Mistlampen voorbereid?

Gestart door JeroenV, 03-08-2008 22:23:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenV

Goedenavond,

Wie kan mij vertellen of in een S70 de kabelboom voorbereid is op mistlampen?

Er ligt in het dashboard op de plek waar een schakelaar voor deze functie zou kunnen zitten wel een stekker...

Ben benieuwd! :eusa_think:

Herminator

#1
Het was bij mij wel v70. Ik geloof zelfs dat het standaard bij iedere v/s 70 al voorbereid is. Maar je kan het zo zien. Dan zijn er kabeltjes vooronder links en rechts vastgemaakt. Die kun je dan zo losklikken. Daarnaast moeten er 2 relais, achterin je dashboard bij de bestuurder vastgeklikt worden. Deze zitten altijd bij een setje samen met een handleiding en schakelaartje.

MarcoV

Kabels met de stekkers hangen gewoon links en rechts onder de bumper, 2 relais plaatsen onder het dashboard stuurzijde helemaal onderin links van de pedalen!
De kabel voor in de schakelaar zit ook al voorbewerkt.

MarcoV ;)

JeroenV

 :eusa_clap:
Hey super jongens  ,  ik ga een setje regelen! :eusa_dance:

Kali-Integrali

Heb ik nog een vraagje:

Ik heb R roosters gehaald en een schakelaar op de sloop. Nu was ik in de veronderstelling dat ik enkel een relais 201 nodig had. Nu lees ik tweemaal dat er 2 relais nodig zijn. Welke heb ik nog meer nodig behalve de 201?

Misha

Een relais en een brug/jumper volgens mij.
Maar er staat me ook iets bij dat dat die jumper alleen bij japanse modellen nodig is.
In de originele set bij de dealer besteld zitten er 2, maar heb er maar 1 hoeven plaatsen, iig
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jeff

Citaat van: Jeroen van Loon op 03-08-2008 22:38:56
:eusa_clap:
Hey super jongens  ,  ik ga een setje regelen! :eusa_dance:

Waar ga je ze regelen Jeroen zoek nog een setje voor mijn GLE :P
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

EVV

Citaat van: Misha op 03-08-2008 23:59:53
Een relais en een brug/jumper volgens mij.
Maar er staat me ook iets bij dat dat die jumper alleen bij japanse modellen nodig is.
In de originele set bij de dealer besteld zitten er 2, maar heb er maar 1 hoeven plaatsen, iig
Ik heb die van mij ook zelf geplaatst, ik had er 1 relais en 2 jumpers bij zitten, een japanse en een europese. Volgens de inbouw handleiding moest ik de europese plaatsen (klinkt wel logisch), maar niet geprobeerd wat die zonder zou doen.

Herminator

Ja inderdaad, 1 jumper 1 relais. De compleet groene jumper kan je wegknikkeren. De groen zwarte moet er wel in.

Kali-Integrali

Citaat van: Herminator op 04-08-2008 08:59:26
Ja inderdaad, 1 jumper 1 relais. De compleet groene jumper kan je wegknikkeren. De groen zwarte moet er wel in.

Oke dan, dus hoogstwaarschijnlijk werkt het als ik enkel het relais 201 plaats..
Merk het vanzelf en anders even een jumpertje zoeken.

Thanks

EVV

Citaat van: Kali-Integrali op 04-08-2008 11:00:34
Citaat van: Herminator op 04-08-2008 08:59:26
Ja inderdaad, 1 jumper 1 relais. De compleet groene jumper kan je wegknikkeren. De groen zwarte moet er wel in.

Oke dan, dus hoogstwaarschijnlijk werkt het als ik enkel het relais 201 plaats..
Merk het vanzelf en anders even een jumpertje zoeken.

Thanks
Nee, juist niet! In het inbouw pakket zit 1 relais, en 2 jumpers. Het relais plaats je altijd, 1 van de twee jumpers  plaats je, de andere jumper kan weg. Het is een soort configuratie plug, waarmee het "gedrag" van de lichten bepaald wordt. Blijkbaar is dat in japan anders dan in europa.
Als het goed is het ik nog wel ergens de japanse plug liggen, je mag hem proberen om te kijken of ze het normaal doen.

Kali-Integrali

Oke, bedankt!

Als ik zover ben dan kom ik er wel op terug. Soms is het inderdaad handiger om gewoon een complete set te halen. Ik had de R roosters al, dus dacht alles even los te halen. Toch nog wel wat uitzoekwerk.

Vond nog wel deze link op het forum, daar zag ik ook al meerdere relais.

http://www.forcee.nl/manuals/FoglightsSV70.pdf

Groeten

EVV

Dat is inderdaad de inbouw handleiding die bij de mist voorlampen zit. Het kleine blokje is het relais dat er altijd in moet (201), de twee grote zijn de jumpers (213), eentje groen met een groene voet en eentje zwart met een groene voet.
Overgens vond ik het knap lastig om op de kop liggend onder het stuur het relais en jumper in de relais kast te prutsen, zeker aangezien ik stap 4 eerst niet goed voor elkaar kreeg.

Ik had mijn lampen trouwens bij estate service besteld, die waren toen in de aanbieding, ik weet niet of ze dat nu nog steeds zijn.

Kali-Integrali

Bij Estate services heb je ze nu volgens mij voor € 55,- incl per stuk
Voor hetzelfde bedrag heb ik ze via de Brezan, daar word ik structureel gematst en vandaar dat ik ze daar denk ik haal.

Goedkoopste adres is Koebergen auto's, € 35, ex dus € 41,65 per stuk. Verzenden € 9,95 bij vooraf overmaken.
Zijn wel imitaties, weet niet wat die van de Brezan zijn. Die van Estate Serv. zijn volgens mij origineel.

Vanmiddag maar even informeren of die jumper 213 ook via de Brezan te krijgen is, relais 201 wel zeiden ze.


Jeff

Humzz even naar Brezan dan, want ik zoek ook nog een setje ;) Is de bekabeling dan niet anders dan de originele lampen?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)