beperkt bereik afstandsbediening

Gestart door bertus, 06-08-2008 15:09:40

Vorige topic - Volgende topic

bertus

de afstandsbediening om de deuren te (un)locken en het alarmsysteem te activeren werkt slechts op zeer beperkte afstand. Pas vanaf ongeveer 2 meter afstand van de voorzijde van de wagen reageert het systeem. Het betreft typ ab 15121-P. Er zit een ieuwe batterij in. Ook heb ik de reserve ab in gebruik genomen. Aan de nog bijna onbeschadigde stickers op de achterzijde te zien, is deze nog nauwelijks gebruikt. Ik ga er dan ook vanuit dat de ab in orde is.
Kan iemand uitleggen hoe dit systeem werkt? Ik neem aan dat er ergens een ontvanger zit die iets met het uigezonden signaal doet. Het lijkt me dat als de ab goed werkt, het aan de ontvanger moet liggen. Is dat juist? Waar zit deze ontvanger en is deze eenvoudig te bereiken? Wat zouden de kosten van zo'n ontvanger ongeveer zijn? Hoe zit het bij een eventuele vervanging met de herkenning tussen de ab en de (dan nieuwe) ontvanger?

thuur

Zowel de ab als het ontvangerkastje kunnen last hebben van slechte contacten met als gevolg een beperkt bereik. In de relaiskast (boven de pedalen) zit een groen relais met een stekkertje aan de bovenkant. Maak deze schoon. Ook de ab even openmaken en de batterijcontacten met alcohol oid reinigen.

Gr ;)

bertus

sas

Jaja oude opgraving....

Thuur, is bovenstaand alarm een Guard I ? (ab 15121-P)

Lees vaker over wel/niet werken van de AB op redelijke afstand, heb dit zelf ook wel is.
Batterijen e.d. vervangen, contactjes schoongemaakt van de kastjes... Geen resultaat.

thuur

Citaat van: sas op 25-01-2010 12:57:13
Jaja oude opgraving....

Thuur, is bovenstaand alarm een Guard I ? (ab 15121-P)

Lees vaker over wel/niet werken van de AB op redelijke afstand, heb dit zelf ook wel is.
Batterijen e.d. vervangen, contactjes schoongemaakt van de kastjes... Geen resultaat.

Waarmee heb je de contactjes schoongemaakt? Antikal werkt erg goed! Wel even met wat water nawrijven.

Mijn record staat nu op dik 30 meter met VGI 8)

Gr :D

sas

Bedankt voor je antwoord Thuur,

De dealer heeft met een schroevendraaier wat over de contactjes
gewreven... :eusa_think:
Maar goed, de andere afst bediening doet het ook niet zo goed (soms).
Maar de vraag of de bovenstaande een Guard I is, want ander zou ik het relais ook is kunnen reinigen zoals gemeld werd?

gr,
sas

Hans Duiven

Citaat van: sas op 27-01-2010 11:54:23
Bedankt voor je antwoord Thuur,

De dealer heeft met een schroevendraaier wat over de contactjes
gewreven...
:eusa_think:
Maar goed, de andere afst bediening doet het ook niet zo goed (soms).
Maar de vraag of de bovenstaande een Guard I is, want ander zou ik het relais ook is kunnen reinigen zoals gemeld werd?

gr,
sas

:o Dat is het subtielere werk.

thuur

Zoals ik schreef is het een VGI (Volvo Guard I). Ik zou het toch eens proberen met Antikal oid. Batterijen zijn nieuw neem ik aan?

Je kunt ook eens naar het stekkertje kijken wat in de bovenkant van het relais zit.

Gr ;)

sas

Ah! VGI, ik snap hem...

Ik ga het is even bekijken onder het dashboard van het weekend.
Bedankt

tackle

heb je wellicht een gsmzender in de buurt staan? Die wil nog wel eens storen. Bij de makro in Nuth kreeg ik mijn auto ook nooit open.

sas

Zou best wel is kunnen, bij de dealer voor de deur ging ie een keer helemaal niet meer open, ergens anders totaal geen problemen...
Zal beginnen met reinigen e.d.