Roffel wegdoen waarom?

Gestart door Ronin, 24-08-2008 22:33:39

Vorige topic - Volgende topic

Ronin

Hallo mede Roffelaars,

Zomaar even pijlen wat voor reden er zijn, voor de leden hier, om hun roffel in de verkoop te zetten.

Mijn eigen reden zou zijn, als hij helemaal af is zoals ik hem wil hebben, en er daarna nog veel plezier aan mag beleven.En er zeker moment komt dat ik voor het wat nieuwere model ga met de 300pks standaard.

Gr.Ronin ;)

Vulk

Ik denk dat van velen de kostprijs een rol speelt. Eventueel firmawagen of iets in die aard.

Sbv

Belangrijkste reden voor mij is een zakelijk mormel van een niet nader te noemen Frans merk

Wij hebben momenteel een C30D5 en een S70R. Wegens verandering baan moet er 1 van beide gaan. Het is dus de C30 geworden. Deze erbij houden is niet haalbaar dus ja.

FelixB

Goede vraag, want voor mij is de 850 bijna de perfecte auto.

Zelf heb ik 2x een roffel weggedaan.

1e keer 'moest' ik omdat ik als ondernemer het geld nodig had om mijn zaak voort te zetten.

Dat was gelukt en na 2 jaar weer een roffel gekocht. Had er een goede prijs voor betaald, maar hij was van een liefhebber geweest, dus mocht dat. En gezien de verhalen van 'Autogek' over zijn 'PurePower', is ie nog steeds in goede staat.

Inmiddels begon ik de V70n steeds mooier te vinden en na lang (2 jaar of zo  :o ) beraad er ook een gekocht (V70n T5 met bijna alle opties).

Alhoewel ik mijn R nog vaak mis en bijna elke 850 op straat nakijk, ben ik inmiddels zéér tevreden met mijn 'n', zoals:
Stoel hoeft niet eens helemaal achterin te staan met mijn 1.85, achteraf zat ik toch wel wat krapjes in mijn 850,
Ingebouwde Navi, telefoon & dolby prologic maken het rijden aangenamer.

Verder voordeel is dat een V70n meer 'matcht' met mijn zakenpartners die ook allemaal nieuwere auto's rijden.

Conclusie:
850 is meer een rijdersauto (vooral gechipt)
V70n is meer een GT, om comfortabel lange afstanden af te leggen...
855R & C70 T5 cabrio automaat

FGG

Ik denk dat de volgende redenen bepalend zijn:

• Financiele problemen/Hoge kosten
  • Leaseauto
  • Technische problemen

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Sbv

Als ik puur naar de zit kijk zat ik in mijn S60(met sport select leder) vele malen beter als in de 850. Ik sluit me verder bij FelixB aan met, Stoel hoeft niet eens helemaal achterin te staan met mijn 1.85, achteraf zat ik toch wel wat krapjes in mijn 850,

)()()sT

Er is inderdaad nog leven na de 850 hoor  :evil:

(En nee, ik doe hem niet weg ;))

Wout309t

Heb nog nooit een auto langer bereden dan 10 maanden, deze al bijna het dubbele daarvan.
Heeft te koop gestaan, vanwege de brandstofkosten. Sinds er LPI inzit heb ik daar geen last meer van. Ben van plan om hem nog een jaar of 3 te blijven rijden, rijdende spaarpot..;)

Lekker goedkoop, comfortabel en toch nog relatief wat power, wat wil je nog meer??
2011 V70 2.0T R-Design MT

WYD

Ik wil m'n roffel weg doen om er een 850 T5 estate voor terug te kopen.
Met het oog op een 2e hond en m'n vrijetijdswerkzaamheden.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

FelixB

Citaat van: Sbv op 25-08-2008 15:26:52
Als ik puur naar de zit kijk zat ik in mijn S60(met sport select leder) vele malen beter als in de 850. Ik sluit me verder bij FelixB aan met, Stoel hoeft niet eens helemaal achterin te staan met mijn 1.85, achteraf zat ik toch wel wat krapjes in mijn 850,

Leuk, veel hetzelfde...

Maarre wat mij aan de V70n (ongelooflijk) stoort is:
* Cruise Control die niet steeds aan blijft staan zoals op de 850.
   Je moet hem steeds activeren, ook na elke start (tanken, afslaan enz).
   Per ongeluk aanraken op het stuur, waardoor ie uitstaat

* Navigatiesysteem dat maar blijft 'klooien' zoals
- doorgaan met hér-berekenen als je op je bestemming vergeet hem uit te zetten (lijkt wel een 'zij', HA HA)
- filemeldingen blijft z..ken in Friesland als je in Gelderland rijdt
- steeds maar wil hér-berekenen als hij op 150 KM afstand een file ziet

Verder meer leuk dan functioneel: knoppies drukke in het stuur

daytonawim

Lekker in een 850 of S70 rond blijven karren, zakelijk gezien een slimme
investering in het toch al te dure auto rijden :-)

Een match met mijn zaken partners is het slimme auto rijden en niet hoe duur
de auto is, de meeste vinden het leuker om over mijn auto te horen en er naar te kijken
als naar de "mooie" en nieuwe BMW 5 serie Touring van mijn collega (pats bak)

Maar een leuke Porsche doet het zakleijk gezien wel weer goed, leuke praat en nice auto :-)

Nu maar afwachten of de baas zijn bolide (911 turbo S automaat) aan mij kado doet als ie zijn "cayenne" Hybride besteld.

Dan mag er 1 roffel uit hoor :-)

FGG

Citaat van: FelixB op 26-08-2008 00:11:43

Bijzonder. Lijkt me niet normaal. Weet je zeker dat je niets over 't hoofd ziet?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FelixB

Citaat van: FGG op 26-08-2008 08:15:01
Citaat van: FelixB op 26-08-2008 00:11:43

Bijzonder. Lijkt me niet normaal. Weet je zeker dat je niets over 't hoofd ziet?

Nee, is een 'veiligheidsvoorziening' die je op steeds meer auto's aantreft.
Heeft bij mij al een paar keer voor problemen gezorgd omdat de auto steeds langzamer begon te rijden.

In de 850 liet ik altijd die schuif naar links staan, waardoor de CruiseControl ALTIJD aanstond, heb nog nooit een probleem hiermee gehad en ff een tikkie op de uiteinde en de cc was weer geactiveerd...
(niet van die z..rverhalen a la Marco Bakker, bah!)

Sbv

Dat van de cruisecontrol kan ik bevestigen, dat is soms best wel irritant. Ik heb er met rijden nooit last van gehad dat ik deze zelf uitgeschakeld heb.

Aangaande navigatie, heb je een CD of DVD systeem ? Ik had een DVD systeem en die rekende netjes alles door, maar was niet de snelste. File info kwam echter niet altijd door.
Welke versie heb je van de cd's DVD's ?

FelixB

Citaat van: Sbv op 26-08-2008 10:23:58
Dat van de cruisecontrol kan ik bevestigen, dat is soms best wel irritant. Ik heb er met rijden nooit last van gehad dat ik deze zelf uitgeschakeld heb.

Aangaande navigatie, heb je een CD of DVD systeem ? Ik had een DVD systeem en die rekende netjes alles door, maar was niet de snelste. File info kwam echter niet altijd door.
Welke versie heb je van de cd's DVD's ?

Fijn dat ik niet de enige ben met mijn opmerkingen!

Daar ik CC principieel altijd geactiveerd heb en hem maar aanzet wanneer het kan, irriteert het mij wel, ook als je bijvoorbeeld getankt hebt, of even een plasje hebt gedaan op een parkeerplaats moet je hem weer 'expliciet' aanzetten.

Ik heb een CD-systeem met een wisselaar achterin; versienummer weet ik niet.
Op zich gebruik ik hem alleen als ondersteuning, dus ben er wel tevreden over.

Met die files heb ik ook gehad; reed ik van Hoofddorp naar huis (Arnhem zullen we maar zeggen), gaf ie pas aan dat er een file op de A9 stond als ik er nét inzat of als ik nét de laatse afslag was voorbijgereden.
Verder meer problemen, maar je mag een gegeven paard...

Of van Utrecht naar Arnhem, staat er 1 kilometer file bij Veenendaal, dan wil ie maar blijven hérberekenen; soms moet ik dan wel 25 keer   :o   de 'annuleer-knop' indrukken, pfff

PS Ronin/TS, is dit wat je wilde horen?  :angel: