Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: thuur op 14-11-2010 22:42:26
Citaat van: confruo op 14-11-2010 22:39:09
Citaat van: thuur op 14-11-2010 22:12:36

Conclusie:
Iedereen moet gewoon 1% van zijn salaris aan Microsoft geven in ruil voor onbeperkte gebruikneming van hun producten. De rest is echt huilen met de kraan open!

Gr :eusa_wall:

gekke conclusie, lijkt mij dat je best je salaris aan microsoft mag geven, maar dan moet je verder ook niet huilen :D

Microsoft is ook van tijd tot tijd huilen hoor, dat zal ik zeker nooit ontkennen. Maar de rest van de producten zit tussen janken en schreeuwen van pure ellende in.

Gr ;)
Plus heel erg veel.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

viking_in_shorts

Citaat van: -D©©©L- op 14-11-2010 22:33:42
Citaat van: viking_in_shorts op 14-11-2010 22:20:12
Tja - als jij het nodig vind om 5+ mailadressen te hebben?! Ik heb er meerdere, maar ze worden allemaal netjes geforward naar mijn hoofd g-mail account waarvandaan ik alles kan doen wat ik wil. Zelfs vanaf mijn iPhone ;)

Hoe mail jij vanuit Gmail met de identiteit die bij die mailbox hoort ?

In principe niet, maar als het moet direct vanuit de mailbox in kwestie.
Gmail is de hoofdbox waar alles binnenkomt: niet per sé alles uitgaat ...

thuur

Citaat van: thuur op 14-11-2010 22:38:08
Citaat van: elmarconi op 14-11-2010 22:33:57
Naieve Thuur googlet op Freeware mailclients.

Deze al gezien? http://www.dipconsultants.com/evolution/

Wow 105 Mb :o

Installatie loopt!

Na veel te veel vragen bij de eerste keer opstarten (wat voor encryptie??) opent het scherm in een raar formaat. Computer maakt rare piepgeluiden. Win7 grijpt in:

Evolution.exe werkt niet meer. Er wordt naar een oplossing gezocht.

Ik heb maar op annuleren gedrukt. De oplossing heb ik al: Deinstallatie :D

edit: loopt

elmarconi

Tsja, ik kan je alleen mijn ervaringen maar geven.
Gebruik TB op vele PC's (W2K t/m W7-64) met meerdere accounts zonder enige problemen.
Evolution werkte ook prima, maar was me wat te zwaar. Daar jij een verse W7-machien hebt, dacht ik dat het wel kon.
--
Autogas Inside . . .

thuur

Citaat van: elmarconi op 14-11-2010 23:13:20
Tsja, ik kan je alleen mijn ervaringen maar geven.
Gebruik TB op vele PC's (W2K t/m W7-64) met meerdere accounts zonder enige problemen.
Evolution werkte ook prima, maar was me wat te zwaar. Daar jij een verse W7-machien hebt, dacht ik dat het wel kon.

Vandaar ook mijn blinde vertrouwen in je advies! ;)

Helaas, we zoeken verder..

Gr :D

haasje

En windows live mail, volgens mij is dat weer de opvolger van windows mail. live installatie starten en alleen mail aanzetten/installeren.

Reitse

"werk"  al jaren (sinds 1996 geloof ik) met Pegasus Mail. Simpel en gemakkelijk.

JayDee

Citaat van: haasje op 14-11-2010 23:55:13
En windows live mail, volgens mij is dat weer de opvolger van windows mail. live installatie starten en alleen mail aanzetten/installeren.

Ja klopt. Windows (Live) Mail is tegenwoordig als optie te downloaden bij Windows Live Messenger, net zoals MovieMaker etc. Je kan wat je niet nodig hebt gewoon uitvinken :)

http://explore.live.com/windows-live-mail?os=other

elmarconi

Citaat van: Reitse op 15-11-2010 07:05:12
"werk"  al jaren (sinds 1996 geloof ik) met Pegasus Mail. Simpel en gemakkelijk.

Mijn nr 1 vanaf de DOS-versie tot 2 jaar geleden. Alle email naar IMAP omgezet.
De eerste Pegasus 4 versies hadden een beroerde IMAP-client.
Overgestapt naat TB en never looked back...

--
Autogas Inside . . .

Vulk

Scenario:
Verse PC met Win7. Geen Windows Mail meer standaard. Office 2010 Starter (geen mail). Webmail met 5+ mailadressen is geen doen. Naieve thuur Googlet op Freeware mailclients. Na 5 reviews enkel lof voor Mozilla Thunderbird. Gedownload, ziet er nog goed uit ook! Start snel op, een berg meer mogelijkheden dan Outlook op sortering als weergave. Ik glimlach voorzichtig.

Probleemstelling:
Dan komt de eerste mail binnen. Ik klik hem open, de mail verschijnt in een tabblad. Ok, dat is misschien wennen. Dan valt me op dat er her en der 'J's staan achter de regels. Ik maak mijn bril schoon, maar ze blijven staan. Google zegt dat het Outlookiconen zijn (had ik die dan?). Is te wijzigen door in een bepaalde map een bestand te creeren, een hoop vage tekstuele regels toe te voegen, op te slaan als Administrator, etc.etc. Ik waag het erop. Werkt niet. Ik Google, er zijn meer mensen en nog meer onuitvoerbare commando's op dat weer op te lossen. F*ck de 'J's. MS-DOS toestanden heb ik echt wel gehad. Nieuwe mail komt binnen. Ik druk op beantwoorden en verzand opeens in een oerwoud van tabbladen waarvan ik het huidige niet kan herleiden. Ik sluit alle tabbladen en probeer nog eens. Dezelfde hel. Opeens zie ik dat ik achteraan alle tekst in de mail sta, om mijn antwoord te kunnen tikken. Brrr, dat wordt vervelend voor mij en de ontvanger. Ik doorzoek de meest voor de hand liggende opties. Ik doorzoek alle opties. Niets te vinden. Google. Ah, verstopt onder de Accountinstellingen... Terug naar de reply, ik tik en verstuur. Origineel bericht blijft openstaan. Erg vervelend, maar vast ook een setting. Weer 2x zoeken. Google. Ik kan een Add-on installeren ::) Dat wil ik niet. Verder Googlen. Helaas, wereldwijd meer dan 3 miljoen hits over deze vervelendheid, maar je mag het van Mozilla oplossen met een plugin. Zucht. Gedownload. Na wat stoeien met de Add-on manager (ja dat woord heb ik altijd al overdreven gevonden) eindelijk de knop Installeren zichtbaar. Ik druk en krijg iets te lezen over incompatibiliteit. Zucht. Google. Zucht. Er is een uitgebreidere variant van "Buttons!". Gedownload en geroutineerd geinstalleerd. Geen foutmeldingen. Maar ook geen verandering te zien. Stoeien met de werkbalken. Ah, een hoop "buttons"... Ik sleep Beantwoorden, Allen beantwoorden, Doorsturen, Volgend bericht, vorig bericht en Verwijderen naar de balk. Volgende en vorige werken niet. Go****. Google. 383 Reviews op deze Addon, waarvan 381 gaan over niet werkende buttons. 1 lovende review. 1 antwoord over XSI bestanden in RAR openen en met een teksteditor MFT bestanden de regels met 3.1blabla.... Alt-F4. Zucht.

Conclusie:
Iedereen moet gewoon 1% van zijn salaris aan Microsoft geven in ruil voor onbeperkte gebruikneming van hun producten. De rest is echt huilen met de kraan open!

5 jaar geleden werkte Thunderbird hier probleemloos. Al moet ik zeggen dat ik sindsdien outlook heb ontdekt en gewoon niets anders meer wil, het werkt gewoon goed.
Je kan outlook ook apart kopen trouwens.

joebar

Ik heb hier een computergestuurde machine staan, uit het DOS tijdperk, en die is over de licentiedatum heen. ( wordt ook niet meer ondersteund door de bouwer)
Nu heb ik het idee om een autoexec.bat te schrijven , die de computertijd automatisch terug zet, maar....
Het is een oude AMD 286, die alleen maar een RS poort heeft ( en printer en VGA natuurlijk) en er zit geen HD in alleen een 1.44 ( of misschien zelfs 720) en die staat niet geprogrammeerd als opstartfloppy, dus moet ik de EPROM waar de hardware op geschreven is via de RS poort benaderen, is er iemand hier die weet hoe dat gebeurt , en welk programma en kabels je daar voor moet of kunt gebruiken

-D©©©L-

waarvan start deze machine dan wel op ?

Novofine

je kunt kijken of je hem via telnet of HEEEEEL mischien ssh kan benaderen in bijde gevallen is putty
http://the.earth.li/~sgtatham/putty/latest/x86/putty.exe
een goede optie
voor telnet moet je wel de baudrate vinden maar dit is trail en error

verder zit er niet nog een din plug op ?

als dat zo is dan kun je opzoek gaan naar zoon toetsenbord

of kijken of je de floppy op een andere pc uitkan lezen en daar de opstart bestanden aanpassen dit is verreweg de makkelijkste optie

succes
en bij vragen hoor ik het wel

EVV

Kan je de klok niet in de bios terug zetten, gewoon weer een jaar voordat de licensie af zou lopen zetten. Iets meer info zou wel handig zijn, o.a. inderdaad waar de pc van opstart als het geen floppy of HD is, en of er een toetsenbord aan zit.

viking_in_shorts

Nul-modem kabel op de rs232 poort?