stotteren stationair en afslaan in file

Gestart door FOLDVO, 03-09-2008 11:42:24

Vorige topic - Volgende topic

FOLDVO

Hallo, komt dit iemand bekend voor? Mijn 850 stottert soms wel en soms niet bij stationair lopen. Soms moet ik enorm veel gas bijgeven wil ik wegkomen na rood licht. Ook heeft 'ie moeite met filerijden....na 1 keer afslaan krijg ik hem niet meer aan en dan moet ik half uurtje wachten...

strange.,...

thuur

Heb je foutcodes?

Welke motor ligt er in?

Wat is de km-stand en hoeveel daarvan op gas?

Welk type gasinstallatie?

..

Gr :)

elmarconi

Citaat van: FOLDVO op 03-09-2008 11:42:24
Hallo, komt dit iemand bekend voor? Mijn 850 stottert soms wel en soms niet bij stationair lopen. Soms moet ik enorm veel gas bijgeven wil ik wegkomen na rood licht. Ook heeft 'ie moeite met filerijden....na 1 keer afslaan krijg ik hem niet meer aan en dan moet ik half uurtje wachten...

strange.,...

Antwoord: Ja
--
Autogas Inside . . .

12much

Ik heb die problemen ook gehad gedurende 6 maanden met mijn V70 classic, bj 1999, Lpi automaat. koud kreeg ik hem nog van zijn plek, op temperatuur was het een 10x starten en proberen weg te rijden, in Drive zetten en de bak op laten pakken, voorzichtig gas geven en aan de gang houden. Ik las hier van iemand de truc om met je linkervoet op de rem en met de rechter het gas erop houden, zeker leuk in de file:-(  MAF sensor en stationaire luchtregelschroef vervangen voor een tweedehands, nieuwe bougies, andere kabels en bobines, nieuwe MAF sensor besteld met levertijd van 6 weken. Mij Icarsoft OBD diagnose apparaat gaf geen errorcodes, updaten van de SW hiervoor lukte ook al niet tot 1 van mijn collega's mij zijn BT dongle voor de OBD stekker gaf. Errormeldingen over Manifold Absolute Pressure (P0106), Crankshaft position sensor A circuit (P0335) en (P01119) manufacturer specific code. Vnl over koelsyteem temperatuur fluctuatie meldingenDe TDC sensor was nieuw dus die verdacht ik niet en ik dacht dat in mijn wagen géén MAP sensor zat, foute aanname dus. Alhoewel ik (te vluchtig zoals blijkt) mijn vacuumslangen had gecontroleerd, bleek die van de MAP sensor lek te zijn onder de canvas beschermmantel. Dat was bagger zeg, een nieuw stuje leiding van 20cm bleek de oplossing van alle ellende. Brandstof verbruik is ook weer normaal...
Suc6 in de strijd jongens en meiden.

Jerra

Citaat van: 12much op 10-05-2022 13:50:57
Suc6 in de strijd jongens en meiden.

Bedankt! Maar in verglelijking met het bericht waar je op reageerde zijn dat ondertussen heuze mannen en vrouwen geworden  ;D ;D ;D
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

12much

Ha ha,

Mannen die in dit soort auto's blijven rijden zijn wat mij betreft nog nooit volwassen geworden:-D

En wat de leeftijd van het topic betreft: de juiste info is noooit te oud he?