Advies gevraagd: Lekkende ABS pomp/Hydro aggregraat

Gestart door mdethmer, 13-08-2008 19:04:32

Vorige topic - Volgende topic

mdethmer

Beste mensen,

Ik heb nu mijn 850 T5R uit 95 bij de garage staan omdat het remolie lampje begon te branden en na bijvulling opnieuw. Ik dacht de hoofdremcilinder, echter er licht een mooi plasje olie onder het blok...

Naar de garage dus en het blijkt volgens hun "iets" met de abs pomp en de hydroaggregraat? te zijn. Dit wordt een dure grap volgens de monteur (met inbouw rond de 1000,- euries). Morgen zal ik zelf even bellen met de garage omdat mijn vrouw het net mede heeft gedeeld.

Wie kent dit probleem en heeft (goedkopere) alternatieven.

Marc

Jeroentjuh

thuur

Kijk inderdaad goed naar het aluminium verdeelblok of alle leidingen wel goed vastzitten.

Gr ;)

Emiel

Emiel

Pomp;

Herkenbaar?

Foto via spiegel gemaakt. Je ziet de onderkant van de ABS-pomp. Je ziet  1 van de 2 inbussen waarmee de bak vastzit zitten. In de hoek van de bak zit een klein gaatje (rood omcirkelt). Als de leidingen droog zijn (daar ga ik vanuit) en je zet het systeem met de voet onder druk dan komt het zeer waarschijnlijk uit dit gaatje zetten, of het gaatje aan de andere kant.

Fuzzy foto, maar gaat om het idee.. :eusa_angel:
Je ziet de 8 spoelen en het schakelbrein(tje) zitten. Onder die spoelen zitten bussen met stiften erin. Bij mij zaten er in 3 bussen een breuk waardoor de remvloeistof met redelijk tempo uitkwam. Ik heb hem tijdens het Ringen naar de eeuwige remvelden gejaagd...

Ik hoop het niet voor je dat dit het is. Nieuw hoeft niet, 2de hands op de sloop is ook goed.

Succes/sterkte...

mdethmer

Emiel,

Weet niet of dit het is, echter bedankt voor je heldere uitleg!

Ik zal je topic uitprinten en meenemen naar de garage. Als dit het wel is, waar kwam jij op uit qua kosten?

Ik heb er sowieso niet mee op de racebaan gezeten, behalve de A28 dan  :eusa_whistle:

Dit is volgens mij toch niet een bekend volvo probleem, toch?

M.b.t. 2e hands: is dit T5R specifiek of kan ik dit uit elke 850 van 1995 halen?

Hoor het wel

Marc

Emiel

Zorg ervoor dat het uit een T-5 of T-5R komt met tracs, dan zit je wel goed.

Het komt niet veel voor, maar het kan gewoon gebeuren. Heb naast mijn auto nog een keer eentje gezien met hetzelfde en dat was een 10V. Het is ook niet zo dat dit langzaam begint. Tis "plop" en het is lek.

Succes.

Hans Duiven

Gaat es ff bellen met Sjoerd van Hunters Volvo Parts, wellicht kan je daar veel goedkoper terecht.

Het is zwaar k*t dat jou dit zo snel overkomt met je vers gekocht auto.
Persoonlijk denk ik dat de vorige eigenaar (die stevig heeft geïnvesteerd in auto) hier niets aan kan doen.
Dit zijn zaken die je gewoon niet kan verwijten aan achterstallig onderhoud o.i.d.
Dat ding is op een dag gewoon op. That's it.

Neem je verlies en probeer een tweedehands exemplaar op te scharrelen. Inbouw stelt niets voor.

Ik weet wat je hebt betaald voor de T5R van Tim en eerlijk gezegd baal ik ervan dat ik dat niet wist, want dan had ik m nog wel willen kopen voor dat geld.

Hans

mdethmer

Hans

Bedankt voor de tip.

Ja, het is inderdaad zwaar klo... dat dit koud 3 weken na aanschaf gebeurt. En ik geloof meteen dat dit niet standaard bij een onderhoudsbeurt aan het licht komt.

Ik verwijt Tim ook niets. Zeker ook niet qua achterstallig onderhoud, want dat heeft de auto zeer zeker niet. Het is alleen dat het kopen, drie weken rijden en naar de garage is...
Wacht met angst en beven morgen wel af wat een (2e hands) onderdeel gaat kosten.

Daarnaast is het natuurlijk wel zo dat ik blij ben dat je niet er niet van af wist.... :eusa_doh: :eusa_pray:

Hans Duiven

Citaat van: mdethmer op 13-08-2008 22:57:25
Daarnaast is het natuurlijk wel zo dat ik blij ben dat je niet er niet van af wist.... :eusa_doh: :eusa_pray:

Nee, ik wist niet dat Tim zijn T5R  wou verkopen voor een dergelijke prijs. anders had ik al toegeslagen voordat jij Meppel kon spellen  ;D

Hans

mdethmer

mdethmer

Geachte lieden,

Bovenstaande topic gevolgd? Wel nu, heb een pomp opgehaald bij Hunter voor EUR 150,-, laten installeren voor EUR 134,-, een dikke anderhalf maand er prima mee gereden en......

Ja hoor weer het gevaren lampje dat brandt. Ik voelen onder de ruil ABS pomp en weer kletsnat van de DOT-4 natuurlijk. Is dit gewoon hele VETTE pech or what? :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Ben weer naar Sjoerd (Hunter) geweest en kreeg weer een pomp mee. Wel coulant, echter zal dus weer EUR 134,- moeten investeren om de nieuwe er weer in te zetten.

Vraag: kan dit ook slecht aangesloten zijn? Moet ik de nieuwe pomp van Sjoerd openmaken (verstandig?) en zo ja kan ik hier nog iets aan repareren.

Of gewoon pomp 2 maar installeren en  :eusa_pray:

snif

thuur

Citaat van: Emiel op 13-08-2008 20:55:21
Als de leidingen droog zijn (daar ga ik vanuit) en je zet het systeem met de voet onder druk dan komt het zeer waarschijnlijk uit dit gaatje zetten, of het gaatje aan de andere kant.

Heb je alleen de pomp vervangen of ook het verdeelblok?

Gr :eusa_think:

mdethmer

Thuur,

De gehele unit (denk ik) dus pomp en verdeelblok?

De unit zoals die op de tekening wordt weergegeven hierboven.

Vraagje Thuur: heeft het feit dat de unit droog heeft gestaan nog invloed op de bussen zoals Emiel hierboven beschrijft (dat ze eerder scheuren?)

Marc

thuur

Citaat van: mdethmer op 28-10-2008 21:57:17
De gehele unit (denk ik) dus pomp en verdeelblok?

Kun je dat nog navragen?

Citeer
heeft het feit dat de unit droog heeft gestaan nog invloed op de bussen zoals Emiel hierboven beschrijft (dat ze eerder scheuren?)

Als Emiel de bussen bedoelt die ik voor ogen heb, dan zijn ze verchroomd en is het antwoord nee.

Het woord is aan Emiel :D

Gr ;)