Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: elmarconi op 14-11-2010 22:06:04
Citaat van: Marc O. op 14-11-2010 22:03:45
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,44534.msg926325.html#msg926325

Dus... ik zoek een NAS-server (zo goed, Misjhja? ;D). Doel: Veilige opslag van met name de foto- en filmcollectie. Ofwel, minimaal RAID1 maar liever RAID5 of 10. Met 1TB capaciteit (bij RAID10 dus 4x 500GB HD's) zou ik een hele tijd vooruit kunnen.

Iemand tips, ervaringen, bekend met aanbiedingen?

Neem aan dat je deze al kent ?

Nee, kende ik nog niet. Dank voor de link!
...The Nile isn't just a river in Africa...

thuur

Scenario:
Verse PC met Win7. Geen Windows Mail meer standaard. Office 2010 Starter (geen mail). Webmail met 5+ mailadressen is geen doen. Naieve thuur Googlet op Freeware mailclients. Na 5 reviews enkel lof voor Mozilla Thunderbird. Gedownload, ziet er nog goed uit ook! Start snel op, een berg meer mogelijkheden dan Outlook op sortering als weergave. Ik glimlach voorzichtig.

Probleemstelling:
Dan komt de eerste mail binnen. Ik klik hem open, de mail verschijnt in een tabblad. Ok, dat is misschien wennen. Dan valt me op dat er her en der 'J's staan achter de regels. Ik maak mijn bril schoon, maar ze blijven staan. Google zegt dat het Outlookiconen zijn (had ik die dan?). Is te wijzigen door in een bepaalde map een bestand te creeren, een hoop vage tekstuele regels toe te voegen, op te slaan als Administrator, etc.etc. Ik waag het erop. Werkt niet. Ik Google, er zijn meer mensen en nog meer onuitvoerbare commando's op dat weer op te lossen. F*ck de 'J's. MS-DOS toestanden heb ik echt wel gehad. Nieuwe mail komt binnen. Ik druk op beantwoorden en verzand opeens in een oerwoud van tabbladen waarvan ik het huidige niet kan herleiden. Ik sluit alle tabbladen en probeer nog eens. Dezelfde hel. Opeens zie ik dat ik achteraan alle tekst in de mail sta, om mijn antwoord te kunnen tikken. Brrr, dat wordt vervelend voor mij en de ontvanger. Ik doorzoek de meest voor de hand liggende opties. Ik doorzoek alle opties. Niets te vinden. Google. Ah, verstopt onder de Accountinstellingen... Terug naar de reply, ik tik en verstuur. Origineel bericht blijft openstaan. Erg vervelend, maar vast ook een setting. Weer 2x zoeken. Google. Ik kan een Add-on installeren ::) Dat wil ik niet. Verder Googlen. Helaas, wereldwijd meer dan 3 miljoen hits over deze vervelendheid, maar je mag het van Mozilla oplossen met een plugin. Zucht. Gedownload. Na wat stoeien met de Add-on manager (ja dat woord heb ik altijd al overdreven gevonden) eindelijk de knop Installeren zichtbaar. Ik druk en krijg iets te lezen over incompatibiliteit. Zucht. Google. Zucht. Er is een uitgebreidere variant van "Buttons!". Gedownload en geroutineerd geinstalleerd. Geen foutmeldingen. Maar ook geen verandering te zien. Stoeien met de werkbalken. Ah, een hoop "buttons"... Ik sleep Beantwoorden, Allen beantwoorden, Doorsturen, Volgend bericht, vorig bericht en Verwijderen naar de balk. Volgende en vorige werken niet. Go****. Google. 383 Reviews op deze Addon, waarvan 381 gaan over niet werkende buttons. 1 lovende review. 1 antwoord over XSI bestanden in RAR openen en met een teksteditor MFT bestanden de regels met 3.1blabla.... Alt-F4. Zucht.

Conclusie:
Iedereen moet gewoon 1% van zijn salaris aan Microsoft geven in ruil voor onbeperkte gebruikneming van hun producten. De rest is echt huilen met de kraan open!

Gr :eusa_wall:

FGG

Citaat van: thuur op 14-11-2010 22:12:36
Conclusie:
Iedereen moet gewoon 1% van zijn salaris aan Microsoft geven in ruil voor onbeperkte gebruikneming van hun producten. De rest is echt huilen met de kraan open!

Weinig problemen met mail op de Mac.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

viking_in_shorts

Tja - als jij het nodig vind om 5+ mailadressen te hebben?! Ik heb er meerdere, maar ze worden allemaal netjes geforward naar mijn hoofd g-mail account waarvandaan ik alles kan doen wat ik wil. Zelfs vanaf mijn iPhone ;)

elmarconi

--knip rant--

Conclusie:

Vraag je toch gewoon je geld terug  ;) ;D
--
Autogas Inside . . .

FGG

Citaat van: viking_in_shorts op 14-11-2010 22:20:12
Tja - als jij het nodig vind om 5+ mailadressen te hebben?!

Ik heb er 13. ::)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Citaat van: FGG op 14-11-2010 22:15:06
Conclusie:

Weinig problemen met mail op de Mac.

Waar kan ik 'Mail op de Mac' downloaden? :D

Tja - als jij het nodig vind om 5+ mailadressen te hebben?! Ik heb er meerdere, maar ze worden allemaal netjes geforward naar mijn hoofd g-mail account waarvandaan ik alles kan doen wat ik wil. Zelfs vanaf mijn iPhone ;)

Tja, gezamelijke mail thuis, zakelijk, privemail, mail voor internetaankopen en nog eentje uit historie overgebleven (soort van archief). Is dat zo gek dan?

Als ik alleen al de thuismail kon ophalen en bekijken zou ik al tevreden zijn!

Gr :(

Johann

Wat is dan "Windows mail"? Is dat Outlook Express of die andere Outlook?

thuur

Citaat van: Johann op 14-11-2010 22:29:40
Wat is dan "Windows mail"? Is dat Outlook Express of die andere Outlook?

Voorheen Outlook Express ja. Ik weet het, een draak van een programma met tig beperkingen en zo goed als definitief mailverlies bij een crash. Maar blijkbaar wel een normale UI.

Gr ;)

-D©©©L-

Hoe mail jij vanuit Gmail met de identiteit die bij die mailbox hoort ?

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

thuur

confruo

Conclusie:

gekke conclusie, lijkt mij dat je best je salaris aan microsoft mag geven, maar dan moet je verder ook niet huilen :D

thuur

Citaat van: confruo op 14-11-2010 22:39:09

Conclusie:

gekke conclusie, lijkt mij dat je best je salaris aan microsoft mag geven, maar dan moet je verder ook niet huilen :D

Microsoft is ook van tijd tot tijd huilen hoor, dat zal ik zeker nooit ontkennen. Maar de rest van de producten zit tussen janken en schreeuwen van pure ellende in.

Gr ;)

Misha

Citaat van: Marc O. op 14-11-2010 22:03:45
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,44534.msg926325.html#msg926325

Dus... ik zoek een NAS-server (zo goed, Misjhja? ;D). Doel: Veilige opslag van met name de foto- en filmcollectie. Ofwel, minimaal RAID1 maar liever RAID5 of 10. Met 1TB capaciteit (bij RAID10 dus 4x 500GB HD's) zou ik een hele tijd vooruit kunnen.

Iemand tips, ervaringen, bekend met aanbiedingen?
Als het alleen opslag is: mirror is goed genoeg. Schrijft op bijna normale snelheid, leest wat sneller dan normaal.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het