De Siebmeister

Gestart door Siebmeister, 03-09-2008 16:48:12

Vorige topic - Volgende topic

Siebmeister

Hallo allemaal,

Ik ben Siebren en woon in Huizen (N-H).
Ik ben (nog) geen Volvo-eigenaar, maar samen met mijn vriendin zit ik er toch zwaar over na te denken om een mooie 850 Estate op de kop te tikken. Kunnen jullie mij als Volvo-leek een beetje wegwijzen over de do's en dont's??? 2.0 of 2.5??? 10V of 20V??? Automaat of schakel??? Zwakke punten???

Ik rij nu in een Volkswagen Golf Variant :eusa_shhh:, maar ben het een beetje zat om iedere 600km weer voor 80euro in de tank te sodemieteren. Daarom dacht ik: Waarom niet op gas rijden??? En als ik aan een gasauto denk, denk ik eigenlijk meteen aan Volvo (aangezien deze als enige heel blijft op gas... ;))

Dus waar wij eigenlijk naar op zoek zijn:
- Volvo 850 Estate op LPG met G3 installatie, en airco, voor niet al teveel geld (liefst nog eerlijk oversteken voor de Golf :-[) die de komende jaren nog meekan. Ben zelf redelijk handig, dus klein mankement is geen probleem. Hoef ook absoluut geen T5-R ofzo, ligt ruim buiten budget...

Alvast bedankt en wie weet binnenkort een volwaardig forummer erbij

mehn

Citaat van: Siebmeister op 03-09-2008 16:48:12
Volvo 850 Estate op LPG met G3 installatie, en airco

Ik weet niet of je die gemakkelijk gaat vinden, zijn erg gewild ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

MJH

Ik vrees dat de combinatie betaalbaar-airco-g3 wat lastig kan worden. Drop the airco (is toch vaak stuk)...
Of koop een gewone en laat er zelf gas in zetten.

grt, Marc (die wel airco en g3 in z'n estate heeft ;))
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

FGG

Welkom op 't Forum, Siebren.

Persoonlijk zou ik sowieso kijken voor een 2.5. Die heeft dat beetje extra vermogen t.o.v. de 2.0. Het vermogensverschil tussen de 10V en de 20V merk je pas boven de 4000 toeren, als je een relatief rustige rijder bent kun je prima uit de voeten met de 10V.

De combinatie Estate en G3 is erg gewild en zal dus een prijskaartje hebben. Andere optie een Estate met een relatief lage km-stand scoren en LPG inbouwen. Kans op G3 is dan maximaal en je kan nog een paar tonnetjes op gas verder.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mdethmer

Of je koopt mijn 850 2.5 20v GLT op lpg uit '93, echter daar moet wel een nieuwe motor in... Of je moet goed zijn in koprevisies...

:eusa_think:

Laserblue

Ben je toevallig familie van de Stiffmeister?  :eusa_shifty:

welkom  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

turbogat

Hallo Siebren,

Veel plezier hier op het forum en veel succes bij het zoeken naar je Volvo...
Wie zoekt zal uiteindelijk vinden  ;)

Grt
Dirk

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

)()()sT

Citaat van: mehn op 03-09-2008 16:50:00
Citaat van: Siebmeister op 03-09-2008 16:48:12
Volvo 850 Estate op LPG met G3 installatie, en airco

Ik weet niet of je die gemakkelijk gaat vinden, zijn erg gewild ;)

Citaat van: FGG op 04-09-2008 08:23:21
De auto van Rob staat (onder voorbehoud) te koop:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,28516.0/topicseen.html

Inderdaad een goed moment! En het is een mooie ;)
Welkom ook...

Siebmeister

Ben gisteravond in Nieuwegein geweest. STond een '95er 2.0 met 313.000km. Kwam uit een faillisementspartij. Zag er erg goed uit, op de voorstoelen na. Dat leer was erg lelijk. Verder was de katalystor stuk (volgens mij lag het binnenwerk helemaal los, rammelde als een achterlijke) en het ABS-lampie brandde.
Misschien alleen de remblokken (zelfde lampje???) maar voor hetzelfde geld zit er meteen een sensor of regelapparaat bij.
Denk dus dat het t m niet gaat worden.

mvg Siebren

)()()sT

Tja,

zelf koop ik liever van iemand die ik al een tijdje "zie" op het forum. Ik heb ook op dezelfde manier mijn 855 met LPi verkocht aan een nieuw forumlid.

En tja, ik wil geen ruzie, maar een 2.0 op gas......  :eusa_shifty:

-D©©©L-

Citaat van: Siebmeister op 04-09-2008 08:37:30
Ben gisteravond in Nieuwegein geweest. STond een '95er 2.0 met 313.000km. Kwam uit een faillisementspartij. Zag er erg goed uit, op de voorstoelen na. Dat leer was erg lelijk. Verder was de katalystor stuk (volgens mij lag het binnenwerk helemaal los, rammelde als een achterlijke) en het ABS-lampie brandde.
Misschien alleen de remblokken (zelfde lampje???) maar voor hetzelfde geld zit er meteen een sensor of regelapparaat bij.
Denk dus dat het t m niet gaat worden.

mvg Siebren

Denk dat het toch eens tijd gaat worden dat je je even gaat inlezen. ABS lampjes is meestal een serie slechte soldeerverbindingen, soms een sensor en zelden een ABS krans. In ieder geval geen remblokken. Een kat wil wel eens rammelen (heb je niet nodig op lpg  :eusa_shhh:) , maar vaker zie je bij die standen gescheurde spruitstukken etc.
Een 2.0 op gas is voldoende om mee te komen met het verkeer (wel beetje op toeren houden).

MichielMaas

Welkom op het forum. Een mogelijkheid is ook de advertentieboard te blijven bezoeken. Er wordt wel eens een forumauto aangeboden. Dit is natuurlijk geen garantie voor kwaliteit maar wel iets meer dan vanaf MP ed.

Succes, je gaat zeker een mooie en goede vinden.  ;)

Frenz

[/advertentiemode]
mijn 94'er komt te koop (krijgt eerst nog een andere automaat), is veel aan gebeurd (meer dan de vraagprijs) maar is geen G3. Wel doet de airco 't   8) (afgevuld & nieuwe pomp)
[/advertentiemode]

Oh ja, welkom  ;)

Rogers XC 70 2000

Een 2.0 op gas zou ik niet nemen, een vriend van me heeft er een en die is niet vooruit te branden... (is dan ook nog een automaat met airco)... Voor hetzelfde geld kun je een iets zwaardere vinden. Ik heb hieronder wat links geplaatst naar Belgische 850-ers op lpg.

http://www.2dehands.be/aangeboden-850-gle-2-0i-lpg-50366931.html?qq=volvo%20850
http://www.2dehands.be/volvo-850-2-0-t5-estate-49847492.html?qq=volvo%20850&start=21 (mooi exemplaar naar mijn mening)
http://www.2dehands.be/volvo-ls-850-te-koop-45082434.html?qq=volvo%20850&start=21 (zonder lpg, maar wel een mooi exemplaar)
http://www.2dehands.be/volvo-850-glt-lpi-39149712.html?qq=volvo%20850&start=42

Bij import naar Nederland moet je wel rekening houden met BPM (ca. € 600 - € 700) afhankelijk van leeftijd van de auto en van de nieuwprijs van de auto.