Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

MJH

Iemand verstand van dvd decoders?
Ik heb een mp4 ding van Creative gekocht en nu probeer ik een film van ome willem dvd ernaartoe te rippen, maar het blijkt dat ik dan een decoder nodig heb.

Enig Googelen levert een waslijst aan dubieuze sites op. Any pointers? ( heb geen zin in warez, cracks of andere trojans )
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Misha

Citaat van: MJH op 29-05-2009 22:52:28
Iemand verstand van dvd decoders?
Ik heb een mp4 ding van Creative gekocht en nu probeer ik een film van ome willem dvd ernaartoe te rippen, maar het blijkt dat ik dan een decoder nodig heb.

Enig Googelen levert een waslijst aan dubieuze sites op. Any pointers? ( heb geen zin in warez, cracks of andere trojans )

Sommige gratis DVD softplayers installeren er 1 voor je.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

viking_in_shorts

Programma G-spot analyseerd een bestand en verteld je welke decoders erin zitten en welke je niet hebt.

MJH

Citaat van: viking_in_shorts op 29-05-2009 22:53:58
Programma G-spot analyseerd een bestand en verteld je welke decoders erin zitten en welke je niet hebt.
Ik zal maar niet posten wat googelen op G-spot oplevert, straks belandt dit topic naast een carbabe ;)
[tr][td]

viking_in_shorts

Google geeft mij als eerste link:
http://www.free-codecs.com/download/GSpot.htm

(ik zocht naar "g-spot decoder") ;)

MJH

Ik heb zojuist Cole2K media codec pack geinstalleerd en verdraaid, het creative programma lijkt ineens te doen wat de bedoeling is: rippen. Afwachten of dat goed gaat.

45 min later: Ja! Doet 't prima. Joepie de ...
[tr][td]

razorx

vlc is ook een aanrader.
Sober maar veel codecs en goed.
Kan ook als media server dienen.

Googelen op vlc geeft hem als eerste.

denkweb

Heb weer eens wat bijzonders; ben dringend (voor vanavond) een versie van Windows NT4.0 aan het zoeken met registratiecode...

Ja, soms komt oude troep van pas. Wie heeft deze als download beschikbaar?
Evt te ruilen tegen Windows 1.0 (1 floppy) of 3.11, Dos 6.0 of OS! ;D

Jur

Citaat van: denkweb op 03-06-2009 19:31:32
Heb weer eens wat bijzonders; ben dringend (voor vanavond) een versie van Windows NT4.0 aan het zoeken met registratiecode...

Ja, soms komt oude troep van pas. Wie heeft deze als download beschikbaar?
Evt te ruilen tegen Windows 1.0 (1 floppy) of 3.11, Dos 6.0 of OS! ;D

Key is lastig source heb ik wel ergens denk ik...
Heb je het nog nodig Daan?

thuur

Heren netwerkmannen,

Ik heb al een paar dagen last van het volgende:

Een groot deel websites is overdag niet te bezoeken vanaf dit Ziggo (Sicko :eusa_sick:) punt. B.v. tinypic is 's avonds ook niet bereikbaar. Soms met bijzonder lage snelheid (als ik geluk heb zit ik op 132.0 KByte/sec, vaak is dit veel lager). Sites wat ik helemaal niet kan bezichtigen zijn b.v. ziggo.nl om te checken op storingen ::) Ik ga de klantenafzeikservice niet bellen want dan weet ik zeker dat de emoties zo hoog oplopen dat ik naar een andere provider moet gaan uitkijken.

Ik vermoed dus een DNS probleem bij de ziggoprutsers. Google kom ik nog net op, maar dan houdt het snel op.

Hoe kan ik mijn DNS instellingen wijzigen zodat ik niets meer te maken heb met die firma?
En doe ik dat in mijn firewall of op mijn lappie?

Andere suggesties welkom (nee, ik stap niet over naar ADSL of satelliet), evenals de gemeldde storingen in deze regio!!

Gr :eusa_pray:

jrs2k3

Citaat van: thuur op 09-06-2009 11:55:16
Heren netwerkmannen,

Een groot deel websites is overdag niet te bezoeken vanaf dit Ziggo (Sicko :eusa_sick:) punt. B.v. tinypic is 's avonds ook niet bereikbaar. Soms met bijzonder lage snelheid (als ik geluk heb zit ik op 132.0 KByte/sec, vaak is dit veel lager). Sites wat ik helemaal niet kan bezichtigen zijn b.v. ziggo.nl om te checken op storingen ::) Ik ga de klantenafzeikservice niet bellen want dan weet ik zeker dat de emoties zo hoog oplopen dat ik naar een andere provider moet gaan uitkijken.

Ik vermoed dus een DNS probleem bij de ziggoprutsers. Google kom ik nog net op, maar dan houdt het snel op.

Hoe kan ik mijn DNS instellingen wijzigen zodat ik niets meer te maken heb met die firma?

Andere suggesties welkom (nee, ik stap niet over naar ADSL of satelliet), evenals de gemeldde storingen in deze regio!!

Modem als gereset?
Maak je gebruik van draadloos netwerk vanaf de modem? (zo ja probeer het dan eens met een draadje)
Al eens geprobeerd om een andere pc/laptop erop aan te sluiten en dan te kijken wat de snelheid is?

Volgens mij kan je gewoon een DNS gebruiken van bijv een hosting provider, maar je zit dan even dat binnen je lokale netwerk je dynamisch IP krijgt, dus dit zal je op vast moeten zetten!

Hopelijk heb je hier iets aan!

viking_in_shorts

Als je je PC op dhcp hebt staan, dan moet je je router veranderen.
Ik neem aan dat het erg erg langzaam gaat gaan, maar mijn dns servers zijn:

81.26.228.3 195.54.122.199

Probeer eens zou ik zeggen ...

PS: wat je ook kan doen, is hierzo  een willekeurig adres intikken, en uit die lijst een andere dns server kiezen.

elmarconi

Heren netwerkmannen,

Heb je achter/na je Ziggo modem nog een ander routertje oid?
Je kunt OPENDNS gebruiken.

IP-adresssen: 208.67.222.222 and 208.67.220.220

XP: onder de eigenschappen netwerkkaart(en), TCP-IP-protocol kun je eigen DNS servers instellen.

Als je een routertje hebt, haal 'm er eens tussenuit.
Je bent niet de eerste die hier last van heeft.
--
Autogas Inside . . .

thuur

Citaat van: jrs2k3 op 09-06-2009 12:01:16
Heren netwerkmannen,

Modem als gereset?
Maak je gebruik van draadloos netwerk vanaf de modem? (zo ja probeer het dan eens met een draadje)
Al eens geprobeerd om een andere pc/laptop erop aan te sluiten en dan te kijken wat de snelheid is?

Volgens mij kan je gewoon een DNS gebruiken van bijv een hosting provider, maar je zit dan even dat binnen je lokale netwerk je dynamisch IP krijgt, dus dit zal je op vast moeten zetten!

Hopelijk heb je hier iets aan!

Thuurlijk.
Modem, Firewall, Switch. Vandaar uit naar draadloos en nog een switch. 2 draadloze laptops en 2 vaste pc's hebben hetzelfde gedrag. Firewall deelt IPs uit clients staan dus op DHCP verkrijgen.

@Wicky: Die site doet het niet bij mij ::) Zijn dat de DNS servers van jouw provider, of generieke DNS-en?

@Marconi: Thnx! Ik heb geen router. Dus toch op de client de DNS instellen?

Gr ???

viking_in_shorts

Die DNS servers zijn van mijn provider. In zweden dus. Zal langzaam zijn, maar 't werkt in ieder geval.
Was dus meer bedoeld als "workaround" dan een "solution" (ITIL)

@ jezelf: je kan 't instellen waar je wilt. Als je het eerst met 1 pc wil proberen, kan je dat gewoon direct op de PC in TCP/IP settings aanpassen. Als het blijkt te werken is het misschien makkelijker op je DHCP server (=je firewall?) aan te passen want dan krijgen alle clients hetzelfde automagisch toegedeeld.