keramische = zikoniumdioxide remschijven

Gestart door heutink, 26-08-2008 19:23:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

heutink

 ???
Ik ga binnenkort weer eens bij 1 van onze zusterfirma's langs = Maxon Ceramic in Sexau ( Dld ) en vroeg me af of het zin heeft om te zeuren over keramische remschijven = zirkoniumdioxide.
Heeft dat zin...........wat zou ik er voor een remblokken op moeten laten zetten ?
Wie heeft hier verstand van ??
:eusa_think:
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

JCviggen

Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

993GT2

#2
Keramische remschijven zijn onovertroffen voor sportieve bolides die op een sportieve manier bereden worden (lees circuitgebruik) Fading behoort zo goed als tot het verleden en ook de levensduur is stukker beter dan 'normale'remschijven.

Dat ze voor gemiddeld straatgebruik minder geschikt zijn blijkt uit het feit dat ze pas goed werken bij een behoorlijk hogere temperatuur. Deze temperatuur bereik je zo goed als nooit bij normaal gebruik in het verkeer. Bij 911 'jes van de laatste 2 generaties kun je ze bestellen als optie en werken ze meer dan prima echter merk je de eerste meters dat je je remmen aanspreekt niet echt veel, pas na enige meters komt het voordeel pas naar boven. Maar dan heb je het over andere snelheden...

En om nou een setje mee te nemen en er onder te zetten als je naar de Ring gaat......
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

Johann

Op de Ring doen ze 't blijkbaar ook niet..

heutink

Citaat van: 993GT2 op 27-08-2008 19:22:31
Keramische remschijven zijn onovertroffen voor sportieve bolides die op een sportieve manier bereden worden (lees cicuitgebruik) Fading behoort zo goed als tot het verleden en ook de levensduur is stukker beter dan 'normale'remschijven.

Dat ze voor gemiddeld straatgebruik minder geschikt zijn blijkt uit het feit dat ze pas goed werken bij een behoorlijk hogere temperatuur. Deze temperatuur bereik je zo goed als nooit bij normaal gebruik in het verkeer. Bij 911 'jes van de laatste 2 generaties kun je ze bestellen als optie en werken ze meer dan prima echter merk je de eerste meters dat je je remmen aanspreekt niet echt veel, pas na enige meters komt het voordeel pas naar boven. Maar dan heb je het over andere snelheden...

En om nou een setje mee te nemen en er onder te zetten als je naar de Ring gaat......
:eusa_clap:
Kijk, dit is nu duidelijke uitleg.......dank je wel
;D
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

BenC70ES

Kan je van de prijs van zo'n setje geen verschillende R's kopen??

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Johann

Citaat van: BenC70ES op 27-08-2008 22:26:19
Kan je van de prijs van zo'n setje geen verschillende R's kopen??

Ja anderhalf tot twee, Marco denk ik wel 3..  ;D

Jans Duiven

Én het is bijna alles of niets met die remmen zei Jeremy Clarkson van Top Gier. Gedoseerd remmen schijnt heel moeilijk te zijn met keramisch.

Hans