Zwart als roet

Gestart door 2.0keijzer, 04-09-2003 14:00:05

Vorige topic - Volgende topic

2.0keijzer

Het valt me steeds weer op dat de binnenkant van mijn uitlaatpijp roetzwart is (en ook afgeeft), dat terwijl ik op LPG rijd. Auto loopt prima en bougies/luchtfilter zijn OK.
Als ik erop let valt me op dat bijna alle 850-ers hiermee te kampen hebben. Iemand enig idee van de oorzaak?

Pim_V70T5

het gaspedaal zit rechts hoor, ga maar eens flink gassen dan brandt die roetpijp zo schoon.
sneller dan een nieuwe V70R

Paco

Citaat van: fpxl51 op 04-09-2003 14:00:05
Als ik erop let valt me op dat bijna alle 850-ers hiermee te kampen hebben. Iemand enig idee van de oorzaak?

Hun leeftijd!

En zoals Pim al zei... rechtsonderin zit ie!

;D ;D ;D

Joris_Scholte

Ik rij geen LPG of diesel, maar het eindstukje van mijn pijp heeft ook een zwart randje. Hoort er gewoon bij denk ik.

V70R

Als ik in Duitsland ben geweest is t'ie altijd helemaal schoon van binnen  ;D
V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken

Serge

..of een niet optimale verbranding bvb .door een luchtmassameter op de terugweg, een drukregelaar die de geest aan het geven is, ..
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

Reitse

Hmm... uitlaat is bij mij ook beetje zwart maar heeft ook roestplekjes. Dat laatste overigens doordat ik de binnenkant van die pijp na het autowassen niet droogmaak...

AEO

'k dacht dat op alle 850 een RVS uitlaat was gemonteerd vanuit de fabriek. Sprak laatst een monteur die zij dat ie in de 12 jaar dat de 850 er is nog nooit een uitlaat heeft vervangen buiten die paar die door schade kapot waren... Dus als je een roestplekje hebt is dat wel vreemd....
Alle paddestoelen zijn eetbaar. Weliswaar zijn er paddestoelen die je maar
een keer kunt eten

Joris_Scholte

Het eindstukje wil nog wel eens rotten, de pijp zelf idd nooit.

Zippo

Bij mij kwamen er destijds vlammen uit de uitlaat!!! ::)
Kijk hier maar.

Zippo

Marc 0101.001

Voorste pijp is rvs, de rest gewoon dik Zweeds staal.

Reitse

Excuses voor de onduidelijkheid, de roestplekjes zitten in het sierstuk.