Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: Misha op 17-05-2011 21:00:16
Citaat van: thuur op 16-05-2011 23:44:09
Weer een leuke: PC gaat niet aan als je op de knop duwt. Stroom eraf/erop, hard duwen, etc. maakt allemaal niets uit (uiteraard ingestoken, schakelaars doos en voeding aan). Ik neem de PC naar huis, steek hem in en presto. Aan/uit werkt precies zoals het moet. Ook 30x achter elkaar. Breng het kreng terug, werkt meteen. Een week later gaat ie weer niet aan (zelf geconstateerd). Ding staat weer hier en doet het uiteraard weer perfect :eusa_wall:

Iemand?

Gr ???
Een Dell toevallig ?

Nee, een HP. Wat is het Dell-kwaaltje?

@Vulk: niet geprobeerd, maar kan ik zeker proberen als het zich weer voordoet.

Gr 8)

Misha

Citaat van: elmarconi op 17-05-2011 21:02:27
Citaat van: Misha op 17-05-2011 20:40:13
Leuke vraag :

Ik heb een Del XPS 720 met Nvidia RAID controller.
Hierin zaten 4 schijven van 250gb die ik in Raid-10 heb draaien. Raid 5 is bij dit soort nep-controllers niet te doen zo traag.

Nu heb ik de 4 schijven in dit array stuk voor stuk vervangen door 800 gb exemplaren, vervangen -> rebuild etc. zodat er nu 4x 800 gb in raid 10 staan.

Nu komt de vraag:

Het raid-volume is nog steeds maar 250 gb. Hoe krijg ik dit zo dat de complete ruimte wordt gebruikt ? Zonder de boel opnieuw te moeten installeren natuurlijk want dan had ik dat wel in 1 keer gedaan.
Sommige controllers kunnen dit, maar ik kan het zo bij de Nvidia Mediashield niet echt vinden.

Ik hoop dus dat er een tool voor is...

http://forums.nvidia.com/index.php?s=4fc7042c1e73b016f8cc612d4f2cfad0&showtopic=19546&view=findpost&p=118472

Niet zelf geprobeerd.

Ok, het is D-Day nu... :eusa_pray:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elmarconi

Fingers crossed, knock on wood...
--
Autogas Inside . . .

razorx

Als het lukt zou dat wel erg mooi zijn.
Succes!

FGG

Misschien eerst een backupje maken op 32 DVD's? ;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Misha

Uiteraard is het niet gelukt en heb ik nu een leeg array van 1,6 Tb.

XP staat er al op, nu Win7 nog en dan gaan we restoren...

En dat duurt even over 2 Devolo's.
;D

elmarconi

Bummer. Geeft mezelf weer gelijk door geen obscure hardware RAID te willen maar lekker bij soft-raid1(0) op linux...
--
Autogas Inside . . .

Misha

Citaat van: elmarconi op 17-05-2011 22:47:17
Bummer. Geeft mezelf weer gelijk door geen obscure hardware RAID te willen maar lekker bij soft-raid1(0) op linux...
Dat laatste is dan weer niet mijn conclusie, maar een Bummer is het wel een beetje.

viking_in_shorts

Elk voordeel ....
Kan je meteen zorgen dat alles wat vorige keer fout zat nu goed zit. Of was het al perfect :eusa_shifty:

elmarconi

Teruglezend heb ik iets te snel gehint. De URL beschreef een RAID1 geen RAID10...
--
Autogas Inside . . .

Misha

Citaat van: elmarconi op 17-05-2011 23:06:39
Teruglezend heb ik iets te snel gehint. De URL beschreef een RAID1 geen RAID10...
Dat had ik al gezien maar ik dacht : ik neem de gok:)

peter67

Op mijn computer hield ik mijn autokosten altijd bij met het programma autod
Helaas ben ik dit programma (software) kwijtgeraakt en kan het op internet niet vinden

Is er misschien iemand binnen deze vereniging of onder vrienden die dit programma nog ergens heeft liggen

Ik werkte zelf met versie 4.5

Registratiecode heb ik niet nodig, die heb ik nog wel

alvast bedankt

Peter67

razorx

Citaat van: Misha op 17-05-2011 23:14:48
Niet lullig bedoeld, maar je bent weer een ervaring rijker.
Soms werkt langzamer werken sneller. ;)

Over het algemeen werkt het effectiever als je kiest voor een oplossing die misschien langer duurt, maar jou minder tijd kost en terugdraaibaar is.
Dat is de reden dat ik zo ontzettend voor snapshots of ghosts ben naast reguliere back-ups. Welke je kiest hangt af van de situatie.

Aan de andere kant is het goed regelmatig te spelen met situaties die mis gaan.
En dat heb je gedaan, meteen een goede controle van de back-up methode.

En voor alle duidelijkheid: Ik bedoel dit niet badinerend, want ik weet dat je een automatiseerder bent waarvan ik op een aantal vlakken heel veel kan leren.

Misha

Citaat van: razorx op 18-05-2011 22:32:14
Citaat van: Misha op 17-05-2011 23:14:48
Niet lullig bedoeld, maar je bent weer een ervaring rijker.
Soms werkt langzamer werken sneller. ;)

Over het algemeen werkt het effectiever als je kiest voor een oplossing die misschien langer duurt, maar jou minder tijd kost en terugdraaibaar is.
Dat is de reden dat ik zo ontzettend voor snapshots of ghosts ben naast reguliere back-ups. Welke je kiest hangt af van de situatie.

Aan de andere kant is het goed regelmatig te spelen met situaties die mis gaan.
En dat heb je gedaan, meteen een goede controle van de back-up methode.

En voor alle duidelijkheid: Ik bedoel dit niet badinerend, want ik weet dat je een automatiseerder bent waarvan ik op een aantal vlakken heel veel kan leren.
Haha, het was niet echt een gok hoor.

Ik wist -had ingeschat iig- dat dit een 50% kans van slagen had en uiteraard heb ik mijn backups gecontroleerd voor ik aan de actie begon.

Mij maakt het ghosten niet zoveel uit. Zoals ik al zei: mijn ervaringen met een reguliere ghost is best prima, maar met 3 os'en die hidden zijn en zo is die kans ook niet groot.

Gelukkig is mijn PC zo snel dat WIndows XP 15 minuten duurt, Windows 7 ook zoiets en zo'n Linux-lel ook zoiets.

Drivers en settings en dergelijke staan allemaal geslipstreamd in mijn OS-installatiecd's dus dat kost geen extra tijd.

Daar heb ik wel aardig wat tijd in gestopt, Nlite is mooi voor XP en rt7lite voor Windows 7.

Taranis

Als Primavera & Vida pc heb ik mezelf een oude laptop van de zaak toegeëigend ;D

Omdat 't ding vreselijk traag was, heb ik de recovery cd's er in geduwd met het idee het ding even opnieuw te installeren. Na beide cd's te hebben gelezen, vraagt dat ding om de driver-cd. Die er in gedaan, maar dan geeft ie een error bij het lezen van Y:\I386\RECOVERY.DAT
Dat kan kloppen, want met een andere laptop even op die cd gekeken en die hele dir bestaat niet. Waarschijnlijk dus de foute cd.

Ik heb op de site van Asus gekeken en daar kun je 69 verschillende losse drivers en toebehoren downloaden, maar niet de complete driver cd. Hoe los ik dit op? Op de bekende downloadsites kwam ik de cd ook niet tegen...  :-\

Hellup :)