inschakeldruk aircopomp??? 850 estate 1996

Gestart door cobraray, 27-08-2008 21:14:43

Vorige topic - Volgende topic

cobraray

Ben (was) een 850 aan t vullen via de lage drukaansluiting, wat een beetje matige constructie is, maar goed, het is niet anders.
Normaliter schakelt de pomp bij een dergelijk systeem al in bij een bar of 6 en kan je de resterende hoeveelheid gas erin laten zuigen... Deze start echter nog niet.
Ik kan de druk wel opvoeren, maar ik kan er niet achter komen bij welke druk de pomp geactiveerd zou moeten worden en ik wil de boel niet forceren...
Wie kent de inschakeldruk ??? ik wil er niet zomaar 850 gr gas inpompen op een hoge druk.....
mooiste zou zijn als ik de in/uitschakeldruk te weten kan komen van zowel hoge als lage druk....
groet,

cobraray

Theostek

Wat ben jij aan het doen  ???
Op die manier zoals jij werkt, wordt NOOIT een systeem gevuld..met draaiende motor!! en al zeker niet via de lagedruk leiding.
Uitgezonderd systemen met 1 service koppeling, ook NIET met draaiende motor.
De accumulator krijgt dat niet verwerkt, het probleem wat hierdoor kan ontstaan is dat de compressor vloeistof slag krijgt en is het afgelopen.
Bij deze systemen moet een 15 tot 20 min gewacht worden alvorens in bedrijf stellen van het systeem.

De inschakeldruk is 2 bar en de uitschakeldruk ligt tussen de 25 en 30 bar.

Wat je matige constructie is weet ik niet, zal zeker niet professioneel zijn.

Er kunnen verschillende redenen zijn waardoor de compressor niet aanslaat, hoge/lage drukschakelaar defect, compressor zit vast (vloeistofslag), systeem niet op druk, enz, enz.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

cobraray

Ik snap je ff niet ?
Uiteraard zorg ik ervoor dat ik geen vloeistofslag krijg...

als je gas, en dus geen vloeistof ! in laat zuigen krijg je m.i. geen vloeistofslag.
Pas als je het gas via een afpompunit o.i.d. op druk gaat zetten /inpompen dan krijg je kans op vloeistof en ja dan moet je wachten tot alles weer verdampt is in het systeem.

En, zo is mij geleerd, zo vul je zonder automatisch vulstation een systeem dat uitsluitend een lage druk aansluiting heeft.
Maar als dat volgens jou niet goed is, hoe moet het dan ?

Ik heb geleerd:
(uiteraard afpersen vacumeren etcetera), gas in laten stromen tot of voldoende gewicht, of zoveel als je erin krijgt en dan de rest aan laten zuigen als gas.

ben benieuwd naar je reactie,,,,

Theostek

Nou ik snap jouw uitleg niet.

Hoe weet je nu of je gas / vloeibaar aan het vullen bent?
Dan heb ik het niet over een retourcilinder met twee kranen blauw/rood of nieuwe vulcilinder met 1 kraan en terugslagklep.
Met een afpompunit wordt geen systeem gevuld, dat is niet gebruikelijk.
Er hoeft geen automatisch vulstation gebruikt te worden om een systeem te vullen, die gebruik ik niet om een systeem te vullen.

Ook al wordt er een vulstation gebruikt toch kan daarmee een systeem gevuld worden met 1 service koppeling.

Ik heb het zo niet geleerd dat een systeem gevuld wordt met draaiende motor (enkele redenen vermeld), dit wordt alleen toegepast om de slangen van de manifold leeg te zuigen.

Ik weet niet hoe jij vult en op welke manier met de matige constructie of eender wat, en hoe je het geleerd hebt en bij wie, bij STEK wordt het zeker niet zo geleerd.
Dan had je moeten weten wat de in/uit schakeldruk is van de compressor, dit is al een vereiste om te kunnen bepalen waarom, hoe of waardoor de compressor niet aan slaat.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.