Wat is dit?

Gestart door Luc, 23-08-2008 17:11:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Luc

In mijn 850 zit een lampje, in het midden van het dashboard, pal onder de voorruit.
Het lijkt me een ontvangertje voor centrale vergrendeling op ab, klopt dat?

En zijn die afstandsbedieningen nog ergens te krijgen?

Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

mehn

Als je geen alarm hebt kan dat het lampje van de centrale vergrendeling zijn.
Er zit ook een sensor in van de ECC (als je die hebt).

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: mehn op 23-08-2008 17:12:21
Als je geen alarm hebt kan dat het lampje van de centrale vergrendeling zijn.

volgens mij was die (fabrieks)optie enkel vanaf de S/V70.

Jans Duiven

Okay, maar ik heb 'm ook in m'n 855 zitten Ludo,

Hans

haasje

Het ledje is (zover als ik het begrepen heb uit de schema's) voor guard 2 alarm, de sensor die er zit is de lichtsensor van je ecc

razorx

Citaat van: haasje op 23-08-2008 22:56:47
Het ledje is (zover als ik het begrepen heb uit de schema's) voor guard 2 alarm, de sensor die er zit is de lichtsensor van je ecc
Exact!

tackle

ik heb dat ledje ook maar ik heb geen alarm?
Hoe maken we het gecomliceerd hebben ze waarschijnlijk bij volvo gedacht.

thuur

Citaat van: tackle op 24-08-2008 10:07:10
ik heb dat ledje ook maar ik heb geen alarm?

Zoals gezegd, en volgens mij ook in je instructieboekje te vinden:

Citaat van: mehn op 23-08-2008 17:12:21
Als je geen alarm hebt kan dat het lampje van de centrale vergrendeling zijn.


Gr 8)

haasje

Ik heb in mijn auto ook een guard 1 alarm (die met het driehoekige kastje op de a-stijl). Deze laat het lampje ook niet knipperen. Ik heb het vermoeden het een inkoopproduct is en dat die alleen te krijgen was met sensor en ledje. Bij het ontwikkelen van guard 2 hebben ze wel gebruik gemaakt van het bestaande ledje.

thuur

Citaat van: haasje op 24-08-2008 22:27:32
Ik heb in mijn auto ook een guard 1 alarm (die met het driehoekige kastje op de a-stijl). Deze laat het lampje ook niet knipperen. Ik heb het vermoeden het een inkoopproduct is en dat die alleen te krijgen was met sensor en ledje. Bij het ontwikkelen van guard 2 hebben ze wel gebruik gemaakt van het bestaande ledje.

Nee hoor, er bestaan ook blindplaatjes en enkel LEDjes zonder zonnesensor.


Gr ;)

ruud

volgens mij zit er een sensor in tbv de ECC (de witte richting de voorruit. Deze meet zoiets als de zonnestralen of de warmte ervan om zo de ECC info te geven over hoe koud ie mag blazen. Verder zit er het activeringsledje van het alarm in (de rode). Volgens mij zitten dit knobbeltje er vanaf een bepaalde MY altijd in.

thuur

Citaat van: ruud op 25-08-2008 13:20:46
volgens mij zit er een sensor in tbv de ECC (de witte richting de voorruit. Deze meet zoiets als de zonnestralen of de warmte ervan om zo de ECC info te geven over hoe koud ie mag blazen. Verder zit er het activeringsledje van het alarm in (de rode). Volgens mij zitten dit knobbeltje er vanaf een bepaalde MY altijd in.

Is gewoon een LDR: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtgevoelige_weerstand.


Gr ;)

haasje

Citaat van: thuur op 25-08-2008 12:59:52
Citaat van: haasje op 24-08-2008 22:27:32
Ik heb in mijn auto ook een guard 1 alarm (die met het driehoekige kastje op de a-stijl). Deze laat het lampje ook niet knipperen. Ik heb het vermoeden het een inkoopproduct is en dat die alleen te krijgen was met sensor en ledje. Bij het ontwikkelen van guard 2 hebben ze wel gebruik gemaakt van het bestaande ledje.


Nee hoor, er bestaan ook blindplaatjes en enkel LEDjes zonder zonnesensor.


Gr ;)
Ja, maar geen met alleen sensor