Volvo doet raar op benzine bij koude motor

Gestart door volvo85092, 31-08-2008 15:05:44

Vorige topic - Volgende topic

volvo85092

Hey allemaal,

ik heb net een volvo 850 gekocht en las hier op het forum wat interesante onderwerpen. Nu heb ik zelf ook nog een vraagje, voorlopig toch
Het gaat dus om een  2.5 20 V. En het valt mij op wanneer ie koud staat stil dreigt te vallen wanneer ik stil sta. Hij valt dus wel degelijk ook stil als ik geen gas geef. Eenmaal 5 min gereden is het in orde. Iemand een ideetje?

daytonawim

Welkom, stel je ook eens voor in het voorstel topic.

Mischien je stationair regelaar eens schoonmaken.

volvo85092

al bedankt voor het antwoord, zal er is naar kijken.

Wanneer ik fotos heb zal ik mij eens voorstellen  :)

volvo85092

een kleine update, in de garage hebben ze ernaar gekeken en de regelaat was nog proper. Bougies zijn ook vervangen. iemand nog een ideejte. Hij heeft het op lpg dus ook. Na 1 min is dit weg maar is toch wel niet leuk met zo een net niet stillvallende motor

Freakybaby

Zitten er wel de juiste bougies in?

Waarom vraag ik dit? Nou ik heb sinds het vorige maal vervangen van de bougies (NGK via Heuts) de bougies gekregen die voor een 10v voorgeschreven zijn. Wat blijkt, mijn auto staat als 10v in hun systeem. Heb nu weer de BCRP6ES van NGK erin zitten en de dippen rond stationair zijn weer weg. (ook loopt de motor een stuk "ronder")
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

volvo85092

volgens mij wel staken 3 polige in, maar heb ze laten vervangen door 1 polige( voor lpg). Voor de rest zijn het gewone bougies.

-D©©©L-

Citaat van: volvo85092 op 04-09-2008 23:04:38
volgens mij wel staken 3 polige in, maar heb ze laten vervangen door 1 polige( voor lpg). Voor de rest zijn het gewone bougies.

De bougies met drie massa elektrodes van volvo of eqiuem (indentiek) zijn ook speciaal voorgeschreven voor LPG.
Hoe staat het met de temperatuur sensor en evt foutcodes ?

volvo85092

temperatuur sensor is normaal. De foutcodes zijn nog niet uitgelezen.... Heb momenteel enkel het lamda lampje dat brandt

-D©©©L-

Citaat van: volvo85092 op 04-09-2008 23:21:31
temperatuur sensor is normaal. De foutcodes zijn nog niet uitgelezen.... Heb momenteel enkel het lamda lampje dat brandt

Kijk... stiekum informatie achterhouden he.  ;D ;)
Als de wiedeweerga codes uitlezen.   :)