16t op 2.0t5?

Gestart door petervolvo, 22-08-2008 14:19:42

Vorige topic - Volgende topic

petervolvo

Hallo Volvo mannen,

Zou het mogelijk wezen om een 16t op een 2.0 t5 te monteren op het originele spruitstuk, en daarna natuurlijk de ecu aan te passen? De downpipe aanpassen eventueel is geen probleem.
Ben handig met lassen.. :)
De originele turbo wordt namelijk wat minder..
Zag een leuke 16t op ebay uit de USA, rebuilt. Heb er al meer over gelezen maar nog niet over monteren op een 2.0 t5.
Iemand ervaring mee misschien, en welke vermogens zouden er dan mogelijk wezen?
Mvg Peter

Eugene

Dat past gewoon, aangezien de aansluiting op het spruitstuk gelijk is aan je huidige turbo. Zo'n 16T is met aangepaste software toch al gauw goed voor 270pk. Wanneer je ook andere dingen aanpast, zoals een beter luchtfilter, 3"DP en een aluminium intercooler dan ga je richting de 290-300pk.

If it's not blown, it sucks...

petervolvo

ok bedankt voor de info, nu las ik ergens dat die turbo van ebay rond de 400 euris moet kosten? Geen japanse maar een gereviseerde. Er staat bij de advertentie 525 us dollars dus dat klopt wel zo'n beetje.
Het bedrijf heet XS Boost turbochargers.
Goede ervaringen mee?
Dan komt er natuurlijk nog een chip tuning bij, die zal ook zo'n 400 euris kosten?
Mvg Peter

Eugene

Voor aanpassen software zijn er verschillende opties. European Tuning, Rica of Fasttech. Ervaringen over de verschillende zijn wel te vinden op het forum, voor prijzen kun je het best even bellen of mailen.

XS Boost ken ik niet, dus ook geen ervaring mee.

V70geRwin

Citaat van: Eugene op 22-08-2008 14:51:54
Dat past gewoon, aangezien de aansluiting op het spruitstuk gelijk is aan je huidige turbo. Zo'n 16T is met aangepaste software toch al gauw goed voor 270pk. Wanneer je ook andere dingen aanpast, zoals een beter luchtfilter, 3"DP en een aluminium intercooler dan ga je richting de 290-300pk.

Mooie cijfers voor een 2 liter  ;D

-D©©©L-

Citaat van: petervolvo op 22-08-2008 15:05:59
ok bedankt voor de info, nu las ik ergens dat die turbo van ebay rond de 400 euris moet kosten? Geen japanse maar een gereviseerde. Er staat bij de advertentie 525 us dollars dus dat klopt wel zo'n beetje.
Het bedrijf heet XS Boost turbochargers.
Goede ervaringen mee?
Dan komt er natuurlijk nog een chip tuning bij, die zal ook zo'n 400 euris kosten?
Mvg Peter

Ook nog diverse kleinmateriaal, waaronder wat verse koelwater slangetjes en een serie pakkingen/ringen/tapeinden/slangklemmen. Kost allemaal niet geweldig veel, maar telt wel door. 

Eugene

Citaat van: spekkie99 op 22-08-2008 16:09:56

Qua pk's doen ze niet echt voor mekaar onder, je hebt alleen bij een 2.0 minder koppel en pas iets later je top pk's.

M a r c

Yep, klant van ons rijdt met een 18T op een 2.0 T5.... gaat als een speer (zitten ook nog iets meer goodies op  8) ).
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

Citaat van: spekkie99 op 22-08-2008 16:09:56

Als je die 16T op een 1.6L motor zet doet ie ongeveer hetzelfde qua vermogen ;)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

BaRRaCuDa

Wat zou voor een 2.0 T5 de meest geschikte turbo zijn voor dagelijks gebruik?
Ik wil wel meer pk's maar ook zo min mogelijk turbolag.....
De turbo moet ook van onderuit veel doen.....

Ik kan weinig vinden over de KKK K24, als ik de comperssor-map bekijk lijkt deze sneller op te toeren dan de 13G, 15G, 16T, 18T, 19T turbo's.

De KKK K24

Het lijkt mij dat de KKK vanaf 1.1 bar al druk begint te leveren, sneller als alle ander Mitsubishi turbo's die hier vermeld staan....

M a r c

Citaat van: BaRRaCuDa op 19-02-2009 18:51:23
Het lijkt mij dat de KKK vanaf 1.1 bar al druk begint te leveren, sneller als alle ander Mitsubishi turbo's die hier vermeld staan....

???  lijkt me logisch dat wanneer de druk 1,1 bar is dat de turbo al aan het werk is....  :eusa_doh:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BaRRaCuDa

1.1 bar absolute druk, 0,1 bar vuldruk...
Tenminste als je het zo moet lezen......en ik denk van wel....
2.0 bar op de grafiekjes zou dan 1.0 bar vuldruk zijn.....

V70 classic

Citaat van: BaRRaCuDa op 19-02-2009 20:17:53
1.1 bar absolute druk, 0,1 bar vuldruk...
Tenminste als je het zo moet lezen......en ik denk van wel....
2.0 bar op de grafiekjes zou dan 1.0 bar vuldruk zijn.....

Klopt niet

Normaal heb je een vacuum.
Dus bij 0 bar werkt hij al  :eusa_whistle:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

BaRRaCuDa

Volgens mij is de luchtdruk op aarde 1 bar/1 atmosfeer  :eusa_think:

Volgens Wikipedia:
"De gemiddelde atmosferische druk is 76 cm Hg (760 mm Hg) = 1013 hPa = 1,013 bar = 1 atmosfeer."
"Normaal varieert de luchtdruk op aarde tussen 940 en 1060 hPa."

Dus 2 bar op de grafiek is 1 bar vuldruk

JCviggen

Citaat van: BaRRaCuDa op 19-02-2009 18:51:23

De KKK compressormap heeft een heel andere legende voor de X as, kan je helemaal niet vergelijken met de CFM maps van mitsubishi.

Bovendien zegt een compressor map helemaal niks over vanaf welk toerental de turbo druk gaat leveren. Dat hangt af van de inhoud van de motor en de turbinekant die dus niet op deze map staat. Wel heb je de surge line, waar je dus niet buiten mag komen. Maar die dient in de praktijk enkel om de juiste turbo te selecteren voor je motor.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"