengel is de beste in zijn soort. Eigenlijk is het wel gek dat veel auto's zo hard kunnen terwijl het 'nergens' mag. Wie heeft een magnetron met 9000 watt, of een grasmaaier die 100 kan? Auto's hebben wel een overcapaciteit van 100%. Bij Topgear was eens een gast die het raar vond dat auto's zo veilig worden met aibags en noem ze maar op, hij predikte dat als iedereen met een bajonet op zijn stuur zou rijden, er veel minder verkeersdoden zouden vallen. Wie durft er dan nog te bumperkleven, te hard rijden en roekeloos gedrag te vertonen? Vond ik wel een goede opmerking. Zie het al voor me.

FGG

Citaat van: V70R-obert op 07-08-2008 09:44:52
Bij Topgear was eens een gast die het raar vond dat auto's zo veilig worden met aibags en noem ze maar op, hij predikte dat als iedereen met een bajonet op zijn stuur zou rijden, er veel minder verkeersdoden zouden vallen. Wie durft er dan nog te bumperkleven, te hard rijden en roekeloos gedrag te vertonen? Vond ik wel een goede opmerking. Zie het al voor me.

Geweldig! :eusa_clap:

Ik heb 't al vaker gehoord. Waarom hebben auto's meer capaciteit dan nodig? Geen idee. Zeg jij 't maar...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Ludo

Wie heeft een magnetron met 9000 watt, of een grasmaaier die 100 kan?

iedere grasmaaier kan wel 100.
maar ik wil alleen de eerste nog zien die er zo hard achteraan kan lopen...   ;D

Reitse

Citaat van: FGG op 07-08-2008 10:54:17
Bij Topgear was eens een gast die het raar vond dat auto's zo veilig worden met aibags en noem ze maar op, hij predikte dat als iedereen met een bajonet op zijn stuur zou rijden, er veel minder verkeersdoden zouden vallen. Wie durft er dan nog te bumperkleven, te hard rijden en roekeloos gedrag te vertonen? Vond ik wel een goede opmerking. Zie het al voor me.

Geweldig! :eusa_clap:

Ik heb 't al vaker gehoord. Waarom hebben auto's meer capaciteit dan nodig? Geen idee. Zeg jij 't maar...
Die vraag moet je even in het tuningsboard stellen ;) Daar zitten de mensen die extra vermogen willen... (willen extra snel achter in de file aan kunnen sluiten ;D)