V70 t5 motorstoring

Gestart door mglive, 30-08-2008 15:38:56

Vorige topic - Volgende topic

mglive

op vakantie heb ik pech gehad 1 klep was verbrand jammer maar weer in nederland heb ik de kop laten herstellen en weer gemonteerd bij de dealer geweest voor werkplaats handboek voor de nokkenas versteller dus ik heb alles volgens het handboek gedaan maar nu heb ik nog een storing ze hebben de auto uitgelezen
en ik heb een storing in het vervroeging systeem ik hoop dat jullie 1 of meerdere oplosingen weten

alvast bedankt groetjes bert

M a r c

huh  ???

Beetje warrig verhaal (met alle respect)....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Emiel

Op vakantie heb ik pech gehad 1 klep was verbrand. Jammer, maar weer in nederland heb ik de kop laten herstellen en weer gemonteerd.
Bij de dealer geweest voor werkplaatshandboek voor de nokkenas versteller, dus ik heb alles volgens het handboek gedaan maar nu heb ik nog een storing.

Ze hebben de auto uitgelezen en de auto heeft een storing in het vervroeging systeem. Ik hoop dat jullie 1 of meerdere oplossingen weten.

Alvast bedankt,

groetjes Bert

Ik maak er dit van... ;)

Naast de storing van de nokkenasverstelling nog meer storingen in de motorregeleenheid?

Jeroentjuh

Welke storingscode's zitten erin en wat zijn de klachten? Loopt de motor wel? Inhouden? Over welke T5 motor hebben we het precies?

Apox

Het is een vaste nokkenasafsteller, normaal kan je hierin geen problemen hebben en heb je in principe geen boek voor nodig. 

Gewoon die afsteller monteren, krukas in positie zetten en distributie monteren.  Het enige wat je misschien nog misschien kan doen is de variabele nokkenaspoulie fout afstellen; maar nu ben ik aan het twijfelen of je bij die v70's dat manueel kan?

Welke foutcode is het, komt ze elke keer terug?  In welke omstandigheden?
Geef de andere storingscodes; enz enz...
Geef je chassisnr eens en plaats eens die foutcodelijst of maak een foto van de lijst...  kunnen we al verder!

Apox

per toeval niet de foutcode gehad over de nokkenasresetklep?
Deze komt er ook in te staan als een storing in het vervroegings systeem.

Heb je Black Sludge in de olie?  Kuis dan de nokkenasresetklep even uit.
Oliedruk in orde?
Nokkenasriem correct geplaatst?

mitchelli

Heb je de nokkeas verstel poelie wel weer op zn nulpunt gezet.Dit moet gebeuren als je de poelie heb losgehaald.Dit is uitermate belangrijk,anders krijg je ook een foutcode,en trekt hij niet optimaal.

De nokkeasversteller kan ook vuil en of kapot zijn.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....