dubbele Simons uitlaat op v70R FWD

Gestart door sander_v70r, 02-08-2008 10:32:28

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Die zwarte beugel inderdaad.
Aan de uitlaat zit een staafje, die met een uitlaatrubber middels dat zwarte ding aan de carroserie vast zit.
Er moet iets komen; daarmee hangt ie immers aan de bodem.

Diederick

Wie verkoopt eigenlijk de TME dubble uitlaat voor de v70r AWD ?????

pwassink

Citaat van: )()()sT op 03-10-2008 11:27:26
Die zwarte beugel inderdaad.
Aan de uitlaat zit een staafje, die met een uitlaatrubber middels dat zwarte ding aan de carroserie vast zit.
Er moet iets komen; daarmee hangt ie immers aan de bodem.

Even zelf in elkaar prutsen, stukkie strip, stukje staf materiaal eraan lassen als "pen"en je bent klaar ..

MIsschien dat een crank-spie van een fiets, (ding waarmee de trappers vastzitten) ook een idee is
als die niet te dik is voor door dat rubber iig.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

M a r c

Citaat van: Diederick op 03-10-2008 13:41:25

Wij... neem dan meteen die taart mee  ;D  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Black Magic

Citaat van: )()()sT op 03-10-2008 11:13:02
Even een vraag:

Ik heb vorig jaar van een welbekende forummer een dubbele Simons gekocht, welke we eigenlijk wilden monteren dit weekend.
Rogé (rovelra) heeft laatst een nieuwe Simons onder zijn 850 gehangen. Aan de rechterkant is de pijp aan de bodem/trekhaakconstructie gemonteerd middels een uitlaatbeugel die bij die uitlaat zat, zie foto:

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2008/V70R/02102008244.jpg

Ik heb die klem niet, zijn die dingen los te krijgen in de handel? Ik zal ook ET eens bellen.

Thanks voor input alvast :)

Hier kwam ik diezelfde beugel (klein beetje verbouwd)  tegen bij  universeel/montagematerialen: http://www.gkb-import.nl/zoeksimons/

)()()sT

Zoiets dus:

Heb jij die ook gebruikt? Of is een ophangdinges van een V70 AWD ook te gebruiken? Ik moet straks eens op Vadis kijken.

Trouwens nog een vraag:
Mijn originele uitlaat hangt scheef (naar onderen dus) en dat komt volgens mij doordat de trekhaakconstructie ertussen is geplaatst op een gegeven moment. Waar vangt men normaal dan dat verschil in op? Uitlaten zijn hetzelfde, kortere rubbers ofzo?

;)

Emiel

Citaat van: )()()sT op 04-10-2008 15:11:53
Mijn originele uitlaat hangt scheef (naar onderen dus) en dat komt volgens mij doordat de trekhaakconstructie ertussen is geplaatst op een gegeven moment. Waar vangt men normaal dan dat verschil in op? Uitlaten zijn hetzelfde, kortere rubbers ofzo?

;)

Je kan de bestaande rubbers gebruiken. Kwestie van de uitlaatbeugel in het middelste gat van het rubber drukken. Probeer het eerst met 1 rubber en anders met beide. Ik heb de uitlaatbeugel in de 2 middelste gaten van het ophangrubber zitten, werkt prima.

elianmars

Citaat van: M a r c op 03-10-2008 16:29:17
Citaat van: Diederick op 03-10-2008 13:41:25

Wij... neem dan meteen die taart mee  ;D  ;D

Dat ben je nog niet vergeten hè Marc?  :evil:

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

)()()sT

Ik zat  even op Vadis te neuzen, maar past een ophangbeugel van een AWD ook onder een FWD?
De originele haken van AWD en FWD verschillen in ieder geval wel behoorlijk, dus ook qua onderdeelnummer.

Ik heb nog even, komende week staat ie toch bij Mesman.  :eusa_angel:

Black Magic

Citaat van: )()()sT op 04-10-2008 15:11:53
Zoiets dus:

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2008/V70R/ophangbandgaten.jpg

Heb jij die ook gebruikt? Of is een ophangdinges van een V70 AWD ook te gebruiken? Ik moet straks eens op Vadis kijken.

Trouwens nog een vraag:

;)

Volgens mij stond er ook nog een andere beugel die er meer van weg had.

Maar deze heb ik niet gebruikt op mijn twin pipe maar eigenlijk zelf een beugeltje gelast.

Succes ermee!

arjen850

En zo staat een dubbele simons bij mij :D in combinatie met een 3inch downpipe klinkt het echt geweldig..

gr arjen ;)

)()()sT

Mooi hoor  8)
Jij hebt dus een Simons, met enkel een demper onder de achterbank?
Ik vind het zelf VEEL te luid, vandaar mijn twijfels om zo'n pijp te monteren....
De looks zijn wel vet  :eusa_clap:

henry classic v70

Staat echt onwijs gaaf, denk er zelf ook aan om een dubbele pijp eronder te laten zetten maar twijfel nog.
Een bedrijf in Kampen maakt ze op maat voor ong. 550,= vind dat nogal een flinke uitgave. Als de andere aan vervanging toe zou zijn is het te overwegen maar die schoorstenen gaan een eeuwigheid mee
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Turbo-Geek

Kies als je de kans hebt altijd voor RVS !
Als ik zie hoe mijn Simons er na 8 maanden al uit zag dan kan ik dat niet aanraden.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------