v70 start valt uit na 4 sec

Gestart door guitarra, 04-08-2008 15:28:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

guitarra

hallo ik heb een probllem met mijn v70 2.5T (zonder airco)deze start wel maar valt na zo'n 4 sec uit, start daarna niet meer.
als ik het brandstof relais verwijder en weer terugplaats start de wagen weer en valt na 4 sec weer uit hier verandert niets aan.
wie kan mij helpen?

thuur

Zoek eens op antennering (achteraan beginnen bij de resultaten).

Welkom!


Gr ;)

guitarra

bedankt, excuseer mijn beperkte kennis wat is antenering?

:)

Marc O.

Citaat van: guitarra op 04-08-2008 15:38:36
bedankt, excuseer mijn beperkte kennis wat is antenering?

:)

De antenne-ring zit in/bij het contactslot en is onderdeel van de startonderbreker (vangt het signaal van de chip in de contactsleutel op). Gaan vaker stuk bij onze auto's. Kostte mij 2 jaar geleden geloof ik 35 euro bij de dealer (incl. montage).
...The Nile isn't just a river in Africa...

guitarra

ok heb hem gevonden, zie 4 kontaktjes twee van het ledje neem ik aan zijn het de buitenste twee kontacten en wat is de waarde als je deze doormeet of werkt het niet zo? :eusa_shifty:

guitarra

zojuist heb ik de antenne ring vervangen,probleem ongewijzigd start direkt en valt na 3 a 4 sec weer uit.
Wat kan dit nou toch zijn? :(

-D©©©L-

Citaat van: guitarra op 04-08-2008 15:28:38
hallo ik heb een probllem met mijn v70 2.5T (zonder airco)deze start wel maar valt na zo'n 4 sec uit, start daarna niet meer.
als ik het brandstof relais verwijder en weer terugplaats start de wagen weer en valt na 4 sec weer uit hier verandert niets aan.
wie kan mij helpen?

"start daarna niet meer" = dan wil de startmotor niet meer rond gaan ? Of wil ie niet meer "aanpakken" ?
Geeft even wat explicieter aan wat er wel en niet lukt, even later zeg je namelijk: "probleem ongewijzigd start direkt..."


Niet dat het meteen de oplossing geeft, maar loop minimaal even dit lijstje af om diagnose te stellen : http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15880.msg557205.html#msg557205

guitarra

Auto start goed valt na 3 a 4 sec uit bij opnieuw starten (startmotor werk nog wel  ;))slaat de motor soms nog even aan en daarna niet meer als ik de spanning even van de accu haal dan start ie weer probleemloos voor zo lang het duurt (3a4 sec) en begint het verhaal opnieuw

elmarconi

#8
3 a 4 seconden, typisch antennering. Met beide sleutels testen!

Kun je antennering ook "overbruggen"? Wie weet dat?

Relais 103 een mogelijkheid?
--
Autogas Inside . . .

Joris_Scholte

Citaat van: guitarra op 06-08-2008 09:34:55
zojuist heb ik de antenne ring vervangen,probleem ongewijzigd start direkt en valt na 3 a 4 sec weer uit.
Wat kan dit nou toch zijn? :(
Heb je ook de chip in de sleutel gereset en opnieuw laten inlezen? Ik zit met hetzelfde probleem, deze tip kreeg ik.
Het hele jaar de R in de maand

UserID6342

Heb dit afgelopen zaterdag ook gehad met een Peugeot Expert Diesel.  Exact hetzelfde verhaal, antenne-ring met ontvanger zelf vervangen, 2 nwe chips (in sleutel) gehaald en overgeschroefd, door Peugeotdealer opnieuw laten programmeren (45 euro) en probleem opgelost.  Autootje (bedr.wagen) loopt weer als een tierelier.

guitarra

op mijn sleutel staat Ymos made in  uk sleutel is niet echt groot, zit hier een chip in?
ik neem aan dat voor het opnieuw inlezen de auto naar de dealer moet  of kan ik ook terrecht met aleen de sleutels?

Joris_Scholte

Volgens mij zit de chip in het plastic 'handvat'. Geen idee hoe ze m moeten resetten en opnieuw inlezen, het was ook de tip die ik kreeg voor mijn probleempje. Hoop voor je dat t lukt.
Het hele jaar de R in de maand

guitarra

resetten kwam de volvo garage vreemd over , het uitlezen van de auto leek hun een betere optie, mocht het niet zo zijn dat de eerste volvo garage 16 km verderop is en ookal de 193 pk van de v70 niet gering is schat ik het zo in dat 3 a 4 sec een beetje aan de korte kant is om deze afstand te overbruggen ;)
zo nu weer even ter zake net weer een stijf kwartier in de auto gezeten kokend op tweeerlij manier uitlegbaar uit de auto gespoeld, beide sleutels geven het zelfde euvel de oude en nieuwe antenne ring maken ook geen verschil.
wel heb ik geconstateerd dat het open en dicht doen van de auto met de afstand bediening afdoende werkt om de auto weer voor 3a4 sec te kunnen starten het gelijk gas geven bij aanslaan motor verkort deze tijdsduur aanzienlijk.
nu heb ik elders op dit forum gelezen over het zelf uitlezen van de auto, wat heb je hier voor nodig en hoe doe je dit?

kijk uit naar jullie volgende reactie's

haasje

Overbrug relais 103 eens en luister (of test) of brandstofpomp blijft werken