v70 start valt uit na 4 sec

Gestart door guitarra, 04-08-2008 15:28:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

EVV

Dit klinkt toch echt alsof de start blokkering de code's in de sleutels niet accepteerd. Als het goed is moet de dealer je sleutels en de auto weer met elkaar kunnen matchen, alsof je een nieuwe sleutel koopt, die moet ook aan je auto worden gekoppelt. Het is natuurlijk wel erg lastig dat je auto niet op eigen kracht bij de dealer kan komen, geen idee of er een groot apparaat voor nodig is om te doen.

Joris_Scholte

Citaat van: EVV op 06-08-2008 18:38:20
Dit klinkt toch echt alsof de start blokkering de code's in de sleutels niet accepteerd. Als het goed is moet de dealer je sleutels en de auto weer met elkaar kunnen matchen, alsof je een nieuwe sleutel koopt, die moet ook aan je auto worden gekoppelt. Het is natuurlijk wel erg lastig dat je auto niet op eigen kracht bij de dealer kan komen, geen idee of er een groot apparaat voor nodig is om te doen.
Is niet alleen lastig, is zelfs erg frustrerend. Mijne is met een redelijk groot apparaat bij de dealer gekomen, achter de sleepwagen. Of bedoel je dat niet?
Het hele jaar de R in de maand

guitarra

maar als de startblokkering de codes van de sleutels niet accepteert waardoor kan zoiets dan veroorzaakt worden, en dan zou hij toch helemaal niet aan moeten slaan? ???

guitarra

oh ja welke contakten van 103 zou ik moeten overbruggen?

elmarconi

Citaat van: elmarconi op 06-08-2008 10:02:46
3 a 4 seconden, typisch antennering. Met beide sleutels testen!

Kun je antennering ook "overbruggen"? Wie weet dat?

Relais 103 een mogelijkheid?

Ik gok nu toch op 103 of andere brandstof(pomp)gerelateerde problemen.
Vacuumtrekken tank? Brandstoffilters?
Kijk 't lijstje van -D©©©L-  eens na!
--
Autogas Inside . . .

haasje


thuur

Citaat van: guitarra op 06-08-2008 19:47:56
maar als de startblokkering de codes van de sleutels niet accepteert waardoor kan zoiets dan veroorzaakt worden, en dan zou hij toch helemaal niet aan moeten slaan? ???

Yep, daar heb ik me ook al over verbaasd. Toch is het heel typisch bij de startonderbreker van de x70 dat de motor gewoon aanslaat en dan meteen weer uit waar hij normaal stationair zou gaan draaien.


Gr ;)

elmarconi

Citaat van: thuur op 06-08-2008 21:39:11
Toch is het heel typisch bij de startonderbreker van de x70 dat de motor gewoon aanslaat en dan meteen weer uit waar hij normaal stationair zou gaan draaien.

Niet typisch X70. Ook mijn ouwe trouwe VW-Paszaad vertoonde dat gedrag...
--
Autogas Inside . . .

guitarra

het ei is gelegd, 103 overbrugd en welja hij blijft lopen, houdt dus in dat ik nog een nieuwe antenne ring in de aanbieding heb
ga morgen als een speer een nieuwe 103 halen en hoop dat het dan definitief over is

bedankt allemaal ben weer blij :D

thuur

Citaat van: guitarra op 06-08-2008 22:15:40
het ei is gelegd, 103 overbrugd en welja hij blijft lopen, houdt dus in dat ik nog een nieuwe antenne ring in de aanbieding heb
ga morgen als een speer een nieuwe 103 halen en hoop dat het dan definitief over is

bedankt allemaal ben weer blij :D

Laat die antennering maar lekker zitten. De kans is aanwezig dat je oude nl. toch nog de geest geeft ;)


Gr 8)

elmarconi

Citaat van: guitarra op 06-08-2008 22:15:40
het ei is gelegd, 103 overbrugd en welja hij blijft lopen, houdt dus in dat ik nog een nieuwe antenne ring in de aanbieding heb
ga morgen als een speer een nieuwe 103 halen en hoop dat het dan definitief over is

bedankt allemaal ben weer blij :D

Leuk te horen, bedankt voor de feedback!
--
Autogas Inside . . .

Joris_Scholte

Citaat van: guitarra op 06-08-2008 22:15:40
het ei is gelegd, 103 overbrugd en welja hij blijft lopen, houdt dus in dat ik nog een nieuwe antenne ring in de aanbieding heb
ga morgen als een speer een nieuwe 103 halen en hoop dat het dan definitief over is
bedankt allemaal ben weer blij :D
Gefeliciteerd!
Het hele jaar de R in de maand

Misha

Citaat van: elmarconi op 06-08-2008 22:01:19
Citaat van: thuur op 06-08-2008 21:39:11
Toch is het heel typisch bij de startonderbreker van de x70 dat de motor gewoon aanslaat en dan meteen weer uit waar hij normaal stationair zou gaan draaien.

Niet typisch X70. Ook mijn ouwe trouwe VW-Paszaad vertoonde dat gedrag...

Is ook niet verwonderlijk.
Bij het starten worden alle randapparaten uitgeschakeld, alleen essentiële onderdelen worden gevoed.
Pas als de sleutel uit de startpositie is, worden de overige verbruikers weer ingeschakeld.
Zie daar de oplossing.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: Misha op 07-08-2008 17:29:28
Citaat van: elmarconi op 06-08-2008 22:01:19
Citaat van: thuur op 06-08-2008 21:39:11
Toch is het heel typisch bij de startonderbreker van de x70 dat de motor gewoon aanslaat en dan meteen weer uit waar hij normaal stationair zou gaan draaien.

Niet typisch X70. Ook mijn ouwe trouwe VW-Paszaad vertoonde dat gedrag...

Is ook niet verwonderlijk.
Bij het starten worden alle randapparaten uitgeschakeld, alleen essentiële onderdelen worden gevoed.
Pas als de sleutel uit de startpositie is, worden de overige verbruikers weer ingeschakeld.
Zie daar de oplossing.


Hm, dus dan is het geen startonderbreker, maar een stationairlooponderbreker..


Gr :eusa_think:

Misha

Citaat van: thuur op 07-08-2008 18:12:46
Citaat van: Misha op 07-08-2008 17:29:28
Citaat van: elmarconi op 06-08-2008 22:01:19
Citaat van: thuur op 06-08-2008 21:39:11
Toch is het heel typisch bij de startonderbreker van de x70 dat de motor gewoon aanslaat en dan meteen weer uit waar hij normaal stationair zou gaan draaien.

Niet typisch X70. Ook mijn ouwe trouwe VW-Paszaad vertoonde dat gedrag...

Is ook niet verwonderlijk.
Bij het starten worden alle randapparaten uitgeschakeld, alleen essentiële onderdelen worden gevoed.
Pas als de sleutel uit de startpositie is, worden de overige verbruikers weer ingeschakeld.
Zie daar de oplossing.


Hm, dus dan is het geen startonderbreker, maar een stationairlooponderbreker..


Gr :eusa_think:
Volgens mij heet het officieel ook geen startonderbreker, maar een 'immobilizer'  ;)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het