850 ruikt naar benzine

Gestart door Jeff, 30-08-2008 00:22:45

Vorige topic - Volgende topic

Jeff

Als ik mijn wagen even staionair laat draaien of sta voor een stoplicht een behoorlijk tijd stil dan ruikt de auto ontiegelijk naar benzine soms ook binnen in de auto. Kan het zijn dat de uitlaat versleten is of misschien verstopt zit om een of andere rede.... Want heb het idee dat die ook inhoud  :eusa_think: Het gaat om een 850 2.5 10v met 217.000 km
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

mehn

Waarschijnlijk carterdampen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

En anders een gescheurd canister.

Gr 8)

Jeff

Citaat van: mehn op 30-08-2008 10:17:10

Ligt het niet aan de uitlaat of de katalysator denken jullie? En wat gaat het kosten ongeveer als het de, carterdampen of een gescheurd canister is?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

thuur

Kun je meestal allemaal bijna gratis verhelpen, kost je enkel wat tijd om goed te zoeken.

Gr 8)

UserID6342

Kan evt. ook nog een ontluchtingsslang vanaf de tank zijn.  Succes alvast !

Johann

Die ruiken niet echt naar benzine.

Het kan zijn dat er iets los ligt bij het koolfilter. Deze zit in de bestuurderkant van de voorbumper. Andere, bekende, optie kan zijn dat er een afdichtingslek in de vulpijp van de tank zit. Dit zou je kunnen checken door even achter aan de bijrijderkant van de auto onder de auto naar de tank te kijken. Misschien zie je verse benzinesporen lopen over een doorgaans vuile tank.

mehn

Citaat van: Johann op 30-08-2008 20:00:51
Die ruiken niet echt naar benzine.

Dat klopt, maar ze ruiken wel even sterk als benzinedampen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jaco S

Het kan ook zijn dat het slangetje kapot is zie de foto, bij mij kwam ook voor als ik bij een stoplicht,kruispunt ect. stil stond
Kwam er toen achter dat er een klein schuurtje in deze slang zat. zoweer een nieuwe voor gehaald als je een aardige dealer hebt krijg je hem gratis mee zoals in mij geval.
zet je motor aan en voel goed of er benzine bij het slangetje zit miss beetje in knijpen dan zie je het zo er uit lopen was in mij geval zo

Jeff

Thanks voor de info, ga van de week is even kijken! :)

Ronbroek

Keertje diesel tanken, dan stinkt hij niet meer zo naar benzine  :eusa_dance:

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Boeijke

Had er ook last van. Bij mij was het het brandstoffilter dat beetje doorgeschuurd was.
Stonk ook behoorlijk als ik stil stond en de wind van achter naar voren ondeer de auto door ging.

Willem

DopdeDouwer

Vandaag ook een erge bezinegeur in de auto. Wel kunnen herleiden waar het vandaan komt:
Het was wat vochtig rondom de tweede injector.

Nu is er door de garage een injector vervangen. Volgens mij was dit niet de tweede.
Ik weet niet of er afdichtrubbers zitten, misschien dat ze bij de dealer het een en ander uitgewisseld hebben om zeker te zijn welke injector destijs stuk was.

Hoe kan het eigenlijk dat zon injector lekt? De weg van de minste weerstand lijkt me het inlaatspruitstuk in...
Vierkant Rules

thuur

Als je de benzine ziet dan zal de mantel wel gescheurd zijn..

Gr :-\

Misha

Citaat van: DopdeDouwer op 07-09-2008 20:58:31
Vandaag ook een erge bezinegeur in de auto. Wel kunnen herleiden waar het vandaan komt:
Het was wat vochtig rondom de tweede injector.

Nu is er door de garage een injector vervangen. Volgens mij was dit niet de tweede.
Ik weet niet of er afdichtrubbers zitten, misschien dat ze bij de dealer het een en ander uitgewisseld hebben om zeker te zijn welke injector destijs stuk was.

Hoe kan het eigenlijk dat zon injector lekt? De weg van de minste weerstand lijkt me het inlaatspruitstuk in...

Aan de injector zit boven en onder een identiek o-ringetje. Bovenzijde valt in de rail, onder in het spruitstuk.
Je zou kunnen testen met wat remreiniger in de buurt van de injector.

Ik had bij het terugplaatsen van de rail ook dat een injector niet goed afsloot op de onderzijde; maar dat gaf geen lekkage van benzine uiteraard maar siste nogal.
Rail los en een beetje wrotten deed de truuk.

Het lijkt logischer dat hij van boven lekt dan.  Ringetjes zijn de kosten niet en in een kwartiertje vervangen.

Maar het kan ook ergens anders langs lekken en daar naar beneden komen natuurlijk. Dat lijkt eigenlijk logischer.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het