Hoe ziet jou audio installatie eruit in je Volvo!!??!!

Gestart door Richard850, 09-08-2008 10:47:01

Vorige topic - Volgende topic

Dave

Netjes!
Een ongeveer gelijkaardig systeem wil ik ook in Mn S70 bouwen. (Ben tevreden over Focal en de Alpine Hu steekt er al in).

MICHEL306

Trapper

Citaat van: MICHEL306 op 05-04-2009 20:24:51
En hoe bevalt dat chineesje?

Mijn chineesje bevalt eigenlijk prima. Vooral de navigatie werkt erg prettig. Ik heb het apparaat inmiddels geupgrade naar IGO8 en de GPS muis heb ik weggewerkt onder de dashboardcover en dat werkt eigenlijk boven verwachting (na 1 maand nog geen vastlopers gehad en altijd binnen 3 seconden een fix). MP3 over USB werkt ook super.

Is het dan helemaal top, nou nee. Microfoon van telefoonfunctie (bluetooth) werkt bijvoorbeeld erg matig (misschien wel op te lossen met externe microfoon) en de radiofrequentie wordt niet automatisch gewijzigd als je van bv groningen naar utrecht rijdt. Maar ja, radio heb je niet echt meer nodig want je kan DVD, MP3, etc afspelen. Voor de rest pakt de radio geen SDHC maar alleen SD.

Geluid is voor mij prima, ik verwacht dat iemand die iets meer wil niet tevreden zal zijn. Ik had hiervoor een 1-din JVC uit 2008 van rond de 100 euro (type weet ik zo niet). Geluid vind ik vergelijkbaar (geen versterkers, subs of oid).

Concluderend is het een goedkope oplossing voor iemand die niet voor het ultieme geluid gaat maar wel graag een geintegreerde navigatieoplossing wil. DVD kijken kan ook maar dat doe ik liever op mijn 32" in de woonkamer op HD 8)

MICHEL306

Dat klinkt wel aardig dus voor dat geld, een merk komt al snel rond de 500 om mee te beginnen. en of die nou zoveel beter zijn?
Ach bellen  ik heb geen vrienden  :eusa_whistle: dus dat gebeurt weinig.

Verder bevalt het goed dus. affijn ik moet er nog maar eens over denken.
Prio is nu 16inch  dus dat wil ik eerst, heb er nu een aphine enkel din in zitten met usb en i-pod aansluiting.Op de usb een 20gig harddiskje voor de mp3tjes en die bevalt prima.

Wat ik wel even belangrijk vindt is hoe jij het in het donker rijden met de dubbel din vindt, ik hou niet van te veel licht tijdens het avond rijden dat stoort me enorm namelijk.

gr  M

linfiel

Wat ik wel even belangrijk vindt is hoe jij het in het donker rijden met de dubbel din vindt, ik hou niet van te veel licht tijdens het avond rijden dat stoort me enorm namelijk.

Bij de dubbeldin zit een dimmerdraad bij geschakelt ,Dus met je schuifje van het dashbord kan je de zaak naar smaak dimmen,mooi systeem van de Volvo.
Grt. Linfiel

Jur

Ik heb 4 jaar geleden een oude Alpine headunit gekregen.
De CD speler doet het niet. De volume knop slaat op hol als je er aandraait. En het display werkt al helemaal niet meer. Het enige wat nog werkt is de FM-AM radio en je kunt nog zoeken naar zenders ook, hij wil ze ook nog wel onthouden. Maar waar ik woon zijn ong. twee stations te ontvangen dus echt nodig is het niet. Jammer van de CD speler dat wel. Het rode lichtje van de aan-uit knop werkt nog wel trouwens.

Een foto durf ik er niet van te maken :-[

Waarom geen nieuwe? Wacht wel tot ie het helemaal niet meer doet of dat ik weer net zoveel in de auto zit als in Nederland. Dan een 2DIN met navi het liefst.

Trapper

Citaat van: linfiel op 30-04-2009 15:10:33

Bij de dubbeldin zit een dimmerdraad bij geschakelt ,Dus met je schuifje van het dashbord kan je de zaak naar smaak dimmen,mooi systeem van de Volvo.
Grt. Linfiel

IGO8 heeft net als tomtom een nachtstand. Zodra het donker wordt zet ik dus gewoon de navigatie aan zodat ik er niet teveel last van heb. Als je het radioscherm ervoor zet heb je inderdaad last van het licht.

bupozaanstad

Sony MEX-BT2600
Goed geluid en een voortreffelijke handsfree BT functie. Speakers origineel volvo 2X tweeters in dash, voor en achter deuren en achterstijl.

DRIVE-S voor fantastisch geluid en een duurzamer CD-station
De S-MOSFET-versterkertechnologie van 52 x 4 W levert een ongekend vermogen en minder vervorming
Handsfree bellen via Bluetooth® HFP en ingebouwde microfoon
Draadloos stereogeluid via Bluetooth® A2DP, AVRCP
Kan CD/CD-RW/mp3/WMA afspelen
LCD-scherm met 13 segmenten voor uiterst leesbare informatie tijdens het afspelen
AUX-IN aan de voorzijde voor rechtstreekse aansluiting op uw draagbare muziekspeler
Voor + achter/sub-schakelbaar
Inclusief afstandsbediening (RM-X304)
Geschikt voor joystick RM-X4S

mc70

IGO8 heeft net als tomtom een nachtstand. Zodra het donker wordt zet ik dus gewoon de navigatie aan zodat ik er niet teveel last van heb. Als je het radioscherm ervoor zet heb je inderdaad last van het licht.
[/quote]

ik kan mij radioscherm zwart maken en dan heb je geen last van het licht

MarcoV

Volgende week een originele volvo-versterker in de auto bouwen samen met een composet van pioneer, ben benieuwd wat dit opleverd qua geluid :eusa_dance:

MarcoV ;)

Jeff

Citaat van: Trapper op 21-03-2009 12:06:12
Na 2 weken wachten mijn 'brandless' radio ontvangen met bluetooth/GPS/DVD/USB/SD etc... Al met al 250,- E gekost incl verzenden en import. Inbouwen was nog wel even wat werk want ISO kennen ze daar nog niet :eusa_wall:

Daarna is het hele zooitje er nog 3x uit omdat de dvd niet wou starten (handremkabel niet aangesloten :eusa_silenced:) Maar nu werkt ie!

Voor mij voldoet het tot nu toe prima. Geluid is niet super maar wel ok. 

En uiteraard een foto om het geheel aan jullie te laten zien:
http://www.dewolde.eu/pics/2din.JPG

Qua speakers is alles nog origineel.

Welk type is dit, heb namelijk een nieuwe nodig :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Baske 2.0T5

Nu nog standaard (met beroerd of zelfs niet werkende cd-wisselaar...)  :eusa_doh:

Maar over 2 weken:

HU: pioneer DEH 6000 UB
Voor: composet audio system X--ION 130 FL
Achter: CO 130 Plus (coax)
Amp speakers: Twister F4-260
Amp sub: Audison Srx3
Sub: Pioneer (eigenlijk geen idee welke versie...)

:eusa_dance:

Richard850

UPDATE!!! Foto's van mijn kofferbak op pagina 1