74 te hard op 80 weg Nederland :-(

Gestart door T5RRRR, 27-08-2008 21:43:26

Vorige topic - Volgende topic

T5RRRR

De titel zegt genoeg :-(
Iemand misschien ervaring hiermee?
Ik heb kwa snelheden een behoorlijk schone lij , heb alleen met de vrachtwagen behoorlijk wat narigheid gehad de laatste tijd en dat wordt indirect toch ook wel een mijn rijbewijs gekoppeld volgens mij (trekas gewicht te hoog, foutief met ADR rijden etc).

B V D

Franklin 
Press the pedal on the right and money leaves your wallet.... Magic!!

mehn

Heb ik laatst helemaal uitgelegd, ga ik niet weer doen.
Zoek maar eens op "mulder" en "transactievoorstel" of anders op Flitsservice.nl

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RRRRR_Ramon

Waar zit je verstand? 74 te snel..... Je komt toch niet uit een ei?  :eusa_snooty:  :eusa_snooty:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

T5RRRR

Hahaha als je chauffeur bent heb je weleens een dag waarop echt iedereen je irriteerd om je heen.....dat wil je er dan nog weleens uit knoerten in de avond uurtjes met de personen auto......
Tuurlijk is het stom en is het volledig mijn eigen fout , ben ook echt niet zielig , want ik ben gewoon een en denk ook de lul.
Maar wil gewoon graag weten waar ik aantoe ben.

Citaat van: mehn op 31-07-2008 15:07:32
Met 55km/h valt hij in het "T" traject. Dit betekent dat je een transactievoorstel krijgt die je óf betaalt, óf je laat het voorkomen bij de rechter. Als dit de eerste keer is dat hij in het "T" traject valt dan is er niets aan de hand, dan krijg je vanzelf een acceptgiro thuis. Is dit al vaker gebeurd dan zou het zomaar kunnen dat hij zijn rijbewijs kan gaan inleveren totdat de rechter heeft besloten wat de straf gaat zijn.

Als hij voorheen altijd in het Mulder (M) traject gezeten heeft is er niets aan de hand.

De M, T of S staan in de rechter bovenhoek van je bekeuring.

Ik heb dus een T rechtsboven in de hoek staan  dit is de eerste keer dat ik zo'n hoge snelheids bekeuring had , de andere waren tot de 15 hooguit te hard......
Dus ik moet er maar vanuit gaan dat als ik de bestuurdersverklaring heb in gevuld dat ik dan een acceptgiro thuis krijg?
Het alternatief zou voorkomen zijn.........ben dus benieuwd wat het wordt.....iemand enig idee?

HaRdCoRe-WeZ

Ik denk dat je niet meer kan doen als afwachten.

Wat was er btw mis met je ADR zending? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Soulfly

Ik denk dat zolang je beroeps-boetes niet langs een OvJ zijn geweest, dat het opzich wel meevalt. Daarnaast zijn dat geen snelheids overtredingen geweest.

T5RRRR

Ik reed een korte tijd terug nog zee containers door heel het land en effe erbuiten.
had een opdracht gekregen per mail een container op te gaan zetten in A'dam en die moest gelost worden in Oldenzaal......
Nou ja goed niks aan de hand , er stond ook geen opmerking bij (als dat wel het geval is staat daar dus bijv: Let op ADR)
Toen ie erop gezet werd , zaten er stickers op........gevaren icoontjes.
Dus ik heb het douane document opgevraagt en ook daar stond niks kwea adr gevaar oid op.
Toen nog maar eens mijn opdrachtgever gebelt en die wist ook van niks ,. maar ja ga maar rijden want je hebt je diploma.....
Die heb ik idd , maar had verder niks bij me , geen oranje markeringsborden , gevaren uitrusting ontbrak het eea aan etc..........en jahoor......toen werd ik dus van de weg af geplukt bij Apeldoorn.....en terecht..........mag je niks van zeggen , maar gaat een goede 8000 kosten..........:-(
Dat zijn dus geen grappen........
Allemaal gekloot , maaaaar de staatskas , komt mede door mij weinig te kort ;-)
Dat dan weer wel..........

T5RRRR

Citaat van: Soulfly op 27-08-2008 22:20:44
Ik denk dat zolang je beroeps-boetes niet langs een OvJ zijn geweest, dat het opzich wel meevalt. Daarnaast zijn dat geen snelheids overtredingen geweest.

Laten we het hopen man.........en idd , zijn geen snelheidsdingen nee...........

Simplicity

Citaat van: T5RRRR op 27-08-2008 22:24:44
Ik reed een korte tijd terug nog zee containers door heel het land en effe erbuiten.
had een opdracht gekregen per mail een container op te gaan zetten in A'dam en die moest gelost worden in Oldenzaal......
Nou ja goed niks aan de hand , er stond ook geen opmerking bij (als dat wel het geval is staat daar dus bijv: Let op ADR)
Dus ik heb het douane document opgevraagt en ook daar stond niks kwea adr gevaar oid op.
Toen nog maar eens mijn opdrachtgever gebelt en die wist ook van niks ,. maar ja ga maar rijden want je hebt je diploma.....
Die heb ik idd , maar had verder niks bij me , geen oranje markeringsborden , gevaren uitrusting ontbrak het eea aan etc..........en jahoor......toen werd ik dus van de weg af geplukt bij Apeldoorn.....en terecht..........mag je niks van zeggen , maar gaat een goede 8000 kosten..........:-(

Volgens mij is die boete voor je opdrachtgever, volgens de CMR-conventie moet hij de vervoerder alle nodige documenten overhandigen betreffende de lading, douane,... of hij moet dit vermelden in de CMR... ik dacht dat het zoiets was moet ik de CMR eens op nakijken...

Verder best wel K die boete natuurlijk, kan best wel begrijpen na een dag op de nederlandse wegen met de overal zo tolerante medeweggebruikers dat er even het gas op gaat... zal wel geen milde boet zijn  :-\

denkweb

Citaat van: T5RRRR op 27-08-2008 22:24:44

En dat nucleare afval staat nu nog steeds bij Apeldoorn in de berm?  ;)

Sterkte!

T5RRRR

Hahaha ja natuurlijk staat dat nog in de berm , wie durft dat nu aan te raken ;-)

Thanks voor de reacties , ik laat het mayb nog wel effe weten als ik er een boete oid voor heb gekregen...........

Black Magic

Ik heb zelf net zoiets meegemaakt alleen dan binnen de bebouwde kom dus 45 km te hard waar je 50 mag en omdat ik na een rijontzegging van een half jaar me rijbewijs net een half jaar terug had zag ik de bui al hangen maar gelukkig kreeg ik een transactievoorstel oftewel een direct te betalen boete van 280 euro.

T5RRRR

Oke dan....................maar je moest eerst wel weer zo'n bestuurders formulier invullen?
Of ben je toen staande gehouden?
Of kreeg je direct de boete op de mat alvorens eerst een formulier ingevuld te hebben ?

Black Magic

Ik ben inderdaad staande gehouden alleen op dat moment konden ze geen informatie verstrekken dus kreeg ik later van de officier van justitie het transactie voorstel waar op staat  betalen of voorkomen 8)