Handrem afstellen ?!?!

Gestart door Paco, 06-09-2003 10:37:07

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: Emiel op 22-10-2007 20:57:35
Doe altijd 3 terug bij de trommel, wiel erop en loopt niet aan?

Zweer je zeker te weten dat de kabels wel goed zijn denk je... :eusa_eh:

Met 3 terug loopt ie nog redelijk aan. Alsof de remschijf ovaal is, dus op de helft loopt ie vrij, en dan schaaft ie weer een halfje..

Nee, die &$%@-achterremmen vertrouw ik voor de *$@$# niet ::)

Gr >:(

thuur

Ik heb wat gevonden. De klemmetjes waarmee de schoentjes "op hun plek" worden gehouden had ik verbogen met loshalen dankzij de roestellende. Ik heb ze teruggebogen, maar ik vermoed iets te strak. Ik heb ze nu losser gemaakt en ik kon de handrem meteen afstellen! Ook vond ik een stukje onherkenbaar materiaal wat helemaal platgeperst was op de voering die het meeste aanliep. Dat heb ik met een schroevendraaier kunnen verwijderen en met een schuurpapiertje weer vlak gekregen.

Nog even afkloppen, want ik ga zo proefrijden.

Neemt niet weg dat de kabels bij de hendel nog steeds op maximaal staan...

Gr :eusa_pray:

Ludo

Citaat van: thuur op 23-10-2007 13:47:12

je bedoeld dat de hendel helemaal boven staat als je de handrem optrekt?.
dan kun je em ook nog bijstellen met het wieltje, eerst het stelschroefje bij de hendel losdraaien.

thuur

Citaat van: Ludo op 23-10-2007 14:35:43
Citaat van: thuur op 23-10-2007 13:47:12

je bedoeld dat de hendel helemaal boven staat als je de handrem optrekt?.
dan kun je em ook nog bijstellen met het wieltje, eerst het stelschroefje bij de hendel losdraaien.

Nee juist niet. Volgens de procedure in Vadis dient de handrem maximaal aangetrokken te zijn tussen de 2e en 8e klik. Dat lukt bij mij alleen als ik de stelschroef helemaal vastdraai. Als ik hem losser zet dan kan ik de hendel tot aan de bekerhouder trekken en heb ik nog steeds geen handremwerking. Tijdens de proefrit heb ik hem echter nog een halve slag losser kunnen zetten.

Anyway, de handrem werkt weer als een tiet 8)

Wel hoor ik nog flinke schuur/schraap-geluiden maar dat verandert direct als ik de rem aantik. Ik ga er dus van uit dat dit de nieuwe blokken en schijven zijn. Anders dan de vorige proefrit heb ik nu niemand zien omkijken als ik langsreed ;D

Gr :D

PS: Met dank aan pwassink die al vermoedde dat er iets niet los kwam! :eusa_clap:

pwassink

Ah .. kijkaan ..  ;D

" glad to be of some help .. "

K had vandaag alweer een remklusje, heb nog aan je gedacht toen ik met een
schroevendraaier een krrrrr-Ploing geluidje maakte en aan het (S)tellen was ..  ;)

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂