Mistlicht vervangen

Gestart door Flipjes 850 R, 01-09-2008 21:27:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flipjes 850 R

Bij m'n R is het mistlicht in de bumper ( aan bijrijderskant ) stuk. Ik heb al een tijdje gezocht op 't forum zonder resultaat. Ook het nodige geklooi onder de auto heeft niet mogen baten.
Wie kan mij op weg helpen ? Ik heb geen idee hoe ik het lampje moet vervangen.

Gr  :)
855 R Automaat Dark Olive Pearl

Emiel

WD40 rondom het fittinghuis spuiten, huis indrukken (naar voren toe) en draaien. Pas op dat je hem niet afbreekt. Anders hele mistlamp demonteren, 2 maal parker in de bumperbalk, dopje 8.

LeonW

Anders ff een lampje erbij pakken en goed kijken hoe het zit en stekker op die op de fitting is gemonteerd hierop zitten 2 lipjes tegenover elkaar en deze zit met een kwartslag vast in de mistlamp.

En wat emiel zegt ff inspuiten met WD40.
Volvo S70 2.5T

Turbo-Geek

#3
Staat gewoon in de handleiding en is ongeveer 2 minuten werk als je onder de auto kan komen (krik met steuntje erbij).
Beet pakken dat achterstuk en TEGEN DE KLOK IN een kwartslag draaien.
Dan zie je vanzelf hoe het lampje vast zit. Als je ook een nieuw lampje hebt dan zie je dat je het kabeltje met stekertje eruit moet trekken in de dop (die je eraf hebt gedraaid) en dan alles in omgekeerde volgorde monteren.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

thuur

Citaat van: Emiel op 01-09-2008 21:31:34
WD40 rondom het fittinghuis spuiten, huis indrukken (naar voren toe) en draaien. Pas op dat je hem niet afbreekt. Anders hele mistlamp demonteren, 2 maal parker in de bumperbalk, dopje 8.

Voor x70:
Als de bevestigingssleuven breken die het armathuur op de plek houden kun je de spiegel uitwisselen met een gaaf exemplaar (sloop?). De twee lipjes voorzichtig (!) opzij drukken en de spiegel losklikken. De stelkogel ook met beleid eruit halen, gebruik veel vet of andere smeermiddelen. Het "huis", waar ook het glas aan vast zit, is zeer breekbaar na vele jaren trouwe dienst. De kogel zit in 3 lipjes, als eentje breekt kun je de boel nog fixeren terwijl het verstelbaar blijft met een dikke tie wrap.


Gr 8)