Inhouden motor (tijdens vakantie)

Gestart door arjan_de_jong, 28-08-2008 23:00:01

Vorige topic - Volgende topic

arjan_de_jong

deze week eindelijk het probleem opgelost van het hoge toeren (dit bleek dus niet de stappenmotor te zijn maar de LMM) wij hellemaal blij en afgelopen woendag met een lekker roffelende 850 op vakantie naar het verre zuiden (zuid limburg.)
hij ging super tot we in limburg kwamen toen merkte ik dat hij vermogen ging verliezen en aan het inhouden was. Optrekken ging moeizaam en langzaam.
dit werd steeds erger en toen we de snelweg afwaren moest ik echt in zij 3de versnelling optrekken tot de 80 en hem daarin laten zeker met heuveltje op. natuurlijk ook even geprobeerd op benzine maar dit gaf geen verschil.
Omdat we toch bijna op bestemming besloten we verder te rijden en de volgende dag ( vandaag dus) verder te kijken.

Vanmorgen gestart (dat ging goed maar liep echt beroerd en ongelijk.) we besloten eerst maar nieuwe bougies te gaan kopen + een boegie sleutel want die hadden we natuurlijk niet mee ( wel torxs voor de plaat waar de bougies onder zitten.) Na even zoeken een zaakje gevonden en bougies gekocht ( hij gaf er eerst 1 te weinig :) ) gelijk vervangen natuurlijk en gestart. zow dat liep gelijk weer rustig en goed. dus hup de weg weer op Zow wat trok dat wer lekker! maar de fun was van korte duur. Nog geen 10 minuten verder begon hij weer in te houden. en toen we een weg hadden die wat omhoog ging kreeg hij het hellemaal moeilijk. ( we haalden met moeite 70 km/h in zijn 3.)
Omdat we weinig tot niks bij ons hadden besloten we de anwb maar te bellen. dus even wachten tot die er was.
ruim half uur later kwam hij aangereden. nadat hij even gekeken had moesten we maar even achter hem aanrijden naar zijn garage die om de hoek bleek te zijn. nadat hij daar even gekeken had vond hij dat de verdeler + kap en kabels vervangen moest worden. we hebben besloten om de kabels maar heel even te laten zitten want die kunnen we zelf ook nog wel vervangen.
De onderdelen moesten opgehaald worden dus moesten we even wachten (zon 2 uur) toes was het nog even wat werk om hetgeen te vervangen. gelukkig klong de motor daarna weer heerlijk gelijkmatig en goed.

helaas was dit weer niet blijvend en begon hij weer in te houden. Omdat wevan plan waren maastricht in te gaan hebben we dit maar gedaan. Plots was het probleem weer weg en trk hij weer super op.
nadat we de parkeer garage weer uit waren en weer richting camping gingen ging het eerst nog goed maar even later washet probleem weer terug. :-\ Dit herhaalde zich nog een. paar keer en benizine gaf het zelvde reseltaat.

Nu zijn we morgen toch maar van plan om nieuwe kabels te halen en hopen dat het dan echt goed is want word wel duur zo.

wat ik vooral vreemd is is dat ne het vervangen van iets het probleem even opgelost is maar daarna ook weer net ze hard terug is.
de man van de garage had het ook nog over een verbrande klep maar dit leek mij sterk omdat het probleem niet altijd is.
ook een brandstogprobleem lijkt mij sterk omdat hij geen veschil maakt van benzine en lpg.

iemand die dit ales bekand voorkomt of ideen heeft?

het gaat om een 850 estate 10V uit 1994 op LPG met 470000 km op de teller

-D©©©L-

Is er nog invloed van een warme of koude motor ?

wepster

waar zit je op da camping ik ben morgen in de buurt van maastricht misschien dat ik je wel kan helpen met zoeken naar de oorzaak dan neem ik eens wat onderdelen mee om te proberen ?
greets wepster

thuur

Toevallig ben ik ook in Maastricht morgen (vandaag) :D

Gr :eusa_think:

walter leever

hij rookt toch niet,anders misschien "mijn"probleem,maar kan niet bij was het de lmm.

arjan_de_jong

er is geen verschil tussen warme en koude motor.
wel loopt hij met een koude motor op gas te laag in toeren maar dit ligt waarschijnlijk aan het afstellen van het een n ander (toen hij te hoog liep van alles geprobeert)

het lijkt erop dat er 1 cilinder niet goed mee doet want soms ruiken we ook onverbrande gas.

thuur

Cilindertje 4 deed niet meer mee. Nu wel weer 8)

Gr ;)

Ludo

Citaat van: thuur op 29-08-2008 17:03:17
Cilindertje 4 deed niet meer mee. Nu wel weer 8)

wat was de oorzaak?.

arjan_de_jong

bougie kabel was rot. thanks :) hij doet het wer heerlijk

arjan_de_jong

zow weer terug in zwolle en verder nergens meer last van gehad.

Is wel erg mooi hoor dat je gewoon een setje kabels had liggen! Was anders een best dure grap om even te proberen terwijl we niet zeker waren of het de kabels waren. Nu snel een nieuw setje kabels kopen en dan kun jij je eigen kabel weer terug krijgen.

Nogmaals bedankt!