veel electrische problemen met mijn s70 2.5t uit 98

Gestart door DDTdirk, 25-08-2008 21:08:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DDTdirk

Hallo ik heb mijn oude 850 2.5 20v (lpg) ingeruild op een volvo s70 2.5 t  (b) uit '98
hele fijne auto maar na een paar jaar zit ik met de volgende problemen:

de dynamo komt niet hoger dan 13.4 volt (meestal 12.8)  nog steeds zelfde probleem na vervangen dynamo (+regelaar)

nieuwe accu ook zelfde probleem.

electra valt geheel uit tijdens rijden en schakelt meteen weer in, dan gaan diverse lampjes knipperen in dashbord ( alle storingslampjes)
km stand gaat soms op 0 en komt dan weer op eigen km stand terug.
motor is ook wel eens afgeslagen en wil niet meer starten, dan blijft alles uit. na 2 minuten of soms direct is alles "weer normaal"

contactslot werkt niet optimaal ivm aangaan verlichting, deze blijft uit als de sleutel niet in de goede stand staat.

ik heb al in het forum gelezen dat er "iets met het contactslot" kan zijn maar beinvloed dit ook de laadspanning van de dynamo?

veel problemen waarvan ik denk dat het maar 1 oorzaak heeft, maar welke?

groeten Dirk

thuur

Vervang eerst het contactslot. Controleer of de accuklemmen warm worden na een rit (let op: kan heet zijn).

Vervolgens de grote massapunten controleren: van de accu naar carrosserie, de 2 strips aan de motor en de strip aan de versnellingsbak.


Gr ;)

DDTdirk

Oke, maar contactslot vervangen zal wel een dure grap zijn? Kan je vantevoren storing uitlezen zodat je zekerder weet dat het contactslot 'overleden' is?

Gr. Dirk

razorx

Citaat van: DDTdirk op 25-08-2008 21:14:28
Oke, maar contactslot vervangen zal wel een dure grap zijn? Kan je vantevoren storing uitlezen zodat je zekerder weet dat het contactslot 'overleden' is?

Gr. Dirk
Hier is geen storing voor uit te lezen, maar wat morrelen aan je sleutel in de verschillende posities geeft snel duidelijkheid.

Kosten (schakelaar) 53,- euro weet niet meer of het in of excl. B.T.W. was en was toen nog zonder clubkorting.

Succes!

mehn

thuur bedoelt het electrisch gedeelte van het contactslot ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

DDTdirk

Nou, voor dat geld is het zeker een poging waard!

Ik zal eens zo'n ding bestellen, en kijken of ik hem zelf kan vervangen.

Iemand nog tips?

Groeten Dirk

Johann

Dynamo is een nieuwe?

Check idd even die dikke min onderin op 't blok. Willen wel eens doorroesten.

Wout309t

Ik zou ook het mechanische gedeelte van je slot vervangen... Dat gedeelte zorgt er toch voor dat de sleutel in goede positie staat!?!?!
2011 V70 2.0T R-Design MT

mehn

Het mechanisch deel zou ik alleen vervangen als je met andermans sleutel de auto kan starten ::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Wout309t

Mechanische deel zit toch ook de veerweerstand in die de sleutel in de accesoirestand zet na starten??? Correct me if I'm wrong...;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

MarcoV

Stukje van de pluskabel afknippen en een nieuwe pluspool monteren!
Is vaak oorzaak van niet goed bijladen en allerlei storingen.

MarcoV ;)