Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

zyra

ik draai ook security essentials en geen problemen mee.. maar dit hoeft toch ook niet gelijk een virus of iets dergelijks te wezen? kunnen zoveel dingen wezen die dit kunnen veroorzaken..

viking_in_shorts

Ik draai al geruime tijd zonder problemen op MSE.  Geen enkel probleem mee ..

Misha

Citaat van: Marc O. op 31-03-2011 11:15:01
Citaat van: hayke op 31-03-2011 11:09:37
Nee,
Citaat van: Joeri op 31-03-2011 10:45:50
Heeft iemand ICT ervaring met Cloud Providers bij de overheid of gemeenten? Ben geïnteresseerd in informatie hierover in de breedste zin van het woord. Gelukte of mislukte projecten, Privacy gerelateerde vraagstukken icm cloud's, dat soort dingen. Ben me op deze onderwerpen aan het inlezen. :)
geen ervaring mee. Ik zag wel in de laatste computable iets daaroveer voorbijkomen, maar heb het nog niet gelezen.

Ik denk dat je niet moet willen dat een overheid zijn zaken "in the cloud" gaat doen, zeker niet als het gaat om vertrouwelijke persoonsgegevens. Wat mij betreft is het daar allemaal nog net iets te groen voor.
De overheid kan out-the-cloud al niets vertrouwelijk houden, vandaar dat ik ook zo tegen die vingerafdrukken en DNA-databanken ben.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Citaat van: viking_in_shorts op 31-03-2011 18:50:52
Ik draai al geruime tijd zonder problemen op MSE.  Geen enkel probleem mee ..

MSE werkt prima.
McAfee was vroeger best aardig maar is tegenwoordig een drama.

Overigens is MSE wel iets kwetsbaarder voor -niet beledigend bedoeld overigens- absolute Nono's. Als je echt alles wegklikt, niet nadenkt bij de sites en de popups dan kan er wel wat doorslippen ja.

Overgens @Marc O.: betaalde versie van MSE ken ik niet. Waarschijnlijk heb je dan die uitgebreidere versie van MS ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

850-2.520V-Driver

Citaat van: razorx op 31-03-2011 17:11:38
@850-2.520V-Driver:

Je wireless router moet WDS (Wireless Distribution System) ondersteunen en aan hebben staan om met de repeater te praten.
Daarnaast moet je dan ook het MAC adres van de repeater in je router opgeven als repeater.

Repeaters hebben wel een nadeel: Met iedere repeater die in je signaalweg zit halveert je effectieve netwerksnelheid.
Daarnaast zijn ze per definitie half duplex.

Voor surfen is dat allemaal prima, streaming media kan wel eens hickups geven.

Voor zover ik weet zit dat allemaal goed.. Anders zouden de desktop en m'n telefoon toch ook een waardeloze verbinding hebben?

Testje gedaan, repeater eruit. Resultaat verbinding weg op de desktop en m'n telefoon...

't Is ook alleen bedoeld als verbinding om een VPN met m'n werk te kunnen maken en te kunnen surfen, maar ik ben al blij als ie binnen een half uur een foto laadt op m'n laptop... Op de desktop, geen probleem.

Marc O.

Citaat van: Misha op 31-03-2011 18:54:34
Overgens @Marc O.: betaalde versie van MSE ken ik niet. Waarschijnlijk heb je dan die uitgebreidere versie van MS ?

Heb me idd vergist, we gebruiken MS Forefront :eusa_doh:
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

Nou, ben even snel gaan kijken...
Pc start alleen maar op in "veilige modus" met hele grote pictogrammen en veel beperkingen.
Het is een Acer desktop waar oa. zo'n Acer programma zit waar je ook terug kan naar fabrieksinstelling als een clean install. Maar zelfs dat programma krijg ik niet aan de praat.
::)

viking_in_shorts

Citaat van: )()()sT op 31-03-2011 20:28:58
Nou, ben even snel gaan kijken...
Pc start alleen maar op in "veilige modus" met hele grote pictogrammen en veel beperkingen.
Het is een Acer desktop waar oa. zo'n Acer programma zit waar je ook terug kan naar fabrieksinstelling als een clean install. Maar zelfs dat programma krijg ik niet aan de praat.
::)

Dat zegt echt helemaal niets. Zou zomaar een ralle driver kunnen zijn ofzo. Waardoor kregen die "experts" het idee dat het aan een virus zou liggen?

antraciet

Heren even een domme vraag Wat zijn de normale beeldinstellingen 10nogwat X ?? Ik heb in 1 x maar de helft qua grootte  :o ??? :-[

Marc O.

Citaat van: antraciet op 31-03-2011 20:44:51
Heren even een domme vraag Wat zijn de normale beeldinstellingen 10nogwat X ?? Ik heb in 1 x maar de helft qua grootte  :o ??? :-[

Afhankelijk van je monitor en grafische kaart:
800x600 (maar da's eigenlijk niet meer van deze tijd)
1600x900
1440x900
1360x768
1152x864
1024x768
...The Nile isn't just a river in Africa...

Vulk

1280 x 1024 is ook een populaire.
Welke monitor heb je?

viking_in_shorts

Citaat van: antraciet op 31-03-2011 20:44:51
Heren even een domme vraag Wat zijn de normale beeldinstellingen 10nogwat X ?? Ik heb in 1 x maar de helft qua grootte  :o ??? :-[
En even een toevoeging aan de post van Marc:

Ligt idd aan je beeldscherm.

1024x768 is een vrij oude maar solide standaard. Goed voor ca 15-17" op 4:3 formaat.
Zelfde 15-17" op 16:9 geeft 1440x900. Grotere beeldschermen heb ik geen ervaring mee :shame:

)()()sT

Citaat van: viking_in_shorts op 31-03-2011 20:42:24
Dat zegt echt helemaal niets. Zou zomaar een ralle driver kunnen zijn ofzo. Waardoor kregen die "experts" het idee dat het aan een virus zou liggen?

Nee dat was de laptop van Nynk. Ik weet niet wat daarmee aan de hand was...
Maar met die desktop van pa, daar weet ik ff niet wat ik nu mee moet.

antraciet

Het is een ouwe diesel ;D Belinea 19 inch

viking_in_shorts

Citaat van: )()()sT op 31-03-2011 20:54:19
Citaat van: viking_in_shorts op 31-03-2011 20:42:24

Nee dat was de laptop van Nynk. Ik weet niet wat daarmee aan de hand was...
Maar met die desktop van pa, daar weet ik ff niet wat ik nu mee moet.

Als je een clean install / terugzetten naar fabrieksinstellingen doet dan ben je al de data op de schijf kwijt. Misschien wil je dat (nog) niet?
Maar - als je dat wel wilt is het misschien handig om vanaf een bootCD (of flop, of usb stick, of .. of.. ) te booten. Er zit een kans in dat dat install-programma niet lekker werkt omdat je het vanaf de "te installeren" harde schijf probeert aan te roepen.

Zie je niet iets over F12 op het beeldscherm verschijnen tijdens het booten?