ABS Sensor

Gestart door Jaco S, 11-08-2008 14:49:38

Vorige topic - Volgende topic

Jaco S

Heb vorige week me controller laten solderen en heb nog steeds last van me ABS lampje.
Elke keer als ik me bekabeling wil doormeten vanaf de multistekker krijg ik gewoon een meeting. en toch wilt het lampje weleens blijven branden....word er gek van.
ik doe elke keer voordat ik sochtens weg ga naar me werk of van me werk af ff meten en nog geen een keer een niet meting gehad.....
We hebben ook nog na het solderen geprobeerd te resetten en kregen gelijk LV fout
Weet iemand enig idee wat ik nog na kan gaan.....en zodra ik me contact uit zet onder het rijden en weer aan gaan de lampjes uit!!

Kan ik de sensor LV naar RV ook verplaatsen met elkaar?

herbe777

Is je sensor niet gewoon stuk?

Ja, dat kan.

Jaco S

maar ik kan hem doormeten....dan kan die toch niet stuk zijn??

thuur

De sensors aan de voorkant (6849311) zijn L en R hetzelfde. Deze kun je dus uitwisselen.

De sensor meet overigens goed (1100nogwat Ohm).

Het kan nathuurlijk zijn dat het sensorvlak dusdanig is beschadigd dat de sensor de signalen niet meer juist oppikt. De sensor op de foto doet het trouwens nog prima.

Ik denk dat je het in de bekabeling moet zoeken, leg desnoods tijdelijk zelf een kabel aan, of laat het doen.

Gr ;)

PS: vuil op de sensor kan het signaal ook beinvloeden. Altijd even schoonmaken als je hem eruit hebt.

bupozaanstad

Thuur hoe kan een sensor in godsnaam zo beschadigen??

thuur

Gezien de ABS ring van deze knakker valt me de sensor nog wel mee ;D ;D

Maar je ziet het: veel modder en remstof.

Let wel, dit is wel heel extreem en in een bijzonder koud klimaat met veel zout.

Gr ;)

Freakybaby

Veel modder en stof. Gebarsten of los liggende ABS ringen. Het kan nog altijd mechanisch zijn.

Bij mijn auto vielen de ringen vanzelf van de assen aan de voorkant. Verklaarde de storing ook wel. Ik had af en toe zonder enige reden ingrijpen van het ABS.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Jaco S

heb de sensor er uit gehad en het staafje was heleaal glad en mooi nog.....
maar elke keer als ik doormeet.....krijg ik gewoon 11.. nog wat als waarde

Jaco S

Vandaag de noodkabel aan gelegd maar snap er nu niks meer van als ik op de multistekker meet krijg ik gewoon de waarde van de Sensor maar zodra ik ga rijden blijven de lampjes branden, ook als ik contact uit en weer aan zet ???

Jaco S

Heeft iemand enige idee waarom het lampje blijft branden, nu ik een nodkabel heb aanglegt....als ik doormeet vanaf me multistekker....geeft die wel meting van de sensor 1142

Jaco S

Ga me noodkabel weg halen en de orginale weer aansluiten op me sensor.....ik kan niet vinden waarom als ik de orgineel kabel aansluit lampje brand contact onder het rijden uit en weer aan en dat die dan uitgaat, en als ik me noodkabel aan  sluit blijft me lampje constand branden wat ik er ook aan doe, en ik kan dus niet vinden wat er aan de hand als ik naar me bedrading kijk ik zie niks fouts.....

heeft er iemand nog een enig idee waar ik naar zou kunnen kijken.....als de computer word uitgelezen geeft die LV permanent aan, dus daar zou een fout aan moeten zitten.

Freakybaby

Wissel dan links en rechts eens. Kijken of de storing dan mee verschuift. Op die manier kun je dingen gaan uitsluiten.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Jaco S

Citaat van: Freakybaby op 16-08-2008 18:33:05
Wissel dan links en rechts eens. Kijken of de storing dan mee verschuift. Op die manier kun je dingen gaan uitsluiten.

Ga ik gelijk doen alleen dan moet ik iemand vinden die de boel kan uitlezen in de buurt.....want nu elke keer naar de dealer gaan en 25euries te betalen is ook geen oplossing....eigelijk zou ik zelf systeem moeten hebben om uit te lezen heb je na aantalkeren er weleen uit

woutt

Die van mij ook doorgesoldeerd zonder resultaat, bij dealer geweest, gereset, weer aan. Nu op sloop een andere controller gehaald, met zwart ipv wit stichkertje, lamje uit. Hij heeft er nog 1 met zwart stickertje, van een 96 850 (weet niet hoeveel spoeltjes, maar heb hem nog even thuis te leen liggen, dus kan kijken)

Marty

Ook ik heb mijn unit onder handen genomen en gesoldeerd. Even leek het erop dat het probleem was opgelost, maar niets is minder waar.

De ene keer branden alleen de lampjes. Een andere keer stopt ook de snelheidsmeter ermee. Als ik dan weer opnieuw start is het probleem opgelost.

Soms branden de lampjes niet, maar dan voel ik wel tijdens het remmen bij lage snelheid het geratel in mijn pedaal en hoor ook linksvoor alsof er vanalles begint te ratelen.

Dit alles was ook al vóór ik aan het solderen was geslagen.

Nogmaals er is geen peil op te trekken. Soms doet ie het ook dagen goed.

:eusa_doh:  ???