motor op! Advies gevraad.. vervangen of op zoek gaan naar een nieuwe auto?

Gestart door summit, 20-08-2008 15:16:27

Vorige topic - Volgende topic

summit

van een vriendin van mij is de motor van haar 850 op. Volgens haar garage is de compressie op 3 van de 5 cilinders nul. Kilometerstand 450000+

Wat raden jullie aan: de motor vervangen (het betreft een 2.5 20V automaat uit 1993) of op zoek gaan naar een nieuwe 850 en haar huidige verkopen in onderdelen? Ik heb geen idee hoe de technische toestand van haar huidige 850 is.

@raftink.. niet schrikken dus.. De zwarte 855 die we van je hebben overgenomen is still going strong en de teller staat inmiddels op bijna 270000. Net een beurt gehad.

er is meer dan n volvo; www.versesneeuw.nl www.summitfreeride.nl

Simplicity

Ik zou eerst een kosten/tijd plaatje maken
Een motorblok overzetten is in principe geen probleem maar dan moet je ook weten of de rest van de auto het nog waard is--> staat van automaat, ophanging en aandrijving, interieur,... (recent onderhoud)
Een 'goede' tweedehands heb je wel voor 3000 maar dan weet je natuurlijk niet wat er nog aan zit te komen, kunnen kleine dingen zijn maar natuurlijk ook grotere kostenplaatjes.

Als ze tevreden is over haar auto dan zou ik eventueel het blok vervangen, heeft ze zin in iets nieuws en beslist ze de auto te slopen hou er dan ook rekening mee dat je er dan tijd in moet steken, plaats voor moet hebben en natuurlijk zin...

Veel hangt natuurlijk af van wat ze er aan uit wil geven en wat de emotionele waarde is

Gr Sander

pwassink

Tenzij je een sloperij of garage oid hebt mag je een <15 jarige wagen hier in NL toch niet eens in eigen beheer ontmantelen ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

axelvr

je kunt je ook eens verdiepen in wat het probleem nu echt is , zijn het kapotte kleppen?
misschien wel een verstopte carterontluchtingsfilter ( geeft ook bizar lopende blokken)
zijn de cilinderwanden gescheurd.

miscchien is repareren dan nog een goedkopere optie ( misschien gelijk i.c.m. een kleine revisie?!?)

gr , axel

rinze850tdi

Een 'goede' tweedehands heb je wel voor 3000. :eusa_think:

Ik kocht twee jaar terug een goede voor 600 euro. :o

Zijn ze zeldzaam geworden?

axelvr

Citaat van: rinze850tdi op 20-08-2008 21:54:07
Een 'goede' tweedehands heb je wel voor 3000. :eusa_think:

Ik kocht twee jaar terug een goede voor 600 euro. :o

Zijn ze zeldzaam geworden?

bwaaauh , maar 3000 is inderdaad veel (voornamelijk de t5 blokken zijn zeldzamer)
ik heb een jaar geleden 1300€ neergelegd voor een t5 blok (incl turbo) dat 130.000km gelopen had(zegt ie;D)

misschien bedoelde hij incl inbouw>?

gr , axel

Simplicity

Met een goede tweedehands bedoelde ik dus een volledige auto met nog een kmstand waarbij je nog wat tonnen kunt rijden.
Voor enkel een motor zou ik ook zoiets tellen aangezien je ook tijd van het zoeken en halen van een blok moet tellen en dan natuurlijk materiaal en inbouw van het geheel.
Je kan natuurlijk ook gewoon het blok laten reviseren, zal ook wel rond dat bedrag hangen maar dan heb je natuurlijk wel een garantie van een goed blok te hebben

Gr Sander

-D©©©L-

Met een beetje shoppen heb je er voor ca 1000 euro een ander blok in liggen. Zoek bij voorkeur een 1996 blok, deze hebben enkele kleine technische verbeteringen.