Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Als je nou eens "boven" je wifi-verbinding verbreekt en opnieuw aanzet? Neemt hij dan de langzame verbinding weer, of de snelle?

850-2.520V-Driver

Citaat van: viking_in_shorts op 31-03-2011 10:07:08
Als je nou eens "boven" je wifi-verbinding verbreekt en opnieuw aanzet? Neemt hij dan de langzame verbinding weer, of de snelle?

Als een paar keer gereconnect, dus WiFi op de laptop gedisabled en weer enabled, versterker van de stroom afgehaald en iedere keer een ''very-low'' signaal...

Marc O.

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 31-03-2011 10:30:28

Als een paar keer gereconnect, dus WiFi op de laptop gedisabled en weer enabled, versterker van de stroom afgehaald en iedere keer een ''very-low'' signaal...

Staat er in die handleiding iets over of dat uitgaande signaal hetzelfde kanaal moet hebben als het inkomende signaal of juist een ander?
...The Nile isn't just a river in Africa...

850-2.520V-Driver

Citaat van: Marc O. op 31-03-2011 10:38:48
Citaat van: 850-2.520V-Driver op 31-03-2011 10:30:28

Staat er in die handleiding iets over of dat uitgaande signaal hetzelfde kanaal moet hebben als het inkomende signaal of juist een ander?

Poeh, geen idee zo uit m'n hoofd.. Zou ik na moeten kijken. Het vreemde, vind ik, is dat de desktop het wel zonder meer correct oppikt. Alsmede mijn telefoon met WiFi.

Joeri

Heeft iemand ICT ervaring met Cloud Providers bij de overheid of gemeenten? Ben geïnteresseerd in informatie hierover in de breedste zin van het woord. Gelukte of mislukte projecten, Privacy gerelateerde vraagstukken icm cloud's, dat soort dingen. Ben me op deze onderwerpen aan het inlezen. :)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

zyra

Je zou een standaard verbinding kunnen maken met het mac adres van de goede verbinding, nadeel is wel dat je dit dan eruit moet halen voor je weer verbinding kunt maken met andere netwerken.. Als het goed is hebben beide apparaten ook een ander ipadres (dit kun je invoeren bij voorkeurs DNS onder eigenschappen van je draadloze netwerk kaart en dan ip4 of ip6 en daar de eigenschappen van (volgens mij is ip4 voldoende)

Wat je ook kunt proberen is om even de verbinding te verwijderen onder Draadloze netwerken beheren en deze daar opnieuw in te stellen en te zorgen dat je de goede Personal network selecteert.

850-2.520V-Driver

Citaat van: zyra op 31-03-2011 10:50:49
Je zou een standaard verbinding kunnen maken met het mac adres van de goede verbinding, nadeel is wel dat je dit dan eruit moet halen voor je weer verbinding kunt maken met andere netwerken.. Als het goed is hebben beide apparaten ook een ander ipadres (dit kun je invoeren bij voorkeurs DNS onder eigenschappen van je draadloze netwerk kaart en dan ip4 of ip6 en daar de eigenschappen van (volgens mij is ip4 voldoende)

Wat je ook kunt proberen is om even de verbinding te verwijderen onder Draadloze netwerken beheren en deze daar opnieuw in te stellen en te zorgen dat je de goede Personal network selecteert.

Dankje, maar heeft in principe niet de voorkeur om rechtstreeks op MAC adres te verbinden, aangezien ik doorgaans regelmatig op verschillende netwerken zit.. Werk, Mobiel en prive ook nog enkele verschillende netwerken. Ik weet niet of de versterker niet gewoon het IP-adres van de router overneemt....
Ook alle verbindingen al een keer verwijdert in het netwerkbeheer, ook niet de oplossing...

zyra

ik weet niet als je een voorkeurs DNS opgeeft ie of ie dan gelijk de andere verbindingen negeert, lijkt mij niet gezien het een VOORKEURS DNS is.. Misschien de moeite waard om te kijken of ze beide een ander ip adres hebben dan

hayke

Nee,
Citaat van: Joeri op 31-03-2011 10:45:50
Heeft iemand ICT ervaring met Cloud Providers bij de overheid of gemeenten? Ben geïnteresseerd in informatie hierover in de breedste zin van het woord. Gelukte of mislukte projecten, Privacy gerelateerde vraagstukken icm cloud's, dat soort dingen. Ben me op deze onderwerpen aan het inlezen. :)
geen ervaring mee. Ik zag wel in de laatste computable iets daaroveer voorbijkomen, maar heb het nog niet gelezen.

Maareeh...  ik wil wel ff scannen en toesturen :-)

Marc O.

Citaat van: hayke op 31-03-2011 11:09:37
Nee,
geen ervaring mee. Ik zag wel in de laatste computable iets daaroveer voorbijkomen, maar heb het nog niet gelezen.

Ik denk dat je niet moet willen dat een overheid zijn zaken "in the cloud" gaat doen, zeker niet als het gaat om vertrouwelijke persoonsgegevens. Wat mij betreft is het daar allemaal nog net iets te groen voor.

rpakuypers

Citaat van: Marc O. op 31-03-2011 11:15:01
Nee,

Ik denk dat je niet moet willen dat een overheid zijn zaken "in the cloud" gaat doen, zeker niet als het gaat om vertrouwelijke persoonsgegevens. Wat mij betreft is het daar allemaal nog net iets te groen voor.

Voorlopig nog niets met Clouds doen ........... zeker de combi Windows en clouds staat garant voor ergernis.

http://4sysops.com/archives/is-cloud-computing-secure-pro-and-contra-cloud-security/

Groet,
Roger

razorx

@850-2.520V-Driver:

Je wireless router moet WDS (Wireless Distribution System) ondersteunen en aan hebben staan om met de repeater te praten.
Daarnaast moet je dan ook het MAC adres van de repeater in je router opgeven als repeater.

Repeaters hebben wel een nadeel: Met iedere repeater die in je signaalweg zit halveert je effectieve netwerksnelheid.
Daarnaast zijn ze per definitie half duplex.

Voor surfen is dat allemaal prima, streaming media kan wel eens hickups geven.

)()()sT

Heeft iemand ervaring met de gratis virusscanner van Microsoft, Security Essentials?
Ik tot nu wel, maar Nynke heeft 2 weken terug haar laptop laten opschonen, een verse XP erop en ik heb dus wederom bovengenoemde scanner geïnstalleerd.
Gisteren ineens een dood systeem, veilige modus, zwart scherm geen internet, dus zij terug met de laptop naar dat bedrijfje (ik was er niet bij) en daar werd gezegd dat die gratis scanners toch e.e.a. door kunnen laten...

Vanmiddag telefoontje van pa; pc start alleen op in veilige modus (dit staat schijnbaar op de hoek van het bureaublad), grote pictogrammen, geen internetverbinding meer etc.

:eusa_think:

hayke

Citaat van: Marc O. op 31-03-2011 11:15:01
Nee,

Niet alleen overhied, wat mij betreft. Ik gooi prive ook geen dingen in de cloud (dropbox, google docs, etc) die ik niet op een usbstick in de trein durf te laten liggen.

Marc O.

Citaat van: )()()sT op 31-03-2011 17:42:17
Heeft iemand ervaring met de gratis virusscanner van Microsoft, Security Essentials?
Ik tot nu wel, maar Nynke heeft 2 weken terug haar laptop laten opschonen, een verse XP erop en ik heb dus wederom bovengenoemde scanner geïnstalleerd.
Gisteren ineens een dood systeem, veilige modus, zwart scherm geen internet, dus zij terug met de laptop naar dat bedrijfje (ik was er niet bij) en daar werd gezegd dat die gratis scanners toch e.e.a. door kunnen laten...

Vanmiddag telefoontje van pa; pc start alleen op in veilige modus (dit staat schijnbaar op de hoek van het bureaublad), grote pictogrammen, geen internetverbinding meer etc.

:eusa_think:

Wij hebben het op alle pc's / laptops bij ons op de zaak. Geen problemen mee (is weliswaar geen gratis versie). Overigens, recent kwamen een aantal gratis virusscanners beter uit een test dan betaalde virusscanners.