Error code 231 op A7 ??

Gestart door Hendrix, 26-08-2008 19:08:11

Vorige topic - Volgende topic

Hendrix

Dag allemaal

Ik heb zojuist een 850 T5 uit 94 aangeschaft (die ik vrijdag krijg), maar ik zit nog een beetje met de volgende error code in de maag.

A7 geeft 231 als foutcode, deze code is zelfs bij volvo nederland niet bekend zegt men tegen mij. Ik heb toch echt niet scheel gekeken...of met een zonnebril op 8)
de tweede keer gaf ie hetzelfde aan.

(dit is overigens de enige foutcode in het hele systeem, ontsteking ABS SRS Airco zijn goed en distributieriem is bij 210k vervangen.. rekening gezien).

Iemand enig idee, op dit forum ook niks teug gevonden (ja alle andere foutcodes ja... maar die had ik al uit het werkplaats handboek voor alle types van voor 95).
Iets op het dashbord / meter unit doet het niet goed dus (oh ja en het Lambda lampje gaat niet aan als je het contact aanzet, A2 was foutloos dus waarschijnlijk lampje kapot..... zou het .... nee da's toeval). toch??

Ik hoop dat iemand iets hierover weet. (anders reset ik alles wel en check ik over een week of zo wel weer).

Groetjes

Hendrix

Ludo

ik denk dat je toch de zonnebril op had.  ;)

mehn

Ik kan m ook nergens vinden

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Hendrix

Waar ik ook nog aan heb zitten denken is dat het helemaal niet A7 is .... dat men de stekkertjes in blok A heeft omgewisseld (de dynamo is recent vervangen en daar zit ie boven) en dat het dus eigenlijk A2 is... en dan is het misschien ook de reden dat het Lambda lampje niet gaat branden bij het contact aanzetten. want A2 betekend de 231 code  "Adaptieve Lambdaregeling deellast boven- of ondergrens" whatever the hell dat betekend. (iemand uitleg hierover??)

thuur

De nummers staan bij de gaatjes, kijk even goed ;)

Citaat van: Ludo op 18-11-2006 17:08:55

Gr 8)

Hendrix

Thanks, bekend plaatje, uit de volvo service manual?  ;)

ik heb in het onderdeel "wie ben ik" op deze site, de rest van het verhaal gepost (mijn verhaal van een beginnend volvo 855 T5 rijder), ik zal de oplossing nog laten weten.

groetjes

hendrix

Hendrix

Alles gecheckt maar niks gevonden, voor het lampje moet het dashboard open en dat is me nu teveel werk, die foutcode 231 op A7 krijg ik er ook niet uit en het is echt A7 want in modus 3 gaan alle metertjes netjes in het midden staan enz.

So be it, uitlaatgassen waren goed (gemeten) dus rijden maar...

John Baas

Ik heb ook in A7 code 231 op mijn 850 20V uit 1992.
Welk lampje bedoel je met "het Lambda lampje"?
Mocht je hier lampje 21 (fout in motorelectronica) bedoelen dan kun je uitsluiten dat dit defecte lampje de oorzaak van code 231 is want bij werkt het lampje normaal.

Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak is.

GR,   John

thuur

De griekse letter lambda:

Gr 8)

FGG

En een lampje natuurlijk:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mevita

Ik had ook die foutcode 231 , ik heb de koelvloeistoftemperatuursensor vervangen en verder geen problemen meer gehad dus misschien is dat wel de oplossing voor foutcode 231 daar het schijnt als die sensor niet fris is hij verkeerde waardes naar je lambda stuurt waardoor het lampje aangaat en bij mij na een tijd het toerental op en neer ging dan reed hij weer even normaal tot uiteindelijk ik hem niet meer gestart kreeg hierna sensor vervangen en geen problemen foutcodes meer gehad.
Kan bij jullie natuurlijk wat anders zijn maar ik probeer maar te helpen ;)

thuur

Citaat van: Ludo op 26-08-2008 20:51:26
ik denk dat je toch de zonnebril op had.  ;)

Ik kan ook alleen maar de volgende codes vinden voor A7..

1–1–1Geen fouten opgeslagen in het diagnosesysteem,
1–1–2Kortsluiting in brandstofmetersensor
1–1–3Open verbinding brandstofmetersensor
1–2–1Sensortijd motortemperatuur te kort
1–2–2Sensortijd motortemperatuur te lang
1–2–3Snelheidssignaal 48 pulsen kortgesloten aan accuspanning
1–3–1Snelheidssignaal 12 pulsen kortgesloten aan accuspanning
1–3–2Toerentalsensorsignaal ontbreekt
1–3–3Tanksignaal naar boordcomputer kortgesloten aan accuspanning

Gr ???

mevita

dat komt omdat ik van de rest geen verstand heb  ;D

thuur

Is hier nog een update op?

Ik heb er nu ook eentje staan met 231 op A7...

Gr :eusa_eh: